שמר כתב:מחפש פולמוס על שיטת רבינו חננאל (חגיגה) שהמתעברת באמבטי אינה נטמאת כיון שהוא מעשה ניסים, מה הדין לגבי מילה בשבת בגוונא שהולד נולד בהזרעה מלאכותית (דדמיא לכאורה לנתעברה באמבטי).
פלגינן כתב:שמר כתב:מחפש פולמוס על שיטת רבינו חננאל (חגיגה) שהמתעברת באמבטי אינה נטמאת כיון שהוא מעשה ניסים, מה הדין לגבי מילה בשבת בגוונא שהולד נולד בהזרעה מלאכותית (דדמיא לכאורה לנתעברה באמבטי).
עי' כאן http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... 91&hilite= במקורות שבהערה 222.
[אמנם למעשה הגריש"א הורה בסוף להקל, ודומני שבכרך האחרון של שבט הלוי השיב להקל בזה, עם השנים הדבר הולך ונעשה פחות 'מעשה נסים'.]
שמר כתב:פלגינן כתב:שמר כתב:מחפש פולמוס על שיטת רבינו חננאל (חגיגה) שהמתעברת באמבטי אינה נטמאת כיון שהוא מעשה ניסים, מה הדין לגבי מילה בשבת בגוונא שהולד נולד בהזרעה מלאכותית (דדמיא לכאורה לנתעברה באמבטי).
עי' כאן http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... 91&hilite= במקורות שבהערה 222.
[אמנם למעשה הגריש"א הורה בסוף להקל, ודומני שבכרך האחרון של שבט הלוי השיב להקל בזה, עם השנים הדבר הולך ונעשה פחות 'מעשה נסים'.]
בקוב"ש כתובות אות רג נראה שההגדרה למעשה ניסים בא להפקיע שלא בדרך הטבע, מעשה אישות, א"כ הזרעה מלאכותית נמצאת בהגדרה זו.
שמר כתב:מחפש פולמוס על שיטת רבינו חננאל (חגיגה טז.) שהמתעברת באמבטי אינה נטמאת כיון שהוא מעשה ניסים, מה הדין לגבי מילה בשבת (שבת קלה.) בגוונא שהולד נולד בהזרעה מלאכותית (דדמיא לכאורה לנתעברה באמבטי).
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 252 אורחים