מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

לא אזלינן בתר רוב/חזקה וכיוצ"ב, במקום כרת או מיתה ביד"ש

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
איש לוי
הודעות: 273
הצטרף: ד' ספטמבר 14, 2016 12:24 am

לא אזלינן בתר רוב/חזקה וכיוצ"ב, במקום כרת או מיתה ביד"ש

הודעהעל ידי איש לוי » א' דצמבר 25, 2016 12:36 am

אודה מאוד למי שיועיל לי במ"מ בענין דלהלן:
הנה בכל מקום שאנו הולכים אחר הכרעות של רוב / חזקה / ניזיל בתר בתרא / וכו' הוא בין בנדון של איסור ל"ת, ואפי' שיש בו כרת, או מיתה ביד"ש.
ולעומת זאת מצאנו מקומות שאע"ג שאנחנו בדרך כלל מסתמכים על הכרעעות הללו, מ"מ כשבנדון יש כרת או מיתה ביד"ש אנו נמנעים מלהסתמך ע"ז, (עכ"פ מדרבנן) דוגמא לדבר: א. דעת הר"ח בפסחים ז. לענין היתר אכילה של פת שעיפשה בפסח, כמש"כ הבאוה"ל בסי' תמו' דאע"ג שלענין לאו אזלינן בתר בתרא, (ואינו עובר בב"י, ומותר באכילה אחר הפסח לר"י) מ"מ בפסח אסור באכילה דאית ביה כרת. ב. דברי רש"י בחולין קל"ד לענין חלה כיון דאית בה מיתה ביד"ש.
יש עוד דוגמאות לענין הזה? ובמה הם שונים משאר המקומות.

איש לוי
הודעות: 273
הצטרף: ד' ספטמבר 14, 2016 12:24 am

Re: לא אזלינן בתר רוב/חזקה וכיוצ"ב, במקום כרת או מיתה ביד"ש

הודעהעל ידי איש לוי » א' דצמבר 25, 2016 3:34 pm

נו, מי יכול לעזור לי במ"מ בזה.

בור ריק
הודעות: 105
הצטרף: א' דצמבר 04, 2016 7:14 am

Re: לא אזלינן בתר רוב/חזקה וכיוצ"ב, במקום כרת או מיתה ביד"ש

הודעהעל ידי בור ריק » ב' דצמבר 26, 2016 4:46 am

כמדומני שבערוך לנר וישרש יעקב יבמות קיט. יש אריכות בזה ע"ש


חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 355 אורחים