עמוד 1 מתוך 1

נתעברה באמבטי אינה נטמאת טומאת יולדת

פורסם: ה' אפריל 27, 2017 8:21 pm
על ידי שמר
מחפש פולמוס על שיטת רבינו חננאל (חגיגה טז.) שהמתעברת באמבטי אינה נטמאת כיון שהוא מעשה ניסים, מה הדין לגבי מילה בשבת (שבת קלה.) בגוונא שהולד נולד בהזרעה מלאכותית (דדמיא לכאורה לנתעברה באמבטי).

Re: נתעברה באמבטי אינה נטמאת טומאת יולדת

פורסם: ה' אפריל 27, 2017 9:01 pm
על ידי ביליצר
הזרעה מלאכותית כמובן אינו מעשה נסים,

Re: נתעברה באמבטי אינה נטמאת טומאת יולדת

פורסם: ה' אפריל 27, 2017 9:38 pm
על ידי פלגינן
שמר כתב:מחפש פולמוס על שיטת רבינו חננאל (חגיגה) שהמתעברת באמבטי אינה נטמאת כיון שהוא מעשה ניסים, מה הדין לגבי מילה בשבת בגוונא שהולד נולד בהזרעה מלאכותית (דדמיא לכאורה לנתעברה באמבטי).

עי' כאן http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... 91&hilite= במקורות שבהערה 222.
[אמנם למעשה הגריש"א הורה בסוף להקל, ודומני שבכרך האחרון של שבט הלוי השיב להקל בזה, עם השנים הדבר הולך ונעשה פחות 'מעשה נסים'.]

Re: נתעברה באמבטי אינה נטמאת טומאת יולדת

פורסם: ו' אפריל 28, 2017 12:01 am
על ידי שמר
פלגינן כתב:
שמר כתב:מחפש פולמוס על שיטת רבינו חננאל (חגיגה) שהמתעברת באמבטי אינה נטמאת כיון שהוא מעשה ניסים, מה הדין לגבי מילה בשבת בגוונא שהולד נולד בהזרעה מלאכותית (דדמיא לכאורה לנתעברה באמבטי).

עי' כאן http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... 91&hilite= במקורות שבהערה 222.
[אמנם למעשה הגריש"א הורה בסוף להקל, ודומני שבכרך האחרון של שבט הלוי השיב להקל בזה, עם השנים הדבר הולך ונעשה פחות 'מעשה נסים'.]


בקוב"ש כתובות אות רג נראה שההגדרה למעשה ניסים בא להפקיע שלא בדרך הטבע, מעשה אישות, א"כ הזרעה מלאכותית נמצאת בהגדרה זו.

Re: נתעברה באמבטי אינה נטמאת טומאת יולדת

פורסם: ו' אפריל 28, 2017 12:04 am
על ידי פלגינן
שמר כתב:
פלגינן כתב:
שמר כתב:מחפש פולמוס על שיטת רבינו חננאל (חגיגה) שהמתעברת באמבטי אינה נטמאת כיון שהוא מעשה ניסים, מה הדין לגבי מילה בשבת בגוונא שהולד נולד בהזרעה מלאכותית (דדמיא לכאורה לנתעברה באמבטי).

עי' כאן http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... 91&hilite= במקורות שבהערה 222.
[אמנם למעשה הגריש"א הורה בסוף להקל, ודומני שבכרך האחרון של שבט הלוי השיב להקל בזה, עם השנים הדבר הולך ונעשה פחות 'מעשה נסים'.]


בקוב"ש כתובות אות רג נראה שההגדרה למעשה ניסים בא להפקיע שלא בדרך הטבע, מעשה אישות, א"כ הזרעה מלאכותית נמצאת בהגדרה זו.

כמובן שזו רק סברה צדדית, כסניף בעלמא ויבואו היודעים וירחיבו.

Re: נתעברה באמבטי אינה נטמאת טומאת יולדת

פורסם: ו' אפריל 28, 2017 12:10 am
על ידי שמר
סליחה, ראיתי שהקוב"ש מובא שם בהערה 225. ישר כח

Re: נתעברה באמבטי אינה נטמאת טומאת יולדת

פורסם: ו' אפריל 28, 2017 9:09 am
על ידי החתן סופר
המהדיר לתוספות הרא"ש חגיגה מסה"ק (הר"ד מצגר) האריך בדיבור במערכות שבסוף החידושים שם סימן ו

Re: נתעברה באמבטי אינה נטמאת טומאת יולדת

פורסם: ו' אפריל 28, 2017 4:04 pm
על ידי א גאליציאנער
שמר כתב:מחפש פולמוס על שיטת רבינו חננאל (חגיגה טז.) שהמתעברת באמבטי אינה נטמאת כיון שהוא מעשה ניסים, מה הדין לגבי מילה בשבת (שבת קלה.) בגוונא שהולד נולד בהזרעה מלאכותית (דדמיא לכאורה לנתעברה באמבטי).

ידוע שנחלקו בזה גדולי הדור האחרון, מו"ר מרן בעל שבט הלוי ומרן הגרשז"א, לגבי ילד שנולד מהזרעה מלאכותית האם מילתו בזמנה דוחה את השבת, וכל אחד מהם מפרש לפי דרכו את דברי רבינו חננאל אם זכורני היטב [מהנוגע לגמ' שבת קכ"ב וחגיגה שם], הגרשז"א ראיתי בערכי רפואה, ואת תשובת השבה"ל זכורני שראיתי בחלק ה' לתלמידו ר' זאב פלדמן רב בלונדון.
וכדברי הקוב"ש שמעתי מאחד מראשי הישיבות וכנראה שכך מקובל בעולם הישיבות ה'אפטייטש' של 'מעשה ניסים'.
פרט לכך זכורני שינה גם תשובה מהרוגצ'ובי בעניין בשו"ת דפוס ווארשא.
בברכה שלימה ונאמנה
א גאליציאנער