אבןטובה כתב:חבל על שלא נשאלתי עליה בזמנו אולי מחמת שעדיין הייתי אז ינוקא
הראיה מס"ח אינה ראיה כי שם מיירי רק לחומרא שלא להאכילו נו"ט וכ"ש שיש הסברא שכתב מר דנו"ט מאוס ומטמטם. וכ"ש שאינו שייך לעניין כל מה שהובא אח"כ מעניין נאמנות הגר ומנטרא נפשה וכו' שהוא אומדן דעתו של הגר ותו לא.אבןטובה כתב:לחשבונות רבים:
אם אי"ל להאכילו נו"ט הרי מוכח דיש לו כבר איזה ענין ישראליות בתוכו שצריך להוציאו מן הכח אל הפועל וכנודע מד' החיד"א דא' גר שנתגייר ולא גוי שנתגייר
וכיון שדעתו להתגיייר כבר הוא במצב אחרת
ודאי דינו כנכרי עד אחר הטבילה לכל דבר אבל יש דברים כמו ת"ת או שביתת השבת שמותר לו אחר המילה בלבד
וכבר אז"ל יבמות מח: למה גרים מעונין בזה"ז מפני ששהו להתגייר דכיון שדעתם להתגייר כבר יש עליהם חיוב להתגייר עד כדי שנענשים על כך
לברר האמת ע"פ תורה, אך ורק כדן לפני רבותי בקרקע לא להלכה ולא למעשה דאין לקברה בקברי ישראל בשופו"א אלא להרחיק כמ"ש בעל המנח"א ותל"מ.אבןטובה כתב:ומה אתה רוצה?
פתח פומך ועייל הבלא. וכי לא ידענא שאינו גר עד שימול ויטבול ומזה הטעם כתב בצ"פ שאין נקבר עם ישראל אלא במקום מיוחד אבל דעת החולקים דכיון שהתחיל במעשה הגירות כבר התחיל לצאת מכלל עכו"ם ומעשה הגירות יש בו ג' תנאים קבלת עו"מ ומילה וטבילה.אבןטובה כתב:הבלא מפיק הבלא
כמה דלא טבל נכרי הוא כדאיתא ברכות מז:
ולכמה שיטות גם אסור לשבות ואסור בת"ת
וקבלת דת יהודית אינו כי אם קבלה שדעתו באמת להתגייר ועדיין נכרי הוא
ומה אתה סח???
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 190 אורחים