דם נפסל בשקיעת החמה או בצאת הכוכבים - מישהו בענין?
פורסם: ב' מרץ 27, 2017 3:30 pm
אני לא בענין ומחפש איזה פרט ולא מוצא ידי ורגלי
דם נפסל בשקיעת החמה.
בתוס' זבחים חידשו בדעת ר"ת הסובר שיש שתי שקיעות. שדם נפסל אחר שקיעה ראשונה, אע"פ שלשאר דברים חשוב יום גמור.
השאג"א בסי יז, מאריך לחלוק על תוס', אבל אם היינו מצפים שהוא יאמר שדם נפסל לר"ת בשקיעה שניה (כמו שלדידן שיש שקיעה אחת נפסל בתחילת השקיעה) הרי שהוא משתמש כל הדין במונח צאת הכוכבים. דדם נפסל בצאת הכוכבים.
האם כוונתו באמת צאת הכוכבים (סוף שקיעה שניה דר"ת)?
אם אכן כך, שלדעתו דם נפסל בצאת הכוכבים, מן הסתם א"א להתכחש שכבר בשקיעה (או שניה דר"ת) הדם יהיה ספק פסול, האם לא כך?
מישהו מסוגל ורוצה להסביר ע"ט?
דם נפסל בשקיעת החמה.
בתוס' זבחים חידשו בדעת ר"ת הסובר שיש שתי שקיעות. שדם נפסל אחר שקיעה ראשונה, אע"פ שלשאר דברים חשוב יום גמור.
השאג"א בסי יז, מאריך לחלוק על תוס', אבל אם היינו מצפים שהוא יאמר שדם נפסל לר"ת בשקיעה שניה (כמו שלדידן שיש שקיעה אחת נפסל בתחילת השקיעה) הרי שהוא משתמש כל הדין במונח צאת הכוכבים. דדם נפסל בצאת הכוכבים.
האם כוונתו באמת צאת הכוכבים (סוף שקיעה שניה דר"ת)?
אם אכן כך, שלדעתו דם נפסל בצאת הכוכבים, מן הסתם א"א להתכחש שכבר בשקיעה (או שניה דר"ת) הדם יהיה ספק פסול, האם לא כך?
מישהו מסוגל ורוצה להסביר ע"ט?