פרי יהושע כתב:אתה בטוח ס' נ"ו, אולי תציין ס"ק?
סטפנסקי כתב:לכאורה מענישים בגלל שמגיע עונש יתר על כן הסיבה שאדם לא כועס על חולה נפש זה במידה ומדובר באדם חכם היא בגלל שהחולה לאו בר בחירה אלא כפוי לגמרי
הגיונות כתב:סטפנסקי כתב:לכאורה מענישים בגלל שמגיע עונש יתר על כן הסיבה שאדם לא כועס על חולה נפש זה במידה ומדובר באדם חכם היא בגלל שהחולה לאו בר בחירה אלא כפוי לגמרי
כך בד"כ.
אלא שפעמים ולאדם לא מגיע עונש כיון שהוא הדיוט מחוסר דעה לחלוטין (סוג של 'תינוק שנשבה' קיצוני שהוי קצת 'אנוס'). מאותו טעם אין סיבה לכעוס עליו כיון שטיפשותו גרמה למעשה. וק"ל.
הגיונות כתב:לא מבין מה קשה להבין.
הדרך האידאלית היא להסביר לרוצחים מדוע הם אינם צודקים. אם זה לא הולך - יש צורך להעניש. החזו"א רק כותב שדרך זו איננה הלכתחילה של הדבר, וזה פשוט.
סטפנסקי כתב:החזו''א באורח חיים סימן נ''ו כותב דברים קשים להבנה ביחס לבחירה משהו יכול לברר לי אותם ..?..אני מתנצל שאינני מעלה אותם כי איני יודע כיצד להעלות...אני חושב שהדברים מפורסמים
לכאורה הוא ממש כותב שאין בחירה והדברים מתמיהים מאוד מה גם שדומני שאומרים זאת בשם ר' צדוק ..אף פעם לא שמעתי זאת בשם החזו''א אודה מאוד למי שיעזור לי
הגיונות כתב:המעיין בדבריו של הרב הוטנר יראה שביאור דברי החזו"א הוא כפי שכתבתי.
החזו"א מדבר על הרגשתו של האדם החכם שלא ירגיש הרגשות 'נקמה' כלפי אותם רשעים. אבל הם עצמם בוודאי יבואו חשבון כלפי בחירתם.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 330 אורחים