עמוד 1 מתוך 1

תמיהה-חתונה מעורבת

פורסם: ג' נובמבר 22, 2016 12:17 pm
על ידי אורח24
שלום לכל חברי הפורום,
עלתה בי תמיהה בזמן האחרון שאשמח אם תיישבו לי אותה- כל הרבנים פה אחד אוסרים להשתתף בחתונה מעורבת של חבר (לדוגמה במקרה של אדם שחזר בתשובה ויש לו חברים שאינם שומרי מצוות, ואוסרים אפילו רק לשבת בשולחנות לזמן קצר ואחר כך ללכת. אם כן איך יש היתר הלכתי לרב המקדש להיכנס לשם? הרי זו מצווה הבאה בעבירה (ועוד מי שמשמח חתן וכלה זה יותר מצווה מהרב המקדש, שבעיקרון לא חייבים אותו-רק בגלל החוק במדינה). ואין לומר שזה בשביל להציל אותם מלחיות בזנות, כי אין אומרים לאדם חטא כדי שיזכה חברך. והרב נכנס ממש פנימה ורואה את הכלה שפעמים רבות היא לא צנועה. כי לפי"ז כל רב יר"ש אסור לו לקדש בחתונות מעורבות.

אשמח לתשובות שלכם

Re: תמיהה-חתונה מעורבת

פורסם: ג' נובמבר 22, 2016 1:31 pm
על ידי חוקר ודורש
כלומר אתה אומר שכל חתונה חילונית לא יסדרו קידושין?
ד"א בעניין הברכה וודאי שיש להזהר לא להזכיר ש"ש

Re: תמיהה-חתונה מעורבת

פורסם: ג' נובמבר 22, 2016 2:25 pm
על ידי בברכה המשולשת
אורח24 כתב:שלום לכל חברי הפורום,
עלתה בי תמיהה בזמן האחרון שאשמח אם תיישבו לי אותה- כל הרבנים פה אחד אוסרים להשתתף בחתונה מעורבת של חבר (לדוגמה במקרה של אדם שחזר בתשובה ויש לו חברים שאינם שומרי מצוות, ואוסרים אפילו רק לשבת בשולחנות לזמן קצר ואחר כך ללכת. אם כן איך יש היתר הלכתי לרב המקדש להיכנס לשם? הרי זו מצווה הבאה בעבירה (ועוד מי שמשמח חתן וכלה זה יותר מצווה מהרב המקדש, שבעיקרון לא חייבים אותו-רק בגלל החוק במדינה). ואין לומר שזה בשביל להציל אותם מלחיות בזנות, כי אין אומרים לאדם חטא כדי שיזכה חברך. והרב נכנס ממש פנימה ורואה את הכלה שפעמים רבות היא לא צנועה. כי לפי"ז כל רב יר"ש אסור לו לקדש בחתונות מעורבות.

אשמח לתשובות שלכם


הרב בדר"כ נמצא רק בחופה, וכמדומני שבזה יש רבים המתירים גם לחברים וכה"ג

Re: תמיהה-חתונה מעורבת

פורסם: ג' נובמבר 22, 2016 2:58 pm
על ידי הרוצה להחכים
לכאורה הרב הוא עסוק במלאכתו, סידור הקידושין ואין לבו פונה למחוללים ולמחוללות, ולכן התירו לו טפי מאשר הבא להשתתף בסעודה ובריקודים שבהם עסוקים כולם במשתה ושמחה, וקשה יותר להשמר אז מהרהורי עבירה.

Re: תמיהה-חתונה מעורבת

פורסם: ג' נובמבר 22, 2016 8:44 pm
על ידי קראקובער
הרוצה להחכים כתב:לכאורה הרב הוא עסוק במלאכתו, סידור הקידושין ואין לבו פונה למחוללים ולמחוללות, ולכן התירו לו טפי מאשר הבא להשתתף בסעודה ובריקודים שבהם עסוקים כולם במשתה ושמחה, וקשה יותר להשמר אז מהרהורי עבירה.


זה תלוי אם הוא רב חרדי שלוקח כסף מותר דבמלאכתו טרידא אבל רב מסוג של צוהר שעושה בהתנדבות וגם מרגיש מחותן וכולם חלק מהעם ישראל נשמה יהודית וכו' וכו' באמת אסור לו....

Re: תמיהה-חתונה מעורבת

פורסם: ג' נובמבר 22, 2016 8:58 pm
על ידי שבילי דנהרדעא
חוקרנוביץ כתב:כלומר אתה אומר שכל חתונה חילונית לא יסדרו קידושין?

יש כמה שסוברים כך, שעדיף שלא יסדרו להם קידושין, כך לא יעברו עכ"פ על איסורי מיתה.

Re: תמיהה-חתונה מעורבת

פורסם: ד' נובמבר 23, 2016 12:03 pm
על ידי אורח24
ראיתי באתר של הרב מוצפי שנשאל לגבי זה, והוא כותב שהרבנים עשו חרם בירושלים לפני 60 שנה, לא לקדש בחתונות כאלו.

Re: תמיהה-חתונה מעורבת

פורסם: ד' נובמבר 23, 2016 12:44 pm
על ידי קו ירוק
ישנן שיקולים רבים שהם צורך השעה, ולשמור על הסטטוס קוו של נישואין ע"י הרבנות כדי למנוע חשש ממזרות (ואין בעיות ממזרות רבות כפי שנוטים לחשוב אלו שממליצים לא לקדש).
פעם סופר שהגר"א מישקובסקי היה מביא עדים פסולים לחתונות של בני הקיבוצים, אבל תלמידו ומקורבו הכחיש לי את זה בהוכחות ברורות.
ועוד, שהרי באופן כזה ג"כ יתכנו מכשולות.

Re: תמיהה-חתונה מעורבת

פורסם: ד' נובמבר 23, 2016 2:58 pm
על ידי ממרומי היער
האם האיסור המובא הוא רק על גברים או גם לנשים אסור ?

Re: תמיהה-חתונה מעורבת

פורסם: ד' נובמבר 23, 2016 3:47 pm
על ידי שבילי דנהרדעא
קו ירוק כתב:ישנן שיקולים רבים שהם צורך השעה, ולשמור על הסטטוס קוו של נישואין ע"י הרבנות כדי למנוע חשש ממזרות (ואין בעיות ממזרות רבות כפי שנוטים לחשוב אלו שממליצים לא לקדש).
פעם סופר שהגר"א מישקובסקי היה מביא עדים פסולים לחתונות של בני הקיבוצים, אבל תלמידו ומקורבו הכחיש לי את זה בהוכחות ברורות.
ועוד, שהרי באופן כזה ג"כ יתכנו מכשולות.

המכשולות על חיתון בלי קידושין הוא להרמב"ם ל"ת ולשאר ראושונים עשה ולהרבה ראשונים גם זה לא, משא"כ בדרך האחר יכול לבוא לידי תקלה הרבה יותר גדול, וכמבן שלא הכנסתי ראשי בין ההרים, חלילה, אלא כתבתי שהיה הרבה שס"ל כך.

Re: תמיהה-חתונה מעורבת

פורסם: ד' נובמבר 23, 2016 3:51 pm
על ידי מה שנכון נכון
יכולים לצאת הרבה מכשולות מכך שיפסלו עדים על סמך שהם קרובים, ובאמת אינם כי לא היו קדושין.
והמעיין בספרי השו"ת בדורנו יודע שהרבה פעמים נעשה שימוש בהיתר זה.

[ומאידך איסור אש"א - הלעיטהו לרשע. וספק ממזר הוא רק דרבנן וגם אזלינן בתר רובא].

Re: תמיהה-חתונה מעורבת

פורסם: ד' נובמבר 23, 2016 5:37 pm
על ידי בברכה המשולשת
על הנדון בהודעות האחרונות כבר היה אשכול

Re: תמיהה-חתונה מעורבת

פורסם: ב' אפריל 12, 2021 8:21 am
על ידי פולסברג
בעיקר ההפרדה בחתונה, עי' פה [מר''צ שכטר ר''י רי''א] דקה 4:30 למה היום טוב להחמיר יותר מכמו שהיה בימים הקדמונים שלא הקפידו כלל ע''ז.
http://torahweb.org/audio/rsch_100508_video.html

וע''ע בשו''ת בני בנים, שמתחילה הורה שבחורים ובחורות לא ישבו יחד, אך לבסוף חזר ואמר דברים שאמרתי לכם טעות הם בידי, שבדווקא ישבו יחד כדי שיכירו זא''ז...

Re: תמיהה-חתונה מעורבת

פורסם: ב' אפריל 12, 2021 8:45 am
על ידי שמש
אורח24 כתב:שלום לכל חברי הפורום,
עלתה בי תמיהה בזמן האחרון שאשמח אם תיישבו לי אותה- כל הרבנים פה אחד אוסרים להשתתף בחתונה מעורבת של חבר (לדוגמה במקרה של אדם שחזר בתשובה ויש לו חברים שאינם שומרי מצוות, ואוסרים אפילו רק לשבת בשולחנות לזמן קצר ואחר כך ללכת. אם כן איך יש היתר הלכתי לרב המקדש להיכנס לשם? הרי זו מצווה הבאה בעבירה (ועוד מי שמשמח חתן וכלה זה יותר מצווה מהרב המקדש, שבעיקרון לא חייבים אותו-רק בגלל החוק במדינה). ואין לומר שזה בשביל להציל אותם מלחיות בזנות, כי אין אומרים לאדם חטא כדי שיזכה חברך. והרב נכנס ממש פנימה ורואה את הכלה שפעמים רבות היא לא צנועה. כי לפי"ז כל רב יר"ש אסור לו לקדש בחתונות מעורבות.
אשמח לתשובות שלכם

כפי שאמרו פה בחופה עצמה אין איסור כ''כ (וגם בהרבה חתונות בהפרדה החופה עצמה אינה בהפרדה כ''כ), ועוד שעצם האיסור בחתונה מעורבת אינו אלא בזמן הריקודים ולא בסעודה (בציבור הדתי מקובל הרבה פעמים שהישיבה 'מעורבת' כל משפחה סביב שולחן וכדומה ורק ברחבת הריקודים יש מחיצה המסתירה את הנשים) ולמה שיאסר להגיע בזמן הסעודה או החופה ולצאת לפני שיחלו בריקודים?

Re: תמיהה-חתונה מעורבת

פורסם: ב' אפריל 12, 2021 10:33 am
על ידי יואל שילה
קו ירוק כתב:ישנן שיקולים רבים שהם צורך השעה, ולשמור על הסטטוס קוו של נישואין ע"י הרבנות כדי למנוע חשש ממזרות (ואין בעיות ממזרות רבות כפי שנוטים לחשוב אלו שממליצים לא לקדש).
פעם סופר שהגר"א מישקובסקי היה מביא עדים פסולים לחתונות של בני הקיבוצים, אבל תלמידו ומקורבו הכחיש לי את זה בהוכחות ברורות.
ועוד, שהרי באופן כזה ג"כ יתכנו מכשולות.

המטרה לא רק להציל מממזרות, אלא גם מזנות של אשת איש
בדידי הוה עובדה שרצינו אחי ואני להיות עדים בחתונה כזו כדי למנוע את החשבתם כנשואים, והרב מסדר הקידושין לא הסכים לזאת והיה הוא ועד כשר אחר העדים.
חלפו הימים, והגברת הנשואה נפרדה מבעלה ללא גט, וחיה חיי חברות עם חבר במשך כמה שנים, לאחר כמה שנים התגרשה מבעלה, אך מיד לאחר מכן החליטה שדוקא הגרוש לא כל כך רע - וחזרה לחיות עמו ללא חופה.

Re: תמיהה-חתונה מעורבת

פורסם: ב' אפריל 12, 2021 11:33 am
על ידי שמש
והרב צדק כמובן. הזמינו אותו (ושלמו לו) כדי לערוך חו''ק לא הצגה. בנוסף אולי ניתן היה לשמוע סברות לרמאות כזו בכדי למנוע פגיעה בילדים העתידיים שלא יאסרו לבוא בקהל, אבל לרמות אדם כדי להציל אותו מחטא שיתכן ויעשה בעתיד זו טענה קלושה מאוד. ואין אומרים לאדם חטא בכדי שאולי לא יחטא חברך..