עמוד 1 מתוך 1

דיני הרחקות כאשר אשתו הדליקה נרות יום כיפור

פורסם: ג' אוקטובר 25, 2016 12:56 pm
על ידי נוה הלבנון
מה הדין לעניין הרחקות איש ואשתו המבוארים בסי' תרט"ו, כאשר אשתו הדליקה נרות וקבלה עליה יום כיפור, אמנם הבעל טרם קבל על עצמו את קדושת היום.
ישמיעו החכמים ונוסיף לקח.

Re: דיני הרחקות כאשר אשתו הדליקה נרות יום כיפור

פורסם: ג' אוקטובר 25, 2016 1:37 pm
על ידי קראקובער
למה לא? אולי מפני כל מקום שהוא לא מוזהר היא לא מוזהרת??!!

Re: דיני הרחקות כאשר אשתו הדליקה נרות יום כיפור

פורסם: ג' אוקטובר 25, 2016 1:51 pm
על ידי אוצר החכמה
גם באבילות דידה מוזהרים על תשה"מ.

Re: דיני הרחקות כאשר אשתו הדליקה נרות יום כיפור

פורסם: ג' אוקטובר 25, 2016 2:41 pm
על ידי קראקובער
אוצר החכמה כתב:גם באבילות דידה מוזהרים על תשה"מ.


ברור שאתה צודק, כתבתי בהלצה עם סימני קריאה.

Re: דיני הרחקות כאשר אשתו הדליקה נרות יום כיפור

פורסם: ג' אוקטובר 25, 2016 8:43 pm
על ידי בן הרב
לא ידעתי אמאי הרחיק נדוד ליוה"כ, ולא הסתפק בכל עונת הוסת שחל בשבת.

Re: דיני הרחקות כאשר אשתו הדליקה נרות יום כיפור

פורסם: ג' אוקטובר 25, 2016 8:50 pm
על ידי שומע ומשמיע
בן הרב כתב:לא ידעתי אמאי הרחיק נדוד ליוה"כ, ולא הסתפק בכל עונת הוסת שחל בשבת.

אדרבה שם פשוט שאין זה נפק"מ, לדעת רוב הפוסקים שתלוי בנץ ושקיעה ולא ביום ולילה. וגם למי שסובר [ש"ך?] שתלוי ביום ולילה עדיין זה דין בעונות ולא בימים שלמים, ואין נראה שיהני לזה תוספת.

Re: דיני הרחקות כאשר אשתו הדליקה נרות יום כיפור

פורסם: ג' אוקטובר 25, 2016 9:16 pm
על ידי בן הרב
צודק

Re: דיני הרחקות כאשר אשתו הדליקה נרות יום כיפור

פורסם: ד' אוקטובר 26, 2016 1:29 am
על ידי נוה הלבנון
ודאי אין כאן נידון על תשה"מ, אלא על הרחקות בלבד.
דעת הט"ז ועוד, דביום שרי בנגיעה וא"כ אין איסור בעצם אלא הוא רק משום חשש והרחקה, וא"כ שמא בתוספת יו"כ קיל טפי. ושמא אי איכא איסורא רק לחד גיסא קיל טפי. ושמא לזמן מועט ומקרה רחוק לא חששו.
עכ"פ לדעת הלבוש (הביאו בפמ"ג) דאיסור נגיעה הוא רק משום הרהור וקרי לכאו' יהיה שרי, ועכ"פ אם הוא רק מצד קרי ודאי יהיה שרי.

Re: דיני הרחקות כאשר אשתו הדליקה נרות יום כיפור

פורסם: ד' אוקטובר 26, 2016 1:42 am
על ידי פרי יהושע
נוה הלבנון כתב:ודאי אין כאן נידון על תשה"מ, אלא על הרחקות בלבד.
דעת הט"ז ועוד, דביום שרי בנגיעה וא"כ אין איסור בעצם אלא הוא רק משום חשש והרחקה, וא"כ שמא בתוספת יו"כ קיל טפי. ושמא אי איכא איסורא רק לחד גיסא קיל טפי. ושמא לזמן מועט ומקרה רחוק לא חששו.
עכ"פ לדעת הלבוש (הביאו בפמ"ג) דאיסור נגיעה הוא רק משום הרהור וקרי לכאו' יהיה שרי, ועכ"פ אם הוא רק מצד קרי ודאי יהיה שרי.

יש להוסיף שבהרחקות מצינו דברים שרק לו אסור שהוא מרגלה ולא היא.