כידוע הלכתא כרב נחמן בדיני
שאלתי היא מתי החל כלל זה?
לכאורה בב"מ (סו.) "איכא דאמרי אמר ליה דרדקא קרעיה דכולי עלמא לגבי דידי בדינא דרדקי נינהו" משמע שכבר בחייו נפסקה הלכה כמותו.
שמואל דוד כתב:מה הצד לומר שרק לאחר מיתתו הלכה כמותו
מאיזה טעם עשו חכמי הגמרא כלל זה לפסוק הלכה כשמואל בדיני וכרב באיסורי בכל מקום? לפי שידעו ששמואל היה רגיל תמיד לפסוק דינין ולכך היה מדקדק בהן ויורד לעומקן ומשכיל על כל דבר אמת. וכן רב היה רגיל לדקדק בהוראת איסור והיתר לכך סמכו על הוראותיו לעניני איסור והיתר
נהר שלום כתב:שמואל דוד כתב:מה הצד לומר שרק לאחר מיתתו הלכה כמותו
א"כ מדוע חלקו על דבריו בדורו, לכאורה זה כעין מורה הלכה בפני רבו . ועוד בודאי תלמידיהם של שאר האמוראים פסקו כרבותיהם דלא כר"נ.
שמואל דוד כתב:נהר שלום כתב:שמואל דוד כתב:מה הצד לומר שרק לאחר מיתתו הלכה כמותו
א"כ מדוע חלקו על דבריו בדורו, לכאורה זה כעין מורה הלכה בפני רבו . ועוד בודאי תלמידיהם של שאר האמוראים פסקו כרבותיהם דלא כר"נ.
הלכה כבית הלל ואעפ"כ בית שמאי חולק
נהר שלום כתב:כידוע הלכתא כרב נחמן בדיני
שאלתי היא מתי החל כלל זה?
לכאורה בב"מ (סו.) "איכא דאמרי אמר ליה דרדקא קרעיה דכולי עלמא לגבי דידי בדינא דרדקי נינהו" משמע שכבר בחייו נפסקה הלכה כמותו.
שמואל דוד כתב:נהר שלום כתב:שמואל דוד כתב:מה הצד לומר שרק לאחר מיתתו הלכה כמותו
א"כ מדוע חלקו על דבריו בדורו, לכאורה זה כעין מורה הלכה בפני רבו . ועוד בודאי תלמידיהם של שאר האמוראים פסקו כרבותיהם דלא כר"נ.
הלכה כבית הלל ואעפ"כ בית שמאי חולק
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 215 אורחים