עמוד 1 מתוך 1

אם הסוטה היתה צריכה לברך על שתיית המים?

פורסם: ג' דצמבר 20, 2016 10:01 pm
על ידי משה הופמן
בא לידי עלון של קהילת 'מחזיקי הדת' באנטוורפן ומצאתי שם דברים מעניינים שכתב הגר"י נאה שליט"א מאנטוורפן למרן הגר"ח קנייבסקי שליט"א.
כיצד מברכין.jpg
כיצד מברכין.jpg (1.1 MiB) נצפה 1855 פעמים

Re: "אם הסוטה היתה צריכה לברך על שתיית המים?"

פורסם: ג' דצמבר 20, 2016 10:15 pm
על ידי אבןטובה
בתפארת ישראל נגעים בועז סק"ב כ' דמברכין על השקאת סוטה

Re: "אם הסוטה היתה צריכה לברך על שתיית המים?"

פורסם: ד' דצמבר 21, 2016 12:21 am
על ידי מה שנכון נכון
מה שכתב שהאשה אינה יכולה לברך בגלל שסותר שערה ופורע לבה תמוה מאד, וכשהיא יושבת קוצה לה חלה ומברכת ערומה.
ולהמציא שה"מ כשנזדמנו לה בברכות דעלמא, משא"כ לתקן ברכה שמיוחדת למצב זה - מהכ"ת.

Re: "אם הסוטה היתה צריכה לברך על שתיית המים?"

פורסם: ד' דצמבר 21, 2016 12:24 am
על ידי יאיר
היתה מברכת ברכה אחרונה

Re: "אם הסוטה היתה צריכה לברך על שתיית המים?"

פורסם: ד' דצמבר 21, 2016 3:38 am
על ידי חיים שיש בהם
ה'צרור המור' (עה"פ והאשה ההיא תשא את עוונה) כתב עוד יותר, שחטאה בכך שענתה "אמן" בגילוי ראש, ולכאו' הוא נגד מתני' מפורשת, וצ"ע.

Re: "אם הסוטה היתה צריכה לברך על שתיית המים?"

פורסם: ד' דצמבר 21, 2016 9:26 am
על ידי קראקובער
אם נאמר שבטהורה מברכת עצם זה שהיא לא מברכת היא סוג של מודה שנטמאה.