עמוד 1 מתוך 1

מחפש מקורות שמחלקים בדעת הערוך בין פס"ר דלנ"ל למשאצ"ג

פורסם: ב' אפריל 24, 2017 7:40 pm
על ידי יוסף פ
תודה מראש

Re: מחפש מקורות שמחלקים בדעת הערוך בין פס"ר דלנ"ל למשאצ"ג

פורסם: ג' אפריל 25, 2017 12:34 am
על ידי עושה חדשות
מה לחלק? כל "לא ניחא ליה" הוי גם מלאכה שאצל"ג, ולכן גם החולקים על הערוך סוברים שהאיסור בזה הוא רק מדרבנן, כמו כל מלאכה שאצל"ג. וכל הנפק"מ היא, לגבי שבת - האם יש בזה איסור דרבנן, (או למ"ד מלאכה שאצל"ג חייב), ולגבי כה"ת - אם הוי היתר או איסור דאו'. (כך היא הפשטות, אמנם יש ע"ז שיטות אחרות מחודשות).

Re: מחפש מקורות שמחלקים בדעת הערוך בין פס"ר דלנ"ל למשאצ"ג

פורסם: ג' אפריל 25, 2017 11:21 am
על ידי אבי 1000
עושה חדשות כתב:מה לחלק? כל "לא ניחא ליה" הוי גם מלאכה שאצל"ג, ולכן גם החולקים על הערוך סוברים שהאיסור בזה הוא רק מדרבנן, כמו כל מלאכה שאצל"ג. וכל הנפק"מ היא, לגבי שבת - האם יש בזה איסור דרבנן, (או למ"ד מלאכה שאצל"ג חייב), ולגבי כה"ת - אם הוי היתר או איסור דאו'. (כך היא הפשטות, אמנם יש ע"ז שיטות אחרות מחודשות).


כבוד עו"ח צודק כמובן.

אולי כבוד השואל התכוון שיכול להיות דבר שיהיה מלאכה שאינה צריכה לגופה אך עדיין יהיה ניחא ליה
אם זוהי שאלת הרב יוסף אזי הדברים מתבארים בכמה מקומות ועיקרם בדברי הראשונים שבת ק"כ: עי"ש שהוי מלאכה שאינה צריכה לגופה אך עדיין אסור אף לדברי הערוך.

Re: מחפש מקורות שמחלקים בדעת הערוך בין פס"ר דלנ"ל למשאצ"ג

פורסם: ד' אפריל 26, 2017 6:33 am
על ידי בור ריק
עושה חדשות כתב:מה לחלק? כל "לא ניחא ליה" הוי גם מלאכה שאצל"ג, ולכן גם החולקים על הערוך סוברים שהאיסור בזה הוא רק מדרבנן, כמו כל מלאכה שאצל"ג. וכל הנפק"מ היא, לגבי שבת - האם יש בזה איסור דרבנן, (או למ"ד מלאכה שאצל"ג חייב), ולגבי כה"ת - אם הוי היתר או איסור דאו'. (כך היא הפשטות, אמנם יש ע"ז שיטות אחרות מחודשות).

כמדומני שהחולקים על הערוך ס"ל דגם בכה"ת אינו אסור אלא מדרבנן שהרי התוס' תירצו ראיית הערוך ממזלפין יין ע"ג האישים דמצוה שאני