עמוד 1 מתוך 1

דבר פלא בגור אריה פרשת ויצא

פורסם: ו' ספטמבר 16, 2016 12:46 am
על ידי שמואל דוד
ויהי בבוקר והנה היא לאה ויאמר ללבן כו'
וברש"י אבל בלילה לא היתה לאה לפי שמסר יעקב סימנים כו'
ועיין גור אריה דאין לומר שפירוש הכתוב שבבוקר ראה שהיא לאה דא"כ לכתוב ויהי בבוקר ויאמר אל לבן ותו לא אלא ודאי הכי פירושו "והנה היא לאה" בבקר אבל בלילה לא היתה לאה לפי שמסרה לה סימנים וסימנים דאורייתא והוי סימן מובהק ולפיכך בלילה הרי היא רחל לענין דינא לסמוך עליו.

נא לבאר לי כוונת הגאון ז"ל

Re: דבר פלא בגור אריה פרשת ויצא

פורסם: ו' ספטמבר 16, 2016 12:56 am
על ידי קנין דעת
רש"י מצא הכרח שע"כ מסרה סימנים, ואת זה הסביר המהר"ל דאי כפשוטו שבבוקר ראה א"כ הוה ליה לכתוב וכו' אך כיון שכתב שרק עתה לאה ע"כ שבלילה היתה לו באמת כרחל וא"כ מוכרח שהיה סימנים.

Re: דבר פלא בגור אריה פרשת ויצא

פורסם: ו' ספטמבר 16, 2016 1:00 am
על ידי שמואל דוד
משמע מדבריו שאע"ג שהיתה באמת לאה "הרי היא רחל לדינא"

Re: דבר פלא בגור אריה פרשת ויצא

פורסם: ו' ספטמבר 16, 2016 9:05 am
על ידי בברכה המשולשת
אכן כן, ולמיטב זכרוני יש על בדברי הצ"פ זצ"ל והרחיב בספר מפענח צפונות

Re: דבר פלא בגור אריה פרשת ויצא

פורסם: ו' ספטמבר 16, 2016 9:35 am
על ידי פרי יהושע
דבריו עפ"י הסוגי' בחולין צ"ו אמר רבא מריש הוה אמינא סימנא עדיפא מטביעות עינא וכו', השתא אמינא ט"ע עדיפא, דאל"כ האיך סומא מותר באשתו, ובני אדם האיך מותרים בנשותיהן בלילה וכו', והנה כאן רק בבוקר ראה ועל כרחך סמך על סימנים כטביעות עין, וזה חידוש שלא כרבא לכא' וצ"ע.

Re: דבר פלא בגור אריה פרשת ויצא

פורסם: ג' נובמבר 13, 2018 3:39 am
על ידי שמואל דוד