עמוד 1 מתוך 1

שאלה בניסוח של השו"ע בהלכות בציעת הפת ונפק"מ להלכה בזה

פורסם: ו' ינואר 06, 2017 10:36 am
על ידי טעות סופר
כ' המחבר בסי' קס"ז ז וז"ל: ראובן שהיה נוטל ידיו לאכילה ויעקב היה מברך המוציא ונתכוין להוציא השומעים ואח"כ נגב ראובן ידיו ובירך ענט"י לא הוי הפסק ויוצא בברכת יעקב וא"צ לחזור ולברך ברכת המוציא. ויעוי' שם בנו"כ בביאור דברי השו"ע.
ההערה שלנו היא על מה שכ' השו"ע ואח"כ נגב ראובן ידיו ובירך ענט"י, שהנה לכאו' אם נגב כבר ידיו ונסתיימה הנטילה לגמרי, לא יוכל לברך ענט"י וכמו שהתבאר בדברי הרמב"ם פי"א מברכות במצווה שאין עשייתה נמשכת. ולכאו' שגגה בניסוח שיצאה מלפני השליט היא וצ"ל ואח"כ בירך ראובן ענט"י ונגב ידיו.

Re: שאלה בניסוח של השו"ע בהלכות בציעת הפת ונפק"מ להלכה בזה

פורסם: ש' ינואר 07, 2017 9:17 pm
על ידי שיבר
עי' רמ"א סי' קנח סעיף יא.

Re: שאלה בניסוח של השו"ע בהלכות בציעת הפת ונפק"מ להלכה בזה

פורסם: א' ינואר 08, 2017 4:57 am
על ידי קאצ'קלה
טעות סופר כתב:כ' המחבר בסי' קס"ז ז וז"ל: ראובן שהיה נוטל ידיו לאכילה ויעקב היה מברך המוציא ונתכוין להוציא השומעים ואח"כ נגב ראובן ידיו ובירך ענט"י לא הוי הפסק ויוצא בברכת יעקב וא"צ לחזור ולברך ברכת המוציא. ויעוי' שם בנו"כ בביאור דברי השו"ע.
ההערה שלנו היא על מה שכ' השו"ע ואח"כ נגב ראובן ידיו ובירך ענט"י, שהנה לכאו' אם נגב כבר ידיו ונסתיימה הנטילה לגמרי, לא יוכל לברך ענט"י וכמו שהתבאר בדברי הרמב"ם פי"א מברכות במצווה שאין עשייתה נמשכת. ולכאו' שגגה בניסוח שיצאה מלפני השליט היא וצ"ל ואח"כ בירך ראובן ענט"י ונגב ידיו.

כבר עמדו על כך כמה מפרשים, ולא תלו הדבר בט"ס, ובפרט שכן הוא גם בארחות חיים. ראה בייחוד: נימוקי הגרי"ב לאו"ח סי' קסז (נדפס בקובץ מפרשים מכת"י, בשו"ע מהדורת מכון ירושלים).

Re: שאלה בניסוח של השו"ע בהלכות בציעת הפת ונפק"מ להלכה בזה

פורסם: א' ינואר 08, 2017 9:14 am
על ידי אפשר
שיבר כתב:עי' רמ"א סי' קנח סעיף יא.

כמדומה שאין הרמ"א עוזר, עי' משנ"ב וביה"ל שם, וגם כאן הו"ל כאחרי המוציא, ויל"ע.