עמוד 1 מתוך 1

קפיצה מסוכנת בירדן

פורסם: א' יולי 17, 2016 9:24 pm
על ידי עושה חדשות
ב"מ פד.
יומא חד הוה קא סחי רבי יוחנן בירדנא חזייה ריש לקיש ושוור לירדנא אבתריה אמר ליה חילך לאורייתא אמר ליה שופרך לנשי אמר ליה אי הדרת בך יהיבנא לך אחותי דשפירא מינאי קביל עליה בעי למיהדר לאתויי מאניה ולא מצי הדר
ופירש"י
ולא מצי - לקפוץ כבראשונה, דמשקבל עליו עול תורה תשש כוחו

שמעתי מישהו שפירש - לא מצי הדר כי עכשיו כבר קיבל ע"ע את התורה ומצוותיה, וכתיב בה ונשמרתם מאד לנפשותיכם.

רצוני לידע, האם יש מישהו מהמפרשים (מכל סוג שהוא) שהציע פירוש מעין זה?

Re: קפיצה מסוכנת בירדן

פורסם: א' יולי 17, 2016 11:02 pm
על ידי ביליצר
בדברי רשי אין זה נכנס ,
בדברי הגמרא בקושי ,וא"כ תלוי אם שנה ופירש דאז כבר ידע את ההלכה,,

Re: קפיצה מסוכנת בירדן

פורסם: א' יולי 17, 2016 11:35 pm
על ידי רון
הרה"ג עושה חדשות שליט"א, והרה"ג ביליצר שליט"א
אדרבא,
ידוע מהגאון שפירש על הפסוק ברות "ותרא כי מתאמצת היא ללכת ותחדל לדבר אליה" דמנין ידעה נעמי שקיבלה עליה עול מצוות באמת, ופירש על פי הגמ' בריש לקיש דמשקבל עליו עול תורה תש כוחה, וה"נ אצל רות אם מתאמצת היא ללכת מוכח שקיבלה עליה עול תורה ותש כוחה. ולפיכך נקראת תושיה שמתשת כוחו של אדם.

Re: קפיצה מסוכנת בירדן

פורסם: ב' יולי 18, 2016 12:47 am
על ידי ביליצר
מורינו רון שליטא ,אין חולק ,כך כתב רב שלמה יצחקי בפירוש הגמרא,

Re: קפיצה מסוכנת בירדן

פורסם: ב' יולי 18, 2016 9:56 am
על ידי עוד יהודי
הרב 'עושה חדשות' אני לא יודע היכן ראית פירוש זה, אבל בגליון שחולק לילדות בבית יעקב על ענין זהירות בדרכים, כותב\ת הגליון הציע מעצמו פירוש זה בגמ' כדי לחנך את הילדות כמה חשוב לשמור על עצמו שזה מה שעשה ר"ל מיד אחרי חזרתו בתשובה. בעיני זה היה נראה סילוף משכילי קלאסי.