טוב וחסד כתב:שמעתי כמה גרסאות לסיפור שאחד התפלל שיתנו לו להרגיש את יראת השמיים של האבות.
ענו לו שהוא לא יוכל לעמוד בזה.
ביקש של דור המדבר - שוב ענו לו שלא יעמוד בזה.
כך עבר לנביאים,
הזוגות, התנאים, האמוראים, הסבוראים - ענו לו שלא יעמוד בזה.
אז ביקש את יראת השמיים של הרמב"ם - ונתנו לו.
מה המקור לכך
תודה מראש לכל רבני הפורום
פלתי כתב:צריך להחליף את כותרת האשכול ל: סיפורי סבתא!!!
גימפעל כתב:השאלה מה בסיפור הזה אינו מאמין,
האם אינו מאמין שהיראה של דור המדבר, הנביאים, התנאים, האמוראים, והסבוראים יותר גבוה מהיראה שלו ?
האם אינו מאמין שהיו צדיקים שהשתוקקו להשיג דרגות יותר גבוהות ביראת ה' ?
האם אינו מאמין שהיראת ה' גם של הרמב"ם הוא בדרגה יותר גבוה ה משלו ?
אום אני חומה כתב:מבלי להידרש לאמיתות הסיפור הנוכחי,
ראיתי פעם בשם הבני יששכר ,
שאם אתה רואה יהודי שמפקפק בסיפורי צדיקים כשיטה,
אז תתחיל 'לחפור' לו מי אמר שהסיפור לא יכל לקרות בפועל, מדוע לא,
ותוך כדי שו"ט אתה תראה שייפלטו ממנו איזה דיבורי כפירה,
מבלי שהוא עצמו ישים לב!
(מחכה לראות מי החכם שיטען שגם זה בדיה..)
הסברא מובנת, ושכ"א יבדוק על עצמו, כי כולנו חולים בזה במידה זו או אחרת.
פלתי כתב:אום אני חומה כתב:מבלי להידרש לאמיתות הסיפור הנוכחי,
ראיתי פעם בשם הבני יששכר ,
שאם אתה רואה יהודי שמפקפק בסיפורי צדיקים כשיטה,
אז תתחיל 'לחפור' לו מי אמר שהסיפור לא יכל לקרות בפועל, מדוע לא,
ותוך כדי שו"ט אתה תראה שייפלטו ממנו איזה דיבורי כפירה,
מבלי שהוא עצמו ישים לב!
(מחכה לראות מי החכם שיטען שגם זה בדיה..)
הסברא מובנת, ושכ"א יבדוק על עצמו, כי כולנו חולים בזה במידה זו או אחרת.
השאלה היא מה הם סיפורי צדיקים. לא כל בובע מייסעס יש לו גדר של סיפורי צדיקים.
פלתי כתב:גימפעל כתב:השאלה מה בסיפור הזה אינו מאמין,
האם אינו מאמין שהיראה של דור המדבר, הנביאים, התנאים, האמוראים, והסבוראים יותר גבוה מהיראה שלו ?
האם אינו מאמין שהיו צדיקים שהשתוקקו להשיג דרגות יותר גבוהות ביראת ה' ?
האם אינו מאמין שהיראת ה' גם של הרמב"ם הוא בדרגה יותר גבוה ה משלו ?
להכל אני מאמין. רק דבר אחד קשה לי להבין. הוא התפלל שיהיה לו יראת שמים של האבות וענו לו וכו'. מי בדיוק ענה לו?
שש ושמח כתב:המציאות היא שבמשך האלף שנה האחרונות לא שמענו סיפורים בסגנון הזה עד להתפשטות תנועה מסויימת
אורח כתב:הסיפור על הנט"י אכן חסידי, וכמה מהסיפורים על הגר"א הם בסגנון חסידי, והסיפורים עם ר' חיים ויטאל הם מופלאים, אבל הצד השווה שבהם שהם חריגים ומסופרים על אחד בכמה מאות שנה. ואילו אצל החסידים, אין לך אדמו"ר שלא פגש באליהו זכור לטוב, וכל אדמו"ר שלישי מחיה מתים במאמרו, ואם לאמוראים היה להם דרישת שלום פעם בשנה, לגבי המסופר על האדמורי"ם מילתא זוטרתא היא.
אתה יכול להסביר שמזמן שזרחה שמשו של הבעש"ט נפתחו שערי שמים, וכל אחד רואה מראות יחזקאל. זכותך, אבל ההיתממות כביכול אין כאן חריגה עצומה מכל הידוע והמסופר על רבותינו היא היתממות שאיש לא קונה אותה.
יש כאלו שחושבים שיש מעלה לדורות האלו יותר מדורות שלפניהם
נעים לדבר עם איש כנה. (ולא עם מבוהל כמו גימפעל)ברקים רב כתב:אורח כתב:הסיפור על הנט"י אכן חסידי, וכמה מהסיפורים על הגר"א הם בסגנון חסידי, והסיפורים עם ר' חיים ויטאל הם מופלאים, אבל הצד השווה שבהם שהם חריגים ומסופרים על אחד בכמה מאות שנה. ואילו אצל החסידים, אין לך אדמו"ר שלא פגש באליהו זכור לטוב, וכל אדמו"ר שלישי מחיה מתים במאמרו, ואם לאמוראים היה להם דרישת שלום פעם בשנה, לגבי המסופר על האדמורי"ם מילתא זוטרתא היא.
אתה יכול להסביר שמזמן שזרחה שמשו של הבעש"ט נפתחו שערי שמים, וכל אחד רואה מראות יחזקאל. זכותך, אבל ההיתממות כביכול אין כאן חריגה עצומה מכל הידוע והמסופר על רבותינו היא היתממות שאיש לא קונה אותה.
ג"א סבור כדבריך באופן כללי, אבל לעיל הזכרתי את ר"ח ויטאל ולא בכדי. שבחי האר"י [אפילו שהוא א' למאות שנה] הם בהחלט בכלל "חריגה עצומה מכל המסופר והידוע על רבותינו", בפרט כשהנידון הוא זה:יש כאלו שחושבים שיש מעלה לדורות האלו יותר מדורות שלפניהם
איש_ספר כתב:כשכותבים "שבחי האר"י" יש להבחין בד"א:
א. דברי רח"ו עצמו על רבו.
ב. דברי ר"ש שלומיל בן התקופה באגרותיו\
ג. ספרי "שבחי האר"י".
אני כרגע לא זוכר באיזה זמן הפציע החלק השלישי ואם הוא אשכנזי או ספרדי. יתכן בהחלט שניתן למצוא בו השפעות חסידיות....
אורח כתב:
אצל חסידים, אין (ל' הפלגה...) ביוגרפיה שאינה כוללת פרק מפורט על קשריו המסועפים עם אליהו
גימפעל כתב:בספר התניא אדמו"ר הזקן מתחבט בשאלה איך יכול להיות שהאריז"ל השיג יותר ממשה רבינו, אך אין הוא מגיע למסקנה שהכל סיפורי סבתא.
המעיין כתב:גימפעל כתב:בספר התניא אדמו"ר הזקן מתחבט בשאלה איך יכול להיות שהאריז"ל השיג יותר ממשה רבינו, אך אין הוא מגיע למסקנה שהכל סיפורי סבתא.
רח"ו כותב שהאריז"ל השיג יותר ממשה רבינו? (ולא מעין דוגמת ר"ע?) אולי אפשר לקבל כתובת?
מה שנכון נכון כתב:המעיין כתב:גימפעל כתב:בספר התניא אדמו"ר הזקן מתחבט בשאלה איך יכול להיות שהאריז"ל השיג יותר ממשה רבינו, אך אין הוא מגיע למסקנה שהכל סיפורי סבתא.
רח"ו כותב שהאריז"ל השיג יותר ממשה רבינו? (ולא מעין דוגמת ר"ע?) אולי אפשר לקבל כתובת?
הוא מתכוין לאמור בתניא אגה"ק סימן יט.
מה שנכון נכון כתב:המעיין כתב:גימפעל כתב:בספר התניא אדמו"ר הזקן מתחבט בשאלה איך יכול להיות שהאריז"ל השיג יותר ממשה רבינו, אך אין הוא מגיע למסקנה שהכל סיפורי סבתא.
רח"ו כותב שהאריז"ל השיג יותר ממשה רבינו? (ולא מעין דוגמת ר"ע?) אולי אפשר לקבל כתובת?
הוא מתכוין לאמור בתניא אגה"ק סימן יט.
קו ירוק כתב:מעניין שלא שמעתי סיפור כגון שרבי עקיבא איגר ביקש לרגע להיות למדן כעתניאל בן קנז, ונתנו לו, רק שמוחו התפוצץ מכאב ראש, והוא ביקש שיקחו ממנו.. נקודה למחשבה
גימפעל כתב:הסיפור שבשעת שריפת הגרף פוטוצקי בטלה טומאת ידים מן העולם, היא סיפור חסידי לחלוטין, לזה אתה מאמין ?
והנה בכל יום ויום צריך שיתחדש השפעה והארה בנבראים, שיעלה אותם מן המדרגה השפלה השורשית בהם, וייתן בהם קידוש ובהירות כמו שכתבתי. ואולם סידרה החכמה העליונה מציאות ההארה הזאת המתחזקת ומעברת החושך של העולם, ומגברת בו ובברואיו היקר והמעלה והקדושה שזכרנו, ותלה המשכה במעשה התחתונים כשאר כל ההשפעות והתיקונים. ואמנם המעשה אשר תלאה בו, הוא מסור אדם את נפשו על קידוש שמו יתברך.
וגם בזה יש מדרגות, כי המסירה שימסור אדם עצמו על קידוש השם בפועל, ימשיך הארה גדולה וחזקה מאוד, ויתקן בבריאה תיקון עצום, וירבה בה הקידוש והבהירות ריבוי גדול.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 460 אורחים