אבןטובה כתב:ייש"כ על החיזוק דד"ת הלא צריכין חיזוק כברכות לב:
במהר"ץ חיות סנהדרין לב: מקשה על הגדה ש"פ מעשה בר"א וכו' שהיו מסובין בבני ברק. הלא ר"א היה דר בלוד והוא אומר משבח אני את העצלנין וכו'
ואיני יודע מה הוא רוצה
א] הלא ר"א אומר ג"כ כולו לה'
ב] ר"א רק אומר שברגל אין יוצאין ומניחין את בני ביתם בבית אבל קודם הרגל לילך יחד עם בני הבית גם לר"א אינו בעיה.
אבןטובה כתב:ייש"כ על החיזוק דד"ת הלא צריכין חיזוק כברכות לב:
במהר"ץ חיות סנהדרין לב: מקשה על הגדה ש"פ מעשה בר"א וכו' שהיו מסובין בבני ברק. הלא ר"א היה דר בלוד והוא אומר משבח אני את העצלנין וכו'
ואיני יודע מה הוא רוצה
א] הלא ר"א אומר ג"כ כולו לה'
ב] ר"א רק אומר שברגל אין יוצאין ומניחין את בני ביתם בבית אבל קודם הרגל לילך יחד עם בני הבית גם לר"א אינו בעיה.
אוצר החכמה כתב:אבןטובה כתב:ייש"כ על החיזוק דד"ת הלא צריכין חיזוק כברכות לב:
במהר"ץ חיות סנהדרין לב: מקשה על הגדה ש"פ מעשה בר"א וכו' שהיו מסובין בבני ברק. הלא ר"א היה דר בלוד והוא אומר משבח אני את העצלנין וכו'
ואיני יודע מה הוא רוצה
א] הלא ר"א אומר ג"כ כולו לה'
ב] ר"א רק אומר שברגל אין יוצאין ומניחין את בני ביתם בבית אבל קודם הרגל לילך יחד עם בני הבית גם לר"א אינו בעיה.
א. איני מבין הלא אתה עצמך שאלת על התירוץ הזה שהוא סותר את משבח. אז מה אתה רוצה מהמהרי"ץ חיות שמקשה משם? ואם סבירא לך כתירוץ שכתבת גם אז צודק המהרי"ץ חיות בקושיתו.
.
ב. זה נראה תירוץ טוב ולא הבנתי מה שענה לך פרי יהושע בזה.
אבןטובה כתב:לכבוד הרב שומע ומוסיף שליט"א דבריך מתוקים מדבש אבל לא מתיישב הא דאמר ר"א משבח אני את העצלנין וכו'
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 251 אורחים