עמוד 1 מתוך 1

לאו משום חשש משקר אלא גזירת הכתוב

פורסם: ד' יוני 21, 2017 2:15 am
על ידי ספרים וועלט
אני רוצה ללקט את כל הנפק"מ אם עדים קרובים פסולים משום חשש משקר או משום גזירת הכתוב.
(לכאורה בין כך ובין כך אין מאמינים להם. אז מה הנפק"מ אם זה בגלל שאנחנו חוששים שהוא משקר או משום שהתורה חששה שהוא לא אומר את האמת. זוהי הערה צדדית, אבל לצורך אשכול זה אני מבקש רשימה של נפקא מינה)

Re: לאו משום חשש משקר אלא גזירת הכתוב

פורסם: ד' יוני 21, 2017 2:26 am
על ידי שמואל דוד
ליכא חשש משקר במשה ואהרן

Re: לאו משום חשש משקר אלא גזירת הכתוב

פורסם: ד' יוני 21, 2017 2:30 am
על ידי ספרים וועלט
שמואל דוד כתב:ליכא חשש משקר במשה ואהרן

כמובן. אך אני רוצה לידע איזו הלכה מתשנה לאור זה. האם כוונתך לומר שהנפק"מ הראשונה היא:

א) אפילו משה ואהרן אינם נאמנים

Re: לאו משום חשש משקר אלא גזירת הכתוב

פורסם: ד' יוני 21, 2017 2:44 am
על ידי שמואל דוד
מצאתי סיכום יפה בענין
http://www.yeshiva.org.il/wiki/index.ph ... 7%95%D7%AA

Re: לאו משום חשש משקר אלא גזירת הכתוב

פורסם: ד' יוני 21, 2017 3:11 am
על ידי ספרים וועלט
יישר כוח! אני רואה שם נפק"מ נוספת:
ב) אם הוציאו ממון בדיעבד, אם מחזירים. (קובץ הערות)

(לענ"ד צע"ג, שהלא משה ואהרן אין נאמנים אף לא להחזיק!)

Re: לאו משום חשש משקר אלא גזירת הכתוב

פורסם: ד' יוני 21, 2017 4:18 am
על ידי אבןטובה
נפק"מ במעיד לחוב
עי' ש"ך סי' קכג סקכ"ו שער משפט סי' קכג סק"י

Re: לאו משום חשש משקר אלא גזירת הכתוב

פורסם: ד' יוני 21, 2017 7:03 am
על ידי בור ריק
ב"ב קנט. מחלק הש"ס בין חתם בשטר עד שלא נעשה חתנו ונעשה חתנו שיכולים אחרים להעיד על חתמ"י אבל גזלן אינם יכולים להעיד כיון דמחשש שקר הוא.

Re: לאו משום חשש משקר אלא גזירת הכתוב

פורסם: ד' יוני 21, 2017 9:49 am
על ידי אש משמים
קרוב שאינו יודע בקירבתו. (קוב"ש בב"ב תכד כמדומה)