עמוד 1 מתוך 1

קונטרס בעניין מצלמות אבטחה - בירור מקיף

פורסם: ה' מאי 11, 2017 3:32 pm
על ידי הרע במיעוטו
אני מעלה כאן באדיבות הרב 'פלגינן'. הזכויות שמורות למחבר. אין להפיצו למטרת רווח.

Re: קונטרס בעניין מצלמות אבטחה - בירור מקיף

פורסם: ה' מאי 11, 2017 5:01 pm
על ידי מכון חכמי ספרד
אולי כדאי לחבר את ב' האשכולות בנושא, לפני שיסתעפו?
כמובן, שלא למטרות רווח וכד'.

Re: קונטרס בעניין מצלמות אבטחה - בירור מקיף

פורסם: ה' מאי 11, 2017 11:19 pm
על ידי עקביה
עמ' טז אות יא: אדם שעובר בשבת במקום מצלמה, ומתכוין להצטלם, עובר איסור משום שיש כאן יצירה של צורות ותמונות, והוי חיציו של המצטלם.

על איזה איסור עבר, הרי לא עשה כלום?
ומה זה 'חיציו של המצטלם'?

Re: קונטרס בעניין מצלמות אבטחה - בירור מקיף

פורסם: ו' מאי 12, 2017 1:49 am
על ידי אריתלמוד
נהדר הרבה מידע נחוץ. אבל זה הזכיר לי את הדברים הבאים

ב'לחם אבירים (יעקב בן אברהם מגן) עמוד 152 "כל מעשיך בספר נכתבים, ובדרד דרש י"ל שלכאורה ביום שבת שהכתיבה אסורה וכיו"ב כיצד היד כותבת בספר...."

Re: קונטרס בעניין מצלמות אבטחה - בירור מקיף

פורסם: ו' מאי 12, 2017 8:22 am
על ידי אוצר החכמה
עקביה כתב:עמ' טז אות יא: אדם שעובר בשבת במקום מצלמה, ומתכוין להצטלם, עובר איסור משום שיש כאן יצירה של צורות ותמונות, והוי חיציו של המצטלם.

על איזה איסור עבר, הרי לא עשה כלום?
ומה זה 'חיציו של המצטלם'?


לא הבנתי מה אתה מתכוון לא עשה כלום. הוא צייר את צורת גופו במצלמה, וזה פעולה ע"י כוחו.

אני מפקפק באיסור הזה מכמה טעמים בייחוד כשאין מסך שנראה עליו, וכשש מסך ג"כ שאלה אם המסך נקרא מתקיים. ועוד יש את טענתו של הרב בעל בצל החכמה שאינו שונה מסך כזה ממראה ואז נשאלת השאלה אם יש לצרף לזה את העובדה שנשמר ועוד פרטים בזה.

אבל לגבי שאלתך זו הכוונה.

Re: קונטרס בעניין מצלמות אבטחה - בירור מקיף

פורסם: ו' מאי 12, 2017 10:52 am
על ידי עקביה
אוצר החכמה כתב:
עקביה כתב:עמ' טז אות יא: אדם שעובר בשבת במקום מצלמה, ומתכוין להצטלם, עובר איסור משום שיש כאן יצירה של צורות ותמונות, והוי חיציו של המצטלם.

על איזה איסור עבר, הרי לא עשה כלום?
ומה זה 'חיציו של המצטלם'?


לא הבנתי מה אתה מתכוון לא עשה כלום. הוא צייר את צורת גופו במצלמה, וזה פעולה ע"י כוחו.

אני מתכוון לכך שהוא לא גרם פעולת איסור כלשהי. לא הופעל משהו ע"י שעבר שם ולא נעשתה מלאכה.