עמוד 1 מתוך 2

להרגיש את יראת השמיים של התנאים

פורסם: ג' יולי 26, 2016 3:54 pm
על ידי טוב וחסד
שמעתי כמה גרסאות לסיפור שאחד התפלל שיתנו לו להרגיש את יראת השמיים של האבות.
ענו לו שהוא לא יוכל לעמוד בזה.
ביקש של דור המדבר - שוב ענו לו שלא יעמוד בזה.
כך עבר לנביאים,
הזוגות, התנאים, האמוראים, הסבוראים - ענו לו שלא יעמוד בזה.
אז ביקש את יראת השמיים של הרמב"ם - ונתנו לו.

מה המקור לכך

תודה מראש לכל רבני הפורום

Re: להרגיש את יראת השמיים של התנאים

פורסם: ג' יולי 26, 2016 8:19 pm
על ידי קו ירוק
אולי זה משל.
הגרח"ס הלוי אמר לבעל מנגן באוטווצק שההנהו וחפץ לברכו - מה הוא מבקש, השיבו להימנות על מקהלתו של דוד המלך לעתיד.
והגרח"ס תפס בראשו ואמר לו אלפי מילין משם אנחנו נישרף, איך אפשר

Re: להרגיש את יראת השמיים של התנאים

פורסם: ג' יולי 26, 2016 11:04 pm
על ידי זקן ששכח
טוב וחסד כתב:שמעתי כמה גרסאות לסיפור שאחד התפלל שיתנו לו להרגיש את יראת השמיים של האבות.
ענו לו שהוא לא יוכל לעמוד בזה.
ביקש של דור המדבר - שוב ענו לו שלא יעמוד בזה.
כך עבר לנביאים,
הזוגות, התנאים, האמוראים, הסבוראים - ענו לו שלא יעמוד בזה.
אז ביקש את יראת השמיים של הרמב"ם - ונתנו לו.

מה המקור לכך

תודה מראש לכל רבני הפורום

כמדומני שמסופר כן על הרה"ק ר"ז מאניפולי.
והסיום הוא שהרגיש שגם בזה אינו מסוגל לעמוד ובקש שיטלוהו הימנו.

Re: להרגיש את יראת השמיים של התנאים

פורסם: ד' יולי 27, 2016 8:53 am
על ידי טוב וחסד
הסיום הוא שתיכף הוא נפל על הארץ כולו מכופף ומכווץ, וביקש שיקחו את זה ממנו כי אי אפשר להחזיק מעמד.

Re: להרגיש את יראת השמיים של התנאים

פורסם: ד' יולי 27, 2016 11:41 am
על ידי ונתנו ידידים
הסיום הוא שג' ימים לא יכול להגבי' ראשו מרוב יראה וביקש מהמגיד שיטלוהו ממנו ואמר לו שיסתכל על הרה"ק ר' אהרן הגדול מקרלין שמכים למלאכים ושרפים על שאין להם את היראה שלו

Re: להרגיש את יראת השמיים של התנאים

פורסם: ד' יולי 27, 2016 11:59 am
על ידי פלתי
צריך להחליף את כותרת האשכול ל: סיפורי סבתא!!!

Re: להרגיש את יראת השמיים של התנאים

פורסם: ד' יולי 27, 2016 1:06 pm
על ידי מרחביה
הסיפור סופר ע"י האדמו"ר ר"י מסאטמר, על זקנו הישמח משה. ראה כאן:
http://www.otzar.org/wotzar/book.aspx?5 ... 5140100004

Re: להרגיש את יראת השמיים של התנאים

פורסם: ד' יולי 27, 2016 1:46 pm
על ידי גימפעל
פלתי כתב:צריך להחליף את כותרת האשכול ל: סיפורי סבתא!!!

??????????

Re: להרגיש את יראת השמיים של התנאים

פורסם: ד' יולי 27, 2016 2:01 pm
על ידי אום אני חומה
מבלי להידרש לאמיתות הסיפור הנוכחי,
ראיתי פעם בשם הבני יששכר ,
שאם אתה רואה יהודי שמפקפק בסיפורי צדיקים כשיטה,
אז תתחיל 'לחפור' לו מי אמר שהסיפור לא יכל לקרות בפועל, מדוע לא,
ותוך כדי שו"ט אתה תראה שייפלטו ממנו איזה דיבורי כפירה,
מבלי שהוא עצמו ישים לב!
(מחכה לראות מי החכם שיטען שגם זה בדיה..)

הסברא מובנת, ושכ"א יבדוק על עצמו, כי כולנו חולים בזה במידה זו או אחרת.

Re: להרגיש את יראת השמיים של התנאים

פורסם: ד' יולי 27, 2016 2:09 pm
על ידי גימפעל
השאלה מה בסיפור הזה אינו מאמין,
האם אינו מאמין שהיראה של דור המדבר, הנביאים, התנאים, האמוראים, והסבוראים יותר גבוה מהיראה שלו ?
האם אינו מאמין שהיו צדיקים שהשתוקקו להשיג דרגות יותר גבוהות ביראת ה' ?
האם אינו מאמין שהיראת ה' גם של הרמב"ם הוא בדרגה יותר גבוה ה משלו ?

Re: להרגיש את יראת השמיים של התנאים

פורסם: ד' יולי 27, 2016 2:15 pm
על ידי פלתי
גימפעל כתב:השאלה מה בסיפור הזה אינו מאמין,
האם אינו מאמין שהיראה של דור המדבר, הנביאים, התנאים, האמוראים, והסבוראים יותר גבוה מהיראה שלו ?
האם אינו מאמין שהיו צדיקים שהשתוקקו להשיג דרגות יותר גבוהות ביראת ה' ?
האם אינו מאמין שהיראת ה' גם של הרמב"ם הוא בדרגה יותר גבוה ה משלו ?

לכל הרשימה שלמעלה אני מאמין. רק דבר אחד קשה לי להבין. הוא התפלל שיהיה לו יראת שמים של האבות וענו לו וכו'. מי בדיוק ענה לו?

Re: להרגיש את יראת השמיים של התנאים

פורסם: ד' יולי 27, 2016 2:17 pm
על ידי פלתי
אום אני חומה כתב:מבלי להידרש לאמיתות הסיפור הנוכחי,
ראיתי פעם בשם הבני יששכר ,
שאם אתה רואה יהודי שמפקפק בסיפורי צדיקים כשיטה,
אז תתחיל 'לחפור' לו מי אמר שהסיפור לא יכל לקרות בפועל, מדוע לא,
ותוך כדי שו"ט אתה תראה שייפלטו ממנו איזה דיבורי כפירה,
מבלי שהוא עצמו ישים לב!
(מחכה לראות מי החכם שיטען שגם זה בדיה..)
הסברא מובנת, ושכ"א יבדוק על עצמו, כי כולנו חולים בזה במידה זו או אחרת.

השאלה היא מה הם סיפורי צדיקים. לא כל בובע מייסעס יש לו גדר של סיפורי צדיקים.

Re: להרגיש את יראת השמיים של התנאים

פורסם: ד' יולי 27, 2016 2:17 pm
על ידי זקן ששכח
פלתי כתב:
אום אני חומה כתב:מבלי להידרש לאמיתות הסיפור הנוכחי,
ראיתי פעם בשם הבני יששכר ,
שאם אתה רואה יהודי שמפקפק בסיפורי צדיקים כשיטה,
אז תתחיל 'לחפור' לו מי אמר שהסיפור לא יכל לקרות בפועל, מדוע לא,
ותוך כדי שו"ט אתה תראה שייפלטו ממנו איזה דיבורי כפירה,
מבלי שהוא עצמו ישים לב!
(מחכה לראות מי החכם שיטען שגם זה בדיה..)
הסברא מובנת, ושכ"א יבדוק על עצמו, כי כולנו חולים בזה במידה זו או אחרת.

השאלה היא מה הם סיפורי צדיקים. לא כל בובע מייסעס יש לו גדר של סיפורי צדיקים.

מה התשובה לשאלתך?

Re: להרגיש את יראת השמיים של התנאים

פורסם: ד' יולי 27, 2016 2:18 pm
על ידי גימפעל
פלתי כתב:
גימפעל כתב:השאלה מה בסיפור הזה אינו מאמין,
האם אינו מאמין שהיראה של דור המדבר, הנביאים, התנאים, האמוראים, והסבוראים יותר גבוה מהיראה שלו ?
האם אינו מאמין שהיו צדיקים שהשתוקקו להשיג דרגות יותר גבוהות ביראת ה' ?
האם אינו מאמין שהיראת ה' גם של הרמב"ם הוא בדרגה יותר גבוה ה משלו ?

להכל אני מאמין. רק דבר אחד קשה לי להבין. הוא התפלל שיהיה לו יראת שמים של האבות וענו לו וכו'. מי בדיוק ענה לו?

עכשיו הוספת לי עוד שאלות,
האם אתה לא מאמין שיש מישהו בשמיים ?
האם אתה לא מאמין שהיושב בשמיים יכול לענות לא בדרכי התקשות הידועים לך ?

Re: להרגיש את יראת השמיים של התנאים

פורסם: ד' יולי 27, 2016 2:54 pm
על ידי פלתי
אני מאמין שיש הרבה סיפורים מצוצים מן האצבע, ושאין לי שום סיבה להאמין בהם למרות שבעיקרון ובאופן תיאורטי, כל דבר יכול להיות וכל דבר יכול לקרות. כשמספרים שמישהו ביקש משהו מהשמים וענו לו, אז ביקש כך וענו לו, זה נשמע לי לא אמין. מה לעשות, זה כוח השיפוט שחנני הבוי"ת, ואם טעיתי איתי תלין משוגתי.

Re: להרגיש את יראת השמיים של התנאים

פורסם: ד' יולי 27, 2016 3:01 pm
על ידי שש ושמח
המציאות היא שבמשך האלף שנה האחרונות לא שמענו סיפורים בסגנון הזה עד להתפשטות תנועה מסויימת, ובודאי שזה מוכיח משהו. יש כאלו שחושבים שיש מעלה לדורות האלו יותר מדורות שלפניהם, אבל כל מי שלא חושב כך אמור להסיק מכך מסקנות אחרות.

Re: להרגיש את יראת השמיים של התנאים

פורסם: ד' יולי 27, 2016 3:22 pm
על ידי ברקים רב
שש ושמח כתב:המציאות היא שבמשך האלף שנה האחרונות לא שמענו סיפורים בסגנון הזה עד להתפשטות תנועה מסויימת

על אחד בשם רבי חיים ויטאל שמעת?

Re: להרגיש את יראת השמיים של התנאים

פורסם: ד' יולי 27, 2016 4:02 pm
על ידי גימפעל
הסיפור שבשעת שריפת הגרף פוטוצקי בטלה טומאת ידים מן העולם, היא סיפור חסידי לחלוטין, לזה אתה מאמין ?

Re: להרגיש את יראת השמיים של התנאים

פורסם: ד' יולי 27, 2016 4:13 pm
על ידי עוד יהודי
גימפעל, להעמיד דברים על דיוקם.
אף אחד לא אמר שבטלה, ואף אחד לא אמר שאין צורך ליטול ידים בבוקר. הדבר היחיד שנאמר שהוחלשה, והנפ"מ לדברים שאין להם מקור בנגלה שבזה אמרו שיש להקל

Re: להרגיש את יראת השמיים של התנאים

פורסם: ד' יולי 27, 2016 4:16 pm
על ידי גימפעל
אם המקור היה חסידי לא היית מתרץ אלא מגחך, ואילו הסיפורים החסידיים רק מחזקים בירא"ש ובתורה.

Re: להרגיש את יראת השמיים של התנאים

פורסם: ד' יולי 27, 2016 4:21 pm
על ידי אורח
גימפעל, תם או מיתמם? הסיפור על הנט"י אכן חסידי, וכמה מהסיפורים על הגר"א הם בסגנון חסידי, והסיפורים עם ר' חיים ויטאל הם מופלאים, אבל הצד השווה שבהם שהם חריגים ומסופרים על אחד בכמה מאות שנה. ואילו אצל החסידים, אין לך אדמו"ר שלא פגש באליהו זכור לטוב, וכל אדמו"ר שלישי מחיה מתים במאמרו, ואם לאמוראים היה להם דרישת שלום פעם בשנה, לגבי המסופר על האדמורי"ם מילתא זוטרתא היא.
אתה יכול להסביר שמזמן שזרחה שמשו של הבעש"ט נפתחו שערי שמים, וכל אחד רואה מראות יחזקאל. זכותך, אבל ההיתממות כביכול אין כאן חריגה עצומה מכל הידוע והמסופר על רבותינו היא היתממות שאיש לא קונה אותה.

כנראה מעוד כמה אשכולות כאן, זה קו אצלך, כל מה שמוכר לך הוא נחלת הכלל מימים ימימה.

Re: להרגיש את יראת השמיים של התנאים

פורסם: ד' יולי 27, 2016 4:44 pm
על ידי ברקים רב
אורח כתב:הסיפור על הנט"י אכן חסידי, וכמה מהסיפורים על הגר"א הם בסגנון חסידי, והסיפורים עם ר' חיים ויטאל הם מופלאים, אבל הצד השווה שבהם שהם חריגים ומסופרים על אחד בכמה מאות שנה. ואילו אצל החסידים, אין לך אדמו"ר שלא פגש באליהו זכור לטוב, וכל אדמו"ר שלישי מחיה מתים במאמרו, ואם לאמוראים היה להם דרישת שלום פעם בשנה, לגבי המסופר על האדמורי"ם מילתא זוטרתא היא.
אתה יכול להסביר שמזמן שזרחה שמשו של הבעש"ט נפתחו שערי שמים, וכל אחד רואה מראות יחזקאל. זכותך, אבל ההיתממות כביכול אין כאן חריגה עצומה מכל הידוע והמסופר על רבותינו היא היתממות שאיש לא קונה אותה.

ג"א סבור כדבריך באופן כללי, אבל לעיל הזכרתי את ר"ח ויטאל ולא בכדי. שבחי האר"י [אפילו שהוא א' למאות שנה] הם בהחלט בכלל "חריגה עצומה מכל המסופר והידוע על רבותינו", בפרט כשהנידון הוא זה:
יש כאלו שחושבים שיש מעלה לדורות האלו יותר מדורות שלפניהם

Re: להרגיש את יראת השמיים של התנאים

פורסם: ד' יולי 27, 2016 5:31 pm
על ידי אורח
ברקים רב כתב:
אורח כתב:הסיפור על הנט"י אכן חסידי, וכמה מהסיפורים על הגר"א הם בסגנון חסידי, והסיפורים עם ר' חיים ויטאל הם מופלאים, אבל הצד השווה שבהם שהם חריגים ומסופרים על אחד בכמה מאות שנה. ואילו אצל החסידים, אין לך אדמו"ר שלא פגש באליהו זכור לטוב, וכל אדמו"ר שלישי מחיה מתים במאמרו, ואם לאמוראים היה להם דרישת שלום פעם בשנה, לגבי המסופר על האדמורי"ם מילתא זוטרתא היא.
אתה יכול להסביר שמזמן שזרחה שמשו של הבעש"ט נפתחו שערי שמים, וכל אחד רואה מראות יחזקאל. זכותך, אבל ההיתממות כביכול אין כאן חריגה עצומה מכל הידוע והמסופר על רבותינו היא היתממות שאיש לא קונה אותה.

ג"א סבור כדבריך באופן כללי, אבל לעיל הזכרתי את ר"ח ויטאל ולא בכדי. שבחי האר"י [אפילו שהוא א' למאות שנה] הם בהחלט בכלל "חריגה עצומה מכל המסופר והידוע על רבותינו", בפרט כשהנידון הוא זה:
יש כאלו שחושבים שיש מעלה לדורות האלו יותר מדורות שלפניהם
נעים לדבר עם איש כנה. (ולא עם מבוהל כמו גימפעל)
יפה אמרת, החריגות יש לה שתי פנים, בסיפורים (הפלגות עצומות) במסופרים (ריבוי האישים). אצל החסידים ורק אצל החסידים זכינו להפלגות בשני המובנים באופן מופלג מאד. (אמר לי פעם חכ"א, צא ולמד מד' ר' יוסף חיים בעל הבן איש חי, שבתשו' רב פעלים מתחבט אם הרש"ש זכה לגילוי אליהו, ואם זכה, לאיזה בחינה זכה, וזה הרש"ש שאצל הספרדים (מסוגו של הבא"ח) הוא שני לאר"י. ואילו אצל חסידים, אין (ל' הפלגה...) ביוגרפיה שאינה כוללת פרק מפורט על קשריו המסועפים עם אליהו.

Re: להרגיש את יראת השמיים של התנאים

פורסם: ד' יולי 27, 2016 5:40 pm
על ידי ברקים רב
כמדו' שאף אצל החסידים אין הפלגות כ"כ כמו בשבחי האר"י, לפחות לא שבאו בכתובים.

Re: להרגיש את יראת השמיים של התנאים

פורסם: ד' יולי 27, 2016 5:52 pm
על ידי איש_ספר
כשכותבים "שבחי האר"י" יש להבחין בד"א:

א. דברי רח"ו עצמו על רבו.
ב. דברי ר"ש שלומיל בן התקופה באגרותיו\
ג. ספרי "שבחי האר"י".

אני כרגע לא זוכר באיזה זמן הפציע החלק השלישי ואם הוא אשכנזי או ספרדי. יתכן בהחלט שניתן למצוא בו השפעות חסידיות....

Re: להרגיש את יראת השמיים של התנאים

פורסם: ד' יולי 27, 2016 5:54 pm
על ידי ברקים רב
איש_ספר כתב:כשכותבים "שבחי האר"י" יש להבחין בד"א:

א. דברי רח"ו עצמו על רבו.
ב. דברי ר"ש שלומיל בן התקופה באגרותיו\
ג. ספרי "שבחי האר"י".

אני כרגע לא זוכר באיזה זמן הפציע החלק השלישי ואם הוא אשכנזי או ספרדי. יתכן בהחלט שניתן למצוא בו השפעות חסידיות....

ברור שכוונתי לדברי הרח"ו בעצמו ולא לחיבור שבחי האר"י

Re: להרגיש את יראת השמיים של התנאים

פורסם: ד' יולי 27, 2016 6:12 pm
על ידי גימפעל
בספר התניא אדמו"ר הזקן מתחבט בשאלה איך יכול להיות שהאריז"ל השיג יותר ממשה רבינו, אך אין הוא מגיע למסקנה שהכל סיפורי סבתא.

Re: להרגיש את יראת השמיים של התנאים

פורסם: ד' יולי 27, 2016 6:14 pm
על ידי איש_ספר
הרב גימפעל במחילה, כבר העיר האורח בצדק שא"א להקיש מהאר"י והמסופר עליו, לכל צדיק וצדיק.

אמנם כידוע בחב"ד דרגת האר"י היא כדרגת המגיד ממעזריטש, אבל אצל שאר העולם זה קצת שונה...

Re: להרגיש את יראת השמיים של התנאים

פורסם: ד' יולי 27, 2016 6:18 pm
על ידי גימפעל
וגם א"א להוכיח מהגילוי אליהו של הרש"ש (שכנראה כוונתו בגילוי) לגילוי אליהו של כל צדיק וצדיק (שהיה במחזה).

Re: להרגיש את יראת השמיים של התנאים

פורסם: ד' יולי 27, 2016 6:19 pm
על ידי ישראליק
אורח כתב:
אצל חסידים, אין (ל' הפלגה...) ביוגרפיה שאינה כוללת פרק מפורט על קשריו המסועפים עם אליהו


כמדומה לי שבביוגרפיה של ברסלב אין שום תזכורת של גילוי אליהו,

Re: להרגיש את יראת השמיים של התנאים

פורסם: ד' יולי 27, 2016 6:27 pm
על ידי המעיין
גימפעל כתב:בספר התניא אדמו"ר הזקן מתחבט בשאלה איך יכול להיות שהאריז"ל השיג יותר ממשה רבינו, אך אין הוא מגיע למסקנה שהכל סיפורי סבתא.


רח"ו כותב שהאריז"ל השיג יותר ממשה רבינו? (ולא מעין דוגמת ר"ע?) אולי אפשר לקבל כתובת?

Re: להרגיש את יראת השמיים של התנאים

פורסם: ד' יולי 27, 2016 6:32 pm
על ידי מה שנכון נכון
המעיין כתב:
גימפעל כתב:בספר התניא אדמו"ר הזקן מתחבט בשאלה איך יכול להיות שהאריז"ל השיג יותר ממשה רבינו, אך אין הוא מגיע למסקנה שהכל סיפורי סבתא.


רח"ו כותב שהאריז"ל השיג יותר ממשה רבינו? (ולא מעין דוגמת ר"ע?) אולי אפשר לקבל כתובת?

הוא מתכוין לאמור בתניא אגה"ק סימן יט.

Re: להרגיש את יראת השמיים של התנאים

פורסם: ד' יולי 27, 2016 6:36 pm
על ידי ישראליק
אני חוזר לתחילת האשכול, מהו הנקודה שיש פיקפוק בסיפור זו?! כל אחד יכול לבקש מהשי"ת מה שהוא רוצה, וכשיש עת רצון תפלתו מתקבלת, ומי יכול לדעת מהו תפילותיו של צדיק?!

Re: להרגיש את יראת השמיים של התנאים

פורסם: ד' יולי 27, 2016 6:41 pm
על ידי גימפעל
מה שנכון נכון כתב:
המעיין כתב:
גימפעל כתב:בספר התניא אדמו"ר הזקן מתחבט בשאלה איך יכול להיות שהאריז"ל השיג יותר ממשה רבינו, אך אין הוא מגיע למסקנה שהכל סיפורי סבתא.


רח"ו כותב שהאריז"ל השיג יותר ממשה רבינו? (ולא מעין דוגמת ר"ע?) אולי אפשר לקבל כתובת?

הוא מתכוין לאמור בתניא אגה"ק סימן יט.

נכון, שם הוא לא מביא שכך כתוב בכתבי האריז"ל, אלא מה שכתוב על דרגת ההשגה של משרע"ה שלא השיג בפנימיות חכמה ולא בספירת הכתר, ואילו האריז"ל אמר דרושים בספירות ומדרגות אלו ואפי' במדרגות גבוהות יותר.

Re: להרגיש את יראת השמיים של התנאים

פורסם: ד' יולי 27, 2016 6:42 pm
על ידי המעיין
ראיתי שם. ואין לזה קשר שום קשר לנידון.

בתמצית זה כך הוא שואל שהאריז"ל אומר שמשה רבינו לא השיג בעניינים מסוימים והלא האריז"ל דיבר על אותם נושאים.
ומשיב שבאופן שבו משה רבינו משיג דברים, שהוא ראייה שהוא יותר מידיעה, באופן הזה העניינים לא נגלו לא למשה ולא לאף אחד והאריז"ל דבר בדרך ידיעה. מה כל זה קשור לנושא הדיון???

Re: להרגיש את יראת השמיים של התנאים

פורסם: ד' יולי 27, 2016 6:43 pm
על ידי סגי נהור
מה שנכון נכון כתב:
המעיין כתב:
גימפעל כתב:בספר התניא אדמו"ר הזקן מתחבט בשאלה איך יכול להיות שהאריז"ל השיג יותר ממשה רבינו, אך אין הוא מגיע למסקנה שהכל סיפורי סבתא.


רח"ו כותב שהאריז"ל השיג יותר ממשה רבינו? (ולא מעין דוגמת ר"ע?) אולי אפשר לקבל כתובת?

הוא מתכוין לאמור בתניא אגה"ק סימן יט.

ושם מקשה איך ייתכן לומר כן, ומבאר שזה אכן לא ייתכן...

Re: להרגיש את יראת השמיים של התנאים

פורסם: ד' יולי 27, 2016 6:48 pm
על ידי מה שנכון נכון
ברור שזו כונת התניא, רק צינתי למה התכוין גימפעל.
וכידוע שהיה מי שסילף, ורעשה הארץ וכו'.

Re: להרגיש את יראת השמיים של התנאים

פורסם: ד' יולי 27, 2016 8:30 pm
על ידי קו ירוק
ברור שהמעשיות פה הם באבע מעייס'עס'...
ובאמת הכל בדמיון ובמחשבה, להביע שאין אנו מגיעים לדרגה של ה'לב' של דורות הקודמים, ומהגר"א מובא שאמר זאת בסגנונו שלו; שדורות הראשונים עדיפי מינן בעבודת הלב.
והגרח"ס אמר שנישרף מקדושת דוד המלך.
ואילו סיפורי חסידים מעדיפים להלביש את זה על צדיקים שמעשה שהיה כך היה - לא מעשה ולא היה, הכל במחשבה. צריך לסנן מה אמת ומה דמיון, והעיקר ולקחת מוסר השכל.

הסיפור הדמיוני שפלוני ביקש דרגתו של פלוני, יכול להיתפש רק אצל רפה המוח, והרי גם מי שיבקש לא יוכל לקבל את זה אפילו לשניה - גם אם היה משתטה ומבקש, כי הוא לא שם! נדרש מאדם להיות מה שהוא, ולדעת שדורות הראשונים עדיפי מינן ביראה ועבודת האלוקים.
(דרך משל. בנערותי רציתי ביו"כ להרגיש כהסטייפלער.. כשבגרתי מעט הבנתי שא"א ליו"כ אחד להיות כמוהו, צריך להיות גם לפני כן ואחרי כן כמוהו, אז גם ביו"כ אהיה כמוהו).

מעניין שלא שמעתי סיפור כגון שרבי עקיבא איגר ביקש לרגע להיות למדן כעתניאל בן קנז, ונתנו לו, רק שמוחו התפוצץ מכאב ראש, והוא ביקש שיקחו ממנו.. נקודה למחשבה

Re: להרגיש את יראת השמיים של התנאים

פורסם: ד' יולי 27, 2016 9:14 pm
על ידי פלתי
קו ירוק כתב:מעניין שלא שמעתי סיפור כגון שרבי עקיבא איגר ביקש לרגע להיות למדן כעתניאל בן קנז, ונתנו לו, רק שמוחו התפוצץ מכאב ראש, והוא ביקש שיקחו ממנו.. נקודה למחשבה

הסיפור שלא היה על הגרעק"א, הוא יותר הגיוני מהסיפור הנ"ל על יראת שמים, שהרי כבר אמרו חז"ל הכל בידי שמים חוץ מיראת שמים.

Re: להרגיש את יראת השמיים של התנאים

פורסם: ד' יולי 27, 2016 10:22 pm
על ידי אפרקסתא דעניא
גימפעל כתב:הסיפור שבשעת שריפת הגרף פוטוצקי בטלה טומאת ידים מן העולם, היא סיפור חסידי לחלוטין, לזה אתה מאמין ?


האומנם?

והנה בכל יום ויום צריך שיתחדש השפעה והארה בנבראים, שיעלה אותם מן המדרגה השפלה השורשית בהם, וייתן בהם קידוש ובהירות כמו שכתבתי. ואולם סידרה החכמה העליונה מציאות ההארה הזאת המתחזקת ומעברת החושך של העולם, ומגברת בו ובברואיו היקר והמעלה והקדושה שזכרנו, ותלה המשכה במעשה התחתונים כשאר כל ההשפעות והתיקונים. ואמנם המעשה אשר תלאה בו, הוא מסור אדם את נפשו על קידוש שמו יתברך.

וגם בזה יש מדרגות, כי המסירה שימסור אדם עצמו על קידוש השם בפועל, ימשיך הארה גדולה וחזקה מאוד, ויתקן בבריאה תיקון עצום, וירבה בה הקידוש והבהירות ריבוי גדול.


מסתמא מזהים מי כתב את זה...