עמוד 1 מתוך 1

גוי העומד להתגייר

פורסם: ו' נובמבר 25, 2016 7:21 pm
על ידי אבןטובה
בפרשת בומביי היתה בין ההרוגים גויה שהיתה עומדת להתגייר.
והשאלה היתה היכן לקוברה בין עכו"ם או בין ישראל???

Re: גוי העומד להתגייר

פורסם: ו' נובמבר 25, 2016 7:56 pm
על ידי שמואל דוד
נא לבאר הצדדים

Re: גוי העומד להתגייר

פורסם: ו' נובמבר 25, 2016 8:19 pm
על ידי אבןטובה
דהא קיי"ל ברכות מז: דאפילו גר שמל ולא טבל הרי הוא כנכרי. ומ"מ הרי כ' המהרש"א שבת לא. שגר שדעתו להתגייר מותר בתלמוד תורה וכ"כ בתוי"ש יבמות מח: דמותר בשביתה וכ"ה מאירי סנהדרין נח: דמותר בשביתה ות"ת
ובספר חסידים אות תרצ דגר העומד להתגייר אין לו להאכילו נבילות וטריפות אע"ג שלא מל עדיין

Re: גוי העומד להתגייר

פורסם: ש' נובמבר 26, 2016 8:56 pm
על ידי קראקובער
אבןטובה כתב:דהא קיי"ל ברכות מז: דאפילו גר שמל ולא טבל הרי הוא כנכרי. ומ"מ הרי כ' המהרש"א שבת לא. שגר שדעתו להתגייר מותר בתלמוד תורה וכ"כ בתוי"ש יבמות מח: דמותר בשביתה וכ"ה מאירי סנהדרין נח: דמותר בשביתה ות"ת
ובספר חסידים אות תרצ דגר העומד להתגייר אין לו להאכילו נבילות וטריפות אע"ג שלא מל עדיין


כנראה שלגבי נבילות וטריפות מדובר בכעין חינוך בקטן וכנ"ל לגבי תלמוד תורה אבל אטו קידושין קידושין הרי הוא גוי למהדרין וברור שצריך לקוברו בין גוים גמורים.

Re: גוי העומד להתגייר

פורסם: ש' נובמבר 26, 2016 10:04 pm
על ידי מאיר סובל
אבןטובה כתב:בפרשת בומביי היתה בין ההרוגים גויה שהיתה עומדת להתגייר.
והשאלה היתה היכן לקוברה בין עכו"ם או בין ישראל???


ומה היתה התשובה?
ומה נפ"מ כעת אחרי שכבר נקברה ודאי לפני כמה שנים?

יש תשובה באגרות משה יו"ד חלק ב' על גר שמל ולא טבל, עי"ש.

Re: גוי העומד להתגייר

פורסם: א' נובמבר 27, 2016 2:36 am
על ידי אבןטובה
לי נראה יותר בפשט של הס' חסידים כי אכילת איסור מטמטם אף לגוי כמ"ש בפנ"י ב"מ נח:

Re: גוי העומד להתגייר

פורסם: א' נובמבר 27, 2016 2:44 am
על ידי אבןטובה
בס' עקרי הד"ט סי' לה אות מ כ' בשם ת' צרור הכסף סי' יח דשפחה העומדת להתגייר שמתה יש לקוברה בקבר ישראל וראיתי בשו"ת מנחת הקומץ ססי' עד שהביאו ג"כ.
ובמנחת אלעזר ח"ג סי' ח באמצע דבריו כ' וז"ל: ברם צריכין למודעי ונחזי אנן אם אירע בגר שמל וטרם שטבל נפטר ל"ע אז לא יסבול הדעת שיקברוהו בקברי נכרים שכיון שקיבל עליו במסי"נ ליכנס תחת כנפי השכינה בדת ישראל ויסורי המילה וכיוצא ע"כ חלילה להתאכזר להרחיקו ולשומו בין קברי עכו"ם ובודאי צריכין לקברו בקבר ישראלך אך אם צריכין להרחיק בכה"ג ח' אמות כיון שע"פ דין אינו גר עד שיטבול ודינו כנכרי צ"ע למעשה ע"ש. ועתה ראיתי בשו"ת צפנת פענח החדשות להג' ר"י רוזין זצ"ל מדווינסק ח"ב הנדמ"ח קו' סופרי המלך סי' ג' שכ' דגר שמל ולא טבל שמת יש לקוברו במקום מיוחד בקבר ישראל ע"ש.