עמוד 1 מתוך 1

שביתת כלים/בהמה לנגזל ולגזלן

פורסם: ג' נובמבר 29, 2016 10:18 pm
על ידי עושה חדשות
אדם מצווה על שביתת בהמתו,
לפי ב"ש גם על שביתת כליו,
לזה ולזה יש גם תחומין כרגלי הבעלים.

מה הדין בגזול, האם הגזלן מצווה על שביתתן?

Re: שביתת כלים/בהמה לנגזל ולגזלן

פורסם: ד' נובמבר 30, 2016 8:42 am
על ידי בברכה המשולשת
אולי ניתן לדמות לעניין מחשבה בטומאה בדבר הגזול

Re: שביתת כלים/בהמה לנגזל ולגזלן

פורסם: ד' נובמבר 30, 2016 8:58 am
על ידי פרי יהושע
עושה חדשות כתב:אדם מצווה על שביתת בהמתו,
לפי ב"ש גם על שביתת כליו,
לזה ולזה יש גם תחומין כרגלי הבעלים.

מה הדין בגזול, האם הגזלן מצווה על שביתתן?

לגבי שביתת כלים כוונתכם שהבעלים הראשון יאבד השביתה או גם וגם כחמר גמל?, אם הבעלים הראשון מאבד, יש לומר דלא גרע מהפקר שקונה שביתה מעצמו או כרגלי כל אדם שאז בוודאי הגזלן בכלל וצ"ת

Re: שביתת כלים/בהמה לנגזל ולגזלן

פורסם: ד' נובמבר 30, 2016 8:59 am
על ידי פרי יהושע
פרי יהושע כתב:
עושה חדשות כתב:אדם מצווה על שביתת בהמתו,
לפי ב"ש גם על שביתת כליו,
לזה ולזה יש גם תחומין כרגלי הבעלים.

מה הדין בגזול, האם הגזלן מצווה על שביתתן?

לגבי שביתת כלים של תחומין כוונתכם שהבעלים הראשון יאבד השביתה או גם וגם כחמר גמל?, אם הבעלים הראשון מאבד, יש לומר דלא גרע מהפקר שקונה שביתה מעצמו או כרגלי כל אדם שאז בוודאי הגזלן בכלל וצ"ת

Re: שביתת כלים/בהמה לנגזל ולגזלן

פורסם: ד' נובמבר 30, 2016 10:40 am
על ידי עזריאל ברגר
האפשרויות לפענ"ד הן:
א. שביתת כלים ובהמה - צריך לדון מה קורה אם הבעלים יהודי והגזלן גוי ומה קורה להיפך.
ב. תחומין - בפשטות זה אמור להיות כרגלי אחד מהם, ויש מקום לומר שזה כרגלי הגזלן מדין "מסרן לרועה".

Re: שביתת כלים/בהמה לנגזל ולגזלן

פורסם: ד' נובמבר 30, 2016 11:20 am
על ידי ביליצר
מ"ש משואל ??

Re: שביתת כלים/בהמה לנגזל ולגזלן

פורסם: ד' נובמבר 30, 2016 12:04 pm
על ידי קראקובער
ביליצר כתב:מ"ש משואל ??

לשואל יש רשות להשתמש בבהמה.

Re: שביתת כלים/בהמה לנגזל ולגזלן

פורסם: ד' נובמבר 30, 2016 11:09 pm
על ידי פרי יהושע
עזריאל ברגר כתב:האפשרויות לפענ"ד הן:
א. שביתת כלים ובהמה - צריך לדון מה קורה אם הבעלים יהודי והגזלן גוי ומה קורה להיפך.
ב. תחומין - בפשטות זה אמור להיות כרגלי אחד מהם, ויש מקום לומר שזה כרגלי הגזלן מדין "מסרן לרועה".

מה מצא במסרן לרועה הלא שם ע"ד הבעלים.

Re: שביתת כלים/בהמה לנגזל ולגזלן

פורסם: ה' דצמבר 01, 2016 1:20 am
על ידי עזריאל ברגר
פרי יהושע כתב:
עזריאל ברגר כתב:האפשרויות לפענ"ד הן:
א. שביתת כלים ובהמה - צריך לדון מה קורה אם הבעלים יהודי והגזלן גוי ומה קורה להיפך.
ב. תחומין - בפשטות זה אמור להיות כרגלי אחד מהם, ויש מקום לומר שזה כרגלי הגזלן מדין "מסרן לרועה".

מה מצא במסרן לרועה הלא שם ע"ד הבעלים.

אמת. השאלה היא מה ההגדרה של בעלים לגבי תחומין, האם מספיק שחייב בשמירתן (וגזלן חייב בשמירה) או שצריך דעת בעלים.
ועוד אוי"ל שאם נתייאשו הבעלים - אע"פ שלא קנאן הגזלן בשינוי - הוי כאילו מסרוה לו לשמור (עכ"פ לגבי זה).

וכל הנ"ל מסברות הכרס ואין לי ראיה לשום צד.

Re: שביתת כלים/בהמה לנגזל ולגזלן

פורסם: ה' דצמבר 01, 2016 2:13 am
על ידי ביליצר
עדיין שואל מ"ש משואל?

Re: שביתת כלים/בהמה לנגזל ולגזלן

פורסם: ה' דצמבר 01, 2016 8:30 am
על ידי פרי יהושע
עזריאל ברגר כתב:
פרי יהושע כתב:
עזריאל ברגר כתב:האפשרויות לפענ"ד הן:
א. שביתת כלים ובהמה - צריך לדון מה קורה אם הבעלים יהודי והגזלן גוי ומה קורה להיפך.
ב. תחומין - בפשטות זה אמור להיות כרגלי אחד מהם, ויש מקום לומר שזה כרגלי הגזלן מדין "מסרן לרועה".

מה מצא במסרן לרועה הלא שם ע"ד הבעלים.

אמת. השאלה היא מה ההגדרה של בעלים לגבי תחומין, האם מספיק שחייב בשמירתן (וגזלן חייב בשמירה) או שצריך דעת בעלים.
ועוד אוי"ל שאם נתייאשו הבעלים - אע"פ שלא קנאן הגזלן בשינוי - הוי כאילו מסרוה לו לשמור (עכ"פ לגבי זה).

וכל הנ"ל מסברות הכרס ואין לי ראיה לשום צד.

מהכי תיתי שמירה הכא, לכל היותר יש לדון בגזלן מצד קניני הגזילה דהיינו שנכנס לרשותו ויצא מרשות בעלים שאינו יכול להקדיש לדברי רבי יוחנן.