מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

וְלֹא עֲצָבוֹ אָבִיו מִיָּמָיו לֵאמֹר מַדּוּעַ כָּכָה עָשִׂיתָ - האם יש עניין להוכיח בנו דוקא בלשון זו?

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
אִיךְ-מֶיְין
הודעות: 300
הצטרף: א' יוני 26, 2016 10:26 am

וְלֹא עֲצָבוֹ אָבִיו מִיָּמָיו לֵאמֹר מַדּוּעַ כָּכָה עָשִׂיתָ - האם יש עניין להוכיח בנו דוקא בלשון זו?

הודעהעל ידי אִיךְ-מֶיְין » א' אוגוסט 28, 2016 1:31 pm

מלכים א פרק א (ה'-ו')

"וַאֲדֹנִיָּה בֶן חַגִּית מִתְנַשֵּׂא לֵאמֹר אֲנִי אֶמְלֹךְ וַיַּעַשׂ לוֹ רֶכֶב וּפָרָשִׁים וַחֲמִשִּׁים אִישׁ רָצִים לְפָנָיו: וְלֹא עֲצָבוֹ אָבִיו מִיָּמָיו לֵאמֹר מַדּוּעַ כָּכָה עָשִׂיתָ וְגַם הוּא טוֹב תֹּאַר מְאֹד וְאֹתוֹ יָלְדָה אַחֲרֵי אַבְשָׁלוֹם"

האם יש מי שכתב שיש עניין להוכיח את בנו דווקא בלשון זו - מַדּוּעַ כָּכָה עָשִׂיתָ?


אִיךְ-מֶיְין
הודעות: 300
הצטרף: א' יוני 26, 2016 10:26 am

Re: וְלֹא עֲצָבוֹ אָבִיו מִיָּמָיו לֵאמֹר מַדּוּעַ כָּכָה עָשִׂיתָ - האם יש עניין להוכיח בנו דוקא בלשון זו?

הודעהעל ידי אִיךְ-מֶיְין » ב' אוגוסט 29, 2016 1:55 pm

הרי הפסוק לא מדבר על תוכחה ספציפית על משהו מסויים שעשה, אלא 'ולא עצבו אביו מימיו'.
וא"כ מהו ההמשך 'מדוע ככה עשית' אם לא ללמדנו לשון תוכחה, באיזו לשון להוכיח.

איש גלילי
הודעות: 2694
הצטרף: ג' יולי 08, 2014 3:28 pm
מיקום: הגליל העליון

Re: וְלֹא עֲצָבוֹ אָבִיו מִיָּמָיו לֵאמֹר מַדּוּעַ כָּכָה עָשִׂיתָ - האם יש עניין להוכיח בנו דוקא בלשון זו?

הודעהעל ידי איש גלילי » ג' אוגוסט 30, 2016 1:51 pm

אִיךְ-מֶיְין כתב:הרי הפסוק לא מדבר על תוכחה ספציפית על משהו מסויים שעשה, אלא 'ולא עצבו אביו מימיו'.
וא"כ מהו ההמשך 'מדוע ככה עשית' אם לא ללמדנו לשון תוכחה, באיזו לשון להוכיח.

לכאורה בא להדגיש שלא הוכיחו כלל, ואפילו לא בצורת שאלה - למה ככה עשית?


חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 448 אורחים