עמוד 1 מתוך 1

בסוטה לב תפילת 18 בלחש לא לבייש, האם זה הטעם?

פורסם: א' מאי 21, 2017 1:15 pm
על ידי שלח
במסכת סוטה לב כתוב שתפילה בלחש שלא לבייש,ואנו יודעים שהמקובלים החמירו שלא ישמע אפילו האדם עצמו,1האם יש מחלוקת בזה בין הנגלה לנסתר?2אין מחלוקת רק המקובלים הוסיפו עוד טעם?3בגמרא לא כתבו את כל הטעמים אבל כבר בתקנת הדבר היה גם את כל טעמי המקובלים4 מדוע באמת לא כתוב את הטעם הזה של המקובלים בגמרא האם בגלל שהגמרא לא מדברת בסתרי תורה בדרך נגלה או טעם אחר?

Re: בסוטה לב תפילת 18 בלחש לא לבייש, האם זה הטעם?

פורסם: א' מאי 21, 2017 2:11 pm
על ידי בברכה המשולשת
שלח כתב:במסכת סוטה לב כתוב שתפילה בלחש שלא לבייש,ואנו יודעים שהמקובלים החמירו שלא ישמע אפילו האדם עצמו,1האם יש מחלוקת בזה בין הנגלה לנסתר?2אין מחלוקת רק המקובלים הוסיפו עוד טעם?3בגמרא לא כתבו את כל הטעמים אבל כבר בתקנת הדבר היה גם את כל טעמי המקובלים4 מדוע באמת לא כתוב את הטעם הזה של המקובלים בגמרא


1-2. זה מחלוקת בין הירושלמי לתוספתא, והמקובלים כשיטה אחת.
3. מפורסם בשם אדוננו הגר"א שכן.
4. כפי שהסביר כב'

Re: בסוטה לב תפילת 18 בלחש לא לבייש, האם זה הטעם?

פורסם: א' מאי 21, 2017 4:46 pm
על ידי הרואה
יש עוד טעמים גם בנגלה, באין עומדין לומדים מחנה, וגם הגמ' של קטני אמנה ונביאי השקר בברכות כד: