האם יש חשש בהתנהגות של נימוס כזו למנהג מנוח..
הכוונה למנהג האירופאי לתת לאישה לעבור לפניך בכניסה לבית וכדו'.
רש"י בראשית פרק לא פסוק יז
(יז) את בניו ואת נשיו - הקדים זכרים לנקבות, ועשו הקדים נקבות לזכרים,נ שנאמר (לקמן לו ו) ויקח עשו את נשיו ואת בניו וגו':
מזרחי (רא"ם) בראשית פרק לא פסוק יז
(יז) [את בניו ואת נשיו] ועשו הקדים הנקבות לזכרים. לרוב שִׁטוּפוֹ בזמה.
עקביה כתב:לא נ"ל שיש קשר למנוח, אבל זהו נימוסו של עשו, וגנאי לבני יעקב להתנהג כך.רש"י בראשית פרק לא פסוק יז
(יז) את בניו ואת נשיו - הקדים זכרים לנקבות, ועשו הקדים נקבות לזכרים,נ שנאמר (לקמן לו ו) ויקח עשו את נשיו ואת בניו וגו':מזרחי (רא"ם) בראשית פרק לא פסוק יז
(יז) [את בניו ואת נשיו] ועשו הקדים הנקבות לזכרים. לרוב שִׁטוּפוֹ בזמה.
שלמה בן חיים כתב:עקביה כתב:לא נ"ל שיש קשר למנוח, אבל זהו נימוסו של עשו, וגנאי לבני יעקב להתנהג כך.רש"י בראשית פרק לא פסוק יז
(יז) את בניו ואת נשיו - הקדים זכרים לנקבות, ועשו הקדים נקבות לזכרים,נ שנאמר (לקמן לו ו) ויקח עשו את נשיו ואת בניו וגו':מזרחי (רא"ם) בראשית פרק לא פסוק יז
(יז) [את בניו ואת נשיו] ועשו הקדים הנקבות לזכרים. לרוב שִׁטוּפוֹ בזמה.
מי אמר שהחיסרון שם הוא מה שהקדימם לשם נימוס שם הקדים נקבות להראותם וזה החיסרון וזהו גם לרוב שטופו בזימה, אך מה השייכות בין זה לבין הקדמת אשה בכניסה?
חוקרנוביץ כתב:מכבדה יותר מגופו.אם היא רואה בזה כבוד.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 380 אורחים