עמוד 1 מתוך 1

שולחן רבך ריקם - ככתוב בתורה

פורסם: ד' מאי 10, 2017 10:34 pm
על ידי עושה חדשות
פגשתי כעת דבר מופלא, (כ"ה לפי דעת הרבה ראשונים).

לדעת בית הלל אסור להקריב נדרים ונדבות ביו"ט, "לכם ולא לגבוה" כתיב.
אמנם המקריב אינו לוקה, כי הוי רק לאו הבא מכלל עשה.
אבל אינו עובר באיסור "מלאכה" ממש, כי מתוך שהותרה וכו'.
ואף דבעי' "צורך קצת", ובלא"ה אסור, מ"מ ג"ז נחשב קצת צורך היום.
כי "הכא נמי איכא שמחת יום טוב שלא יהא שלחנך מלא ושלחן רבך ריקן".

ואינני מבין, היהודי הזה בעל "לב מרגיש" אינו מסוגל לשמוח ביו"ט כאשר שולחן רבו ריקם, אף שכך הוא הדין דאין נדרים ונדבות קריבים ביו"ט. ולכן הוא עובר בידיים על "לאו הבא מכלל עשה", ורק אז הוא מתיישב בסיפוק רב לשמוח בשמחת יו"ט, אחרי שמילא את שולחן רבו בניגוד מפורש לדברי הרב? אתמהה.

Re: שולחן רבך ריקם - ככתוב בתורה

פורסם: ד' מאי 10, 2017 11:02 pm
על ידי אש משמים
וכעיין הרא"ש הידוע בשבת הנח להם לישראל שאדוקים במצוות שבת ולא ישמעו לנו להחמיר (במצוות שבת).

Re: שולחן רבך ריקם - ככתוב בתורה

פורסם: ה' מאי 11, 2017 6:38 am
על ידי סעדיה

Re: שולחן רבך ריקם - ככתוב בתורה

פורסם: ג' יולי 11, 2017 11:28 pm
על ידי עושה חדשות
כעת הבחנתי שהתוס' בביצה די"ט כ' בשינוי לש' קצת, "והוי שפיר צורך קצת משום שלא יאמרו שלחן שלך מלא ושל רבך ריקן", ואולי א"ש.