עמוד 1 מתוך 2

מחזיר גרושתו

פורסם: ג' יוני 20, 2017 9:25 pm
על ידי אבןטובה
נכנס דוא"ל: אם זה נכון להחזיר גרושתו (קודם שנשאת לאחר) או לא?

Re: מחזיר גרושתו

פורסם: ג' יוני 20, 2017 9:31 pm
על ידי אבןטובה
מחמת נחיצות הענין להשואל אשיב תומ"י בקיצור
אע"ג דבפסחים קיג: איתא ד' אין הדעת סובלתן וי"א אף המגרש את אשתו פעם ראשונה ושני' ומחזירה.
אולם בפעם ראשונה י"ל לכו"ע ראוי ונכון להחזירה וכ"ה בחינוך מצוה תקפ "דראוי לעשות כן" אם אינה רשעה. וכ"ה בר"ן נדרים עא: ד"ה ואהדרה שכ' והא דאמרינן ואהדרה לאו דוקא הוא דהוא הדין אחר "אלא מילתא דשכיחא נקט"

Re: מחזיר גרושתו

פורסם: ג' יוני 20, 2017 9:56 pm
על ידי חד ברנש
נכנס דוא"ל: אין השאלה כ"כ נחוצה. אפשר להירגע.

Re: מחזיר גרושתו

פורסם: ג' יוני 20, 2017 9:58 pm
על ידי אבןטובה
שוטה אינו מרגיש כשבת יג:

Re: מחזיר גרושתו

פורסם: ג' יוני 20, 2017 10:00 pm
על ידי יושב ירושלים
החתונה עוד הלילה? אפשר להגיע?

Re: מחזיר גרושתו

פורסם: ג' יוני 20, 2017 10:01 pm
על ידי חד ברנש
אבןטובה כתב:שוטה אינו מרגיש כשבת יג:

אמת ויציב!
השוטה אינו מרגיש איזה שוטה הוא עד שהוא מוכיח את השני שהוא שוטה.

לצערי, אני אהיה המוכיח בשער:
מה זה הסגנון של ההודעות המטופשות שלך: "נכנס אימייל"?
ומה זה הלחץ המטופש הנלווה להודעות שלך? העולם עומד להיחרב? האם זה שרוצה להחזיר גרושתו הולך למות בשעה הקרובה אם הוא לא יחזיר גרושתו?
וכל העולם צריך לדעת שאתה פשוט 'גדול הדור' עד ש"נכנס אימייל" כל שעה עגולה?
משוגע, רד מהגג!

Re: מחזיר גרושתו

פורסם: ג' יוני 20, 2017 10:09 pm
על ידי אבןטובה
כבר יש לנו כאן מודה במקצת....
ולמה אתה תהי' מבזה עצמך שכל א' יסבור שיש לך איזה שייכות כאן להמחזיר גרושתו...
אלא: שוטה אין לו בושת ב"ק פו:

Re: מחזיר גרושתו

פורסם: ג' יוני 20, 2017 10:14 pm
על ידי חד ברנש
נכנס דוא"ל (נוסף! מה קורה היום): הגרושה נישאה לאחר.
אבן-טובה סידר את הקידושין.

Re: מחזיר גרושתו

פורסם: ג' יוני 20, 2017 10:15 pm
על ידי אבןטובה
למאי נפקא מינה מי סידר הקדושין?

Re: מחזיר גרושתו

פורסם: ג' יוני 20, 2017 10:17 pm
על ידי חד ברנש
זה אתה ששואל, או ששוב "נכנס דוא"ל"?

Re: מחזיר גרושתו

פורסם: ג' יוני 20, 2017 10:20 pm
על ידי יושב ירושלים
אבןטובה כתב:למאי נפקא מינה מי סידר הקדושין?

כי יש לדון 'גס רוח' שסידר קידושין מה דינו? כי הרי דינו כעוע"ז כמבו' בסוטה, וצ"ע.

Re: מחזיר גרושתו

פורסם: ג' יוני 20, 2017 10:21 pm
על ידי חד ברנש
מה לך להתייגע ולדון בכגון דא, "תכניס דוא"ל" לאבן-טובה, והכל על מקומו יבוא בשלום, תוך שניות!

Re: מחזיר גרושתו

פורסם: ג' יוני 20, 2017 10:23 pm
על ידי אבןטובה
זהו בגדר מידע ידע והאי דעבד הכי חוצפה יתירא הוא דהוה בי' דב"ב קנה:
ובגדר סידור קדושין אע"ג דמפני כבודו של חכם אין לסדר קדושין באתרי' אע"ג דל"ה דררא דממונא אבל בדיעבד הוי קדושין כר"ן נדרים כג. ד"ה והיתר
וכאן יש לנו א' שיושב בירושלים ומצודתו פרוסה ובביתו אין לחם ואין שמלה וזהו בגדר דל גאה דפ' ע"פ
וללית דין בר נש: תניח ליושב בירושלים להתייגע כי יגיעתו משכחת עון ובפרט עם המוח דחוק שלו

Re: מחזיר גרושתו

פורסם: ג' יוני 20, 2017 10:37 pm
על ידי בינוני
להלן מקצת מפניניו של האי שוטה גאוותן וגס רוח ספק ת"ח ספק חמור נושא ספרים המגיס לבו בתלמידי חכמים בדרך זלילה:
כבר יש לנו כאן מודה במקצת....
שאלתי לו[...] והוא משיב שלא ענין....
דבריך לא יועיל ולא יזיק
והליטאים כאן ודאי יחרימו את זה כי יטלו את ראשם מעל כתיפם לקיים אתה הבדלת אנוש מראש ולא ידעו לשית עצות בנפשם לזעוק מרה כי רק ראשי ישיבות שלהם ידעו האיך ללמוד...
אתה נראה כליטאי... יש לך ראי'? [...] ומה אתה סח?
חד מינן עדיף כתרי מינייהו
ענוותך תרביני לשאול ספיקות ושאלות שלך אצל בית ההוראה שלנו
איזה תמהוני הוא זה
ואתה בן אדם עשה אזנך כאפרכסת לשמוע דברי תורה.... [...] ואז תשכיל ותבין
קודם תעיין שם במהרש"א ואח"כ תאמר הגדרות שלך
יש לך תירוץ כתוב אם לאו תשתוק
ואם כן "בור ריק" מה אתה רוצה?????
ואם יש לך קצת דעת תעיין [...]
לכבוד הבדחן [...] שליט"א
על כגון דא כ' הח"ס חיו"ד סי' רמט ד"ה וראיתי בצל"ח בסו"ד: ולהכניס עצמי 'בסברות דקות וכרסיות' אין מדרכי לבנות בנין על זה עכל"ק. וזה יהיה לך למוסר אחי יקירי העלוי הנפלא [...] שליט"א
א] מהיכי תיתי ב] מהיכי תיתי ג] מהיכי תיתי סברת כרס?
הדמיון הוא כעוכלא לדנא
ידידי העלוי שליט"א אתה תוכל להתעלם מתגובת אש משמים בתורת זקן (זה שקנה חכמה) ואינו לפי כבודו שיכול להתעלם
ומלבד כ"ז תעיין קודם בס' בעי חיי שציינתי לעיל ואח"כ תוסיף הפנינים שלך וייש"כ
אתה יודע מי שאינו מרגיש?
מה אתה סח ידידי? הלא יש לך שכל ישר וצח
למה לא כותבים בפורמים המוצים של ששים ושבעים שנה? מפני הזקנה? וכבר כתבתי באשכול "היסח הדעת" לתלמידי היקר "חשבונות רבים" [...]
ולידיעתך! אתה א' מן השואלים בבית הוראה שלי
לכבוד תלמידי היקר אפרוח שלא נפתחו עיניו המבקש [...] שליט"א
היכן אתה?
לא הבנתי אף מלה אחת.... איזה שפה אתה כותב? אתה יכול לענות על השאלה של החסיד או לא
לכבוד העילוי הנפלא ידינ"פ וידיד נפש כל חי [...] שליט"א נא תפסיק מלהוריק כאן בורות כי אחר שתעיין במג"א תתבייש ממה שכתבת ואינו דומה מתבייש מפי עצמו למתבייש מפי אחרים
לכבוד העילוי [...] שליט"א שום א' לא מעוניין בסברת הכרס שלך...
אין זה מתאים לעילוי שכמותך!
נא להעלות כל התשובה ולא יתלו בו הבלים מבוהלים כמותך שאתה מעלה דף א' באמצע התשובה לא תחילתו ולא סופו שאי אפשר לשו"א לראות במה המדובר... זה מתאים לשוטה
אתה ליצן?
וכנראה למדת בדרך הלימוד השוה של חברך [...]
הבלא מפיק הבלא
אף אחד אין לו מה להגיב לא הלמדן [...] ולא העילוי [...] ו[...] פירש מחביריו והלך לשתות קאווע
באיזה עולם אתה פורח? לא ידעת כי היה לי ויכוח גדול ונורא בזה עם העילוי [...] ועם הלמדן [...] בבית המדרש בנושא סיוע לחבירו בקיום מצוה ולולא תורתך שעשועי אז אבדתי בעניי הם רצו לרוץ גלגלתי אבל אני הקטן והשפל באתי עם להקת אח' המדברים בזה ועל כל גל וגל נעניתי להם את ראשי עד ששתקו כולם והודו לדבריי עיין שם ותמצא נחת במאות אח' שציינתי העוסקים בד' המרדכי ואז תשכיל ותבין את מה שלפניך
כנראה שהושפע עלי מהליטאיים
ולא רק שנעלם ממך גמרא יבמות הנ"ל עוד נעלם ממך [...] ומה זאת עמך????
אתה קצת מבולבל ומעורפל
אתה סתם מבלבל ופה מפיק הבלא
אתה כופל ושונה אולתך
ופלפולו מרובה על ידיעתו
וגם לרבות שהוא מכתיר בלבו הטוב והרך בגודל חנינותו ורחמנותו בתואר 'גאוני הדור' למי שירצה
ונקרא בלעז 'א גרויסע פארגינער' איזה לב טוב הוא זה כשל עוזר ונפל עזור
אם היית בר אוריין היית מציין [...]
אין עני אלא בדעה ואין דעת אלא תורה אדם ובהמה תושיע ה' אלו בני אדם שהן ערומין בדעת ומשימין עצמן כבהמה ודעת זו טהרות אם אין דעת הבדלה מנין אתה הבדלת אנוש מראש
והבל הביא גם הוא אם היית לומד בקיאות לא היית צריך להביא דוגמא [...] ובין כך ובין כך נשארת עם הארץ
כבר ראינו ונוכחנו לדעת את גודל ידיעתו של המעיר כאן עם מעשיות כרס שאין להם לא טעם ולא ריח.....
תעמוד רגע על שתי הרגלים שלך וחשוב!
כנראה שלא ראית אלא חלק אחד ממה שכתבתי כמו חצי עילוי שלא ראית דברי הגר"י ענגיל מה שציינתי וכדי בזיון וקצף ואם לא מספיק לך אציין לך עוד
יצאו בעלי תריסין ונכנסו בעלי פטסין
כנראה שמקורך ומוצאך מגזע המתנגדים...
בער אתה ולא תדע....
מה זאת עמכם [...] צאו מכאן לביהמ"ד ותשבו ללמוד
תעיין נא בכל המראי מקומות שציינתי כאן מגדולי האחרונים ותראה שאתה צריך להתחיל ללמוד כמו בחור דף אחר דף ואז תזכה לראות את האור כי טוב

איש_ספר כתב:מן הדין היה למחות את הודעות הרב אבן טובה ולהשליך אבן אחר הנופל, בחסימתו המלאה. אם ישגה באווילתו וישנה בטיפשותו, כן יעשה.

Re: מחזיר גרושתו

פורסם: ג' יוני 20, 2017 10:44 pm
על ידי חשבונות רבים
בינוני כתב:להלן מקצת מפניניו של האי שוטה גאוותן וגס רוח ספק ת"ח ספק חמור נושא ספרים המגיס לבו בתלמידי חכמים בדרך זלילה:
יש לו אמתלא חזקה מאד לומר שהוא דרך שחוק ועיין פרד"ר דבמקום שנראה לרב מסתבר שהוא דרך שחוק ג"ז חשוב אמתלא.

Re: מחזיר גרושתו

פורסם: ג' יוני 20, 2017 10:47 pm
על ידי בינוני
חשבונות רבים כתב:
בינוני כתב:להלן מקצת מפניניו של האי שוטה גאוותן וגס רוח ספק ת"ח ספק חמור נושא ספרים המגיס לבו בתלמידי חכמים בדרך זלילה:
יש לו אמתלא חזקה מאד לומר שהוא דרך שחוק ועיין פרד"ר דבמקום שנראה לרב מסתבר שהוא דרך שחוק ג"ז חשוב אמתלא.

מכיון שאתה "תלמידו היקר אפרוח שלא נפתחו עיניו" (כהגדרת הרב אבטובה) לכן לא אחזור שוב בדברים קשים נגד מורך ורבך רבו של הפורום.

Re: מחזיר גרושתו

פורסם: ג' יוני 20, 2017 11:14 pm
על ידי אש משמים
מרענן ומרנין מאוד השיח כאן.
אך בכל זאת אפשר לפתוח מדור ליצנות נפרד ולא לעשות זאת באמצע ביהמ"ד...

זה לשם שמים?

פורסם: ג' יוני 20, 2017 11:21 pm
על ידי אמיר כרמי
"לסדר ויקח קרח..."
ממחלוקות לא מרוויחים ובפרט שהצורה מכוערת אפשר להעיר בפרטי, מאידך אפשר לכתוב בצורה יותר מכבדת...
אנא תשאירו את הפורום בטהרתו
תודה וסליחה מראש

Re: מחזיר גרושתו

פורסם: ד' יוני 21, 2017 12:03 am
על ידי שש ושמח
לפי המבואר כאן viewtopic.php?f=17&t=30394&p=373261#p373250 והלאה, יש לדון את אבןטובה לכף זכות, שגם את לשונותיו הנפלאים מעתיק מדברי הרב אבראהאם [בהנחה שאינו הרב הנ"ל בעצמו].

Re: מחזיר גרושתו

פורסם: ד' יוני 21, 2017 12:15 am
על ידי מה שנכון נכון
שש ושמח כתב: [בהנחה שאינו הרב הנ"ל בעצמו].

אמנם לרב הנ"ל יש ספר בשם אבן טובה, אך זה רק מרמז על קשר שאולי יש בינו לניק, ולא על זהות.
הרב הנ"ל היה בשנת תשנ"ו נשוי עם ג' ילדים כמ"ש בהקדמת ספרו, ומסתמא יש כאן כאלו שמכירים אותו אישית.
וזה הניק הוא ינוקא, רך בחכמה, ורך בשנים פחות מגיל שלושים כמ"ש בעצמו כאן וכאן.
ונשארנו עם גסות הרוח ועניות דתורה, ומאחז את העיניים להתהדר במה שאין בו.

Re: מחזיר גרושתו

פורסם: ד' יוני 21, 2017 3:06 am
על ידי אבןטובה
חבי כמעט רגע עד יעבור זעם
וקיי"ל את והב בסופה

Re: מחזיר גרושתו

פורסם: ד' יוני 21, 2017 9:40 am
על ידי חד ברנש
אבןטובה כתב:חבי כמעט רגע עד יעבור זעם
וקיי"ל את והב בסופה

ושמא גם עמך יזכו חברי הפורום לקיים את מצוות 'מחזיר גרושתו'.

Re: מחזיר גרושתו

פורסם: ד' יוני 21, 2017 9:45 am
על ידי פלגינן
חד ברנש כתב:
אבןטובה כתב:חבי כמעט רגע עד יעבור זעם
וקיי"ל את והב בסופה

ושמא גם עמך יזכו חברי הפורום לקיים את מצוות 'מחזיר גרושתו'.

מוטב יינשא לאחרת, ויפה שעה קודם.

Re: מחזיר גרושתו

פורסם: ד' יוני 21, 2017 12:55 pm
על ידי אש משמים
אבןטובה כתב:נכנס דוא"ל: אם זה נכון להחזיר גרושתו (קודם שנשאת לאחר) או לא?

ודאי שיש מצווה להחזירה וכמו שמפורש ב"חינוך".
יש לחקור האם כשהחזירה הוי כאילו לא גירשה או דהוי נישואים שניים, נפק"מ אם גירשה בלא טענה המועילה האם תיקן המעוות או הוי בגדר "מעוות לא יוכל לתקון".

Re: מחזיר גרושתו

פורסם: ד' יוני 21, 2017 2:56 pm
על ידי אמיר כרמי
אתה צוחק?

Re: מחזיר גרושתו

פורסם: ד' יוני 21, 2017 3:18 pm
על ידי כח עליון
זכורני שיש בזה נפק"מ ל'נאסרה' ביבמה, ומבואר (חזו"א, אאל"ט) שהם המשך הנישואים הראשונים ועי"כ ניתרים ליבום לאחיו

Re: מחזיר גרושתו

פורסם: ד' יוני 21, 2017 4:22 pm
על ידי אש משמים
אמיר כרמי כתב:
אש משמים כתב:
אבןטובה כתב:נכנס דוא"ל: אם זה נכון להחזיר גרושתו (קודם שנשאת לאחר) או לא?

ודאי שיש מצווה להחזירה וכמו שמפורש ב"חינוך".
יש לחקור האם כשהחזירה הוי כאילו לא גירשה או דהוי נישואים שניים, נפק"מ אם גירשה בלא טענה המועילה האם תיקן המעוות או הוי בגדר "מעוות לא יוכל לתקון".

אתה צוחק?

יש בידך לפשוט הספק?

Re: מחזיר גרושתו

פורסם: ד' יוני 21, 2017 4:31 pm
על ידי קו ירוק
יש חסרון אחר מחמת שקיל בעיניו להוציאה, ובזה הוא מעוות שאינו יכול לתקון.
ומצאנו בגט קשור לכהנים שלא ימהר להוציא (שזריזים בטבעם). ומחזיר גרושתו כיון שגרשה פ"א, קיל וזריז מהשתא.

Re: מחזיר גרושתו

פורסם: ד' יוני 21, 2017 4:35 pm
על ידי אש משמים
איכא למימר איפכא דלא יגרשה כל יום ומספיק מה שעשה כבר.

Re: מחזיר גרושתו

פורסם: ד' יוני 21, 2017 6:11 pm
על ידי אמיר כרמי
אש משמים כתב:יש בידך לפשוט הספק?


נראה לי פשוט
א. אם יוצא שלא גירשה אם זינתה בזמן היותה מגורשת הילד ממזר?
ב.למה לא יהיה לכהן מותר להחזיר גרושתו אם כאילו לא גירשה...ועוד שאלות רבות...אולי אתה רוצה להציג את הספק אחרת?

Re: מחזיר גרושתו

פורסם: ד' יוני 21, 2017 6:13 pm
על ידי קראקובער
אש משמים כתב:יש לחקור האם כשהחזירה הוי כאילו לא גירשה או דהוי נישואים שניים, נפק"מ אם גירשה בלא טענה המועילה האם תיקן המעוות או הוי בגדר "מעוות לא יוכל לתקון".


לפי זה המזבח מוריד דמעות רק על תנאי...

Re: מחזיר גרושתו

פורסם: ד' יוני 21, 2017 7:23 pm
על ידי אש משמים
אמיר כרמי כתב:
אש משמים כתב:יש בידך לפשוט הספק?


נראה לי פשוט
א. אם יוצא שלא גירשה אם זינתה בזמן היותה מגורשת הילד ממזר?
ב.למה לא יהיה לכהן מותר להחזיר גרושתו אם כאילו לא גירשה...ועוד שאלות רבות...אולי אתה רוצה להציג את הספק אחרת?


א. פשוט שאינו ממזר דלא חל אלא רק "מכאן ולהבא למפרע".
ב. זה גופא נאסר על כהן להפוך את גרושתו לאשה שלא גירשה.

Re: מחזיר גרושתו

פורסם: ד' יוני 21, 2017 7:29 pm
על ידי אש משמים
קראקובער כתב:
אש משמים כתב:יש לחקור האם כשהחזירה הוי כאילו לא גירשה או דהוי נישואים שניים, נפק"מ אם גירשה בלא טענה המועילה האם תיקן המעוות או הוי בגדר "מעוות לא יוכל לתקון".


לפי זה המזבח מוריד דמעות רק על תנאי...


מוריד דמעות על שהאדם הופך את אשתו לאשה שהיא ספק גרושה...
נכתב כמובן שלא ברצינות!

Re: מחזיר גרושתו

פורסם: ד' יוני 21, 2017 7:43 pm
על ידי אמיר כרמי
אש משמים כתב:
אמיר כרמי כתב:
אש משמים כתב:יש בידך לפשוט הספק?


נראה לי פשוט
א. אם יוצא שלא גירשה אם זינתה בזמן היותה מגורשת הילד ממזר?
ב.למה לא יהיה לכהן מותר להחזיר גרושתו אם כאילו לא גירשה...ועוד שאלות רבות...אולי אתה רוצה להציג את הספק אחרת?


א. פשוט שאינו ממזר דלא חל אלא רק "מכאן ולהבא למפרע".
ב. זה גופא נאסר על כהן להפוך את גרושתו לאשה שלא גירשה.

א.אין דבר כזה למפרע מכאן ולהבא(אני מכיר את ר' חיים על מיאון וכולי האי ואולי אם נקבלו אין לך בו אלא חידושו)
ב.אני מקווה שאתה לא מאמין לזה...

Re: מחזיר גרושתו

פורסם: ד' יוני 21, 2017 7:47 pm
על ידי קראקובער
אש משמים כתב:
קראקובער כתב:
אש משמים כתב:יש לחקור האם כשהחזירה הוי כאילו לא גירשה או דהוי נישואים שניים, נפק"מ אם גירשה בלא טענה המועילה האם תיקן המעוות או הוי בגדר "מעוות לא יוכל לתקון".


לפי זה המזבח מוריד דמעות רק על תנאי...


מוריד דמעות על שהאדם הופך את אשתו לאשה שהיא ספק גרושה...
נכתב כמובן שלא ברצינות!


אודו לי מיהת שאם הוא זרק ספק קרוב לו ספק קרוב לה המזבח לא מוריד דמעות דהוי ספק ספיקא...

Re: מחזיר גרושתו

פורסם: ד' יוני 21, 2017 7:57 pm
על ידי אש משמים
מוריד גם בזה דכולה חדא ספיקא הוא...

Re: מחזיר גרושתו

פורסם: ד' יוני 21, 2017 10:53 pm
על ידי אש משמים
אמיר כרמי כתב:
אש משמים כתב:
א. פשוט שאינו ממזר דלא חל אלא רק "מכאן ולהבא למפרע".
ב. זה גופא נאסר על כהן להפוך את גרושתו לאשה שלא גירשה.

א.אין דבר כזה למפרע מכאן ולהבא(אני מכיר את ר' חיים על מיאון וכולי האי ואולי אם נקבלו אין לך בו אלא חידושו)
ב.אני מקווה שאתה לא מאמין לזה...

א. יש כזה דבר מכאן ולהבא למפרע.
ב. אני לא מאמין שאתה לא מאמין שאני מאמין.

Re: מחזיר גרושתו

פורסם: ד' יוני 21, 2017 11:01 pm
על ידי עדיאל ברויאר
קראקובער כתב:אודו לי מיהת שאם הוא זרק ספק קרוב לו ספק קרוב לה המזבח לא מוריד דמעות דהוי ספק ספיקא...


מחמת הספק הוא מסתפק בספיקת כפיים.

Re: מחזיר גרושתו

פורסם: ד' יוני 21, 2017 11:07 pm
על ידי אמיר כרמי
אש משמים כתב:
אמיר כרמי כתב:
אש משמים כתב:
א. פשוט שאינו ממזר דלא חל אלא רק "מכאן ולהבא למפרע".
ב. זה גופא נאסר על כהן להפוך את גרושתו לאשה שלא גירשה.

א.אין דבר כזה למפרע מכאן ולהבא(אני מכיר את ר' חיים על מיאון וכולי האי ואולי אם נקבלו אין לך בו אלא חידושו)
ב.אני מקווה שאתה לא מאמין לזה...

א. יש כזה דבר מכאן ולהבא למפרע.
ב. אני לא מאמין שאתה לא מאמין שאני מאמין.

אם אתה סובר שיש לאו מיוחד על כהן שמחזיר גרושתו שלא מצאנו בשום מקום אז המצב גרוע(נסתפק בהבנה הפשוטה שלפי דבריך צריכים להיות שס''ו לאוים, וכהן שיתרו בו בבא על גרושתו לאו ילקה...האמת שאם אני צריך להסביר למה אין איסור לכהן להפוך את גרושתו ללא גרושה(!!!!) כבר מרגיש לי הזוי)
ואין דבר כזה בדאורייתא למפרע מכאן ולהבא אם תאמר זאת זה לא ישנה את האמת...עד שתיתן ראיה או שבריר ראיה

Re: מחזיר גרושתו

פורסם: ד' יוני 21, 2017 11:43 pm
על ידי עובדיה חן
זרקו פה מדיי אבן אחר הנופל,בס"ה הוא בהול להשיב לכל הפונים עליו מרחבי התפוצות והעולם.