ביליצר כתב:עיין שערי תשובה מ"ז ב,
בודאי לא יצא בשמיעה בעלמא ללא הבנה כי צריך תלמוד,עכ"פ יש גם לדון מדין הרהור כדיבור ,
וזכורני מדברי הרב שכתב שאינו יוצא אלא במוציא שפתיו וחידוש הוא ,ושוב אם יועיל שומע כעונה הוי כמוציא בפיו,
אבןטובה כתב:דבר זה מפורש בתוס' ברכות כ: ד"ה כדאשכחן
כדאשכחן בסיני. פירוש אף ע''ג דכדבור דמי לענין שיצא מ''מ לאו כדבור דמי לענין שיהא בעל קרי אסור להרהר כדאשכחן בסיני דהיה שם דבור והיו צריכין לטבול ואע''פ שהיו שותקין שומע כעונה
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 385 אורחים