עמוד 1 מתוך 1

שיעור כדי שיעשו במעשה שבת

פורסם: א' יולי 16, 2017 8:55 pm
על ידי מיכאל1
פעולה שאורכת זמן רב שחלקה נעשה בשבת וחלקה בערב שבת, ונאסרה משום מעשה שבת, כמה זמן בעינן להמתין במוצ"ש בכדי שיעשו האם רק את חלק המלאכה שנעשה בפועל בשבת או את כל שיעור המלאכה.
לדוג' מאכל שיש צורך לבשלו תוך כדי הגסה 10 שעות, והתחיל להתבשל חמש שעות קודם השבת אל תוך השבת, האם בעינן במוצ"ש להמתין 10 שעות או שסגי בחמש?

Re: שיעור כדי שיעשו במעשה שבת

פורסם: ב' יולי 17, 2017 11:24 am
על ידי כדכד
מסברה, תלוי אם הבשול צריך להיות רצוף
אם אפשר לבשל חמש שעות, לעצור הכל ואחרי 24 שעות יצטרך רק 5 שעות כדי לסיים את הבישול והבישול לא יופרע מההפסקה - נמצא שהבישול של שבת היה רק 5 שעות ומספיק במוצ"ש לחכות 5 שעות, אך אם הבישול כן יופרע מההפסקה ואחרי הפסקה של 24 שעות אחרי 5 שעות בישול צריך יותר מ5 שעות - אז צריך לחכות במוצ"ש את כל הזמןשהיה צריך במוצ"ש כדי להשלים את הבישול
אם התבשיל היה מתקלקל בגלל ההפסקה אז נראה שהיה צריך לח/שב את כל זמן הבישול כיוון שהתחילו בערב שבת בזמן שלא היה מוכן אילו לא היה מחלל שבת

Re: שיעור כדי שיעשו במעשה שבת

פורסם: ב' יולי 17, 2017 2:33 pm
על ידי מיכאל1
כת"ר צודק, השאלה היא רק באופן שהמלאכה צריכה להיות רצופה כמובן.
מ"מ הייתי מעוניין במקורות , שמסתמא דנו על זה בכתובים.

Re: שיעור כדי שיעשו במעשה שבת

פורסם: ב' יולי 17, 2017 6:41 pm
על ידי כדכד
אם המלאכה צריכה להיות רצופה הרי שאם לא יחכה את כל זמן המלאכה כולל מה שנעשה בערב שבת אז הוא נהנה מחילול שבת והמטרה של לחכות כדי שייעשו הוא כדי שלא ייהנה מחילול שבת

Re: שיעור כדי שיעשו במעשה שבת

פורסם: ב' יולי 17, 2017 6:47 pm
על ידי מיכאל1
כדכד כתב:אם המלאכה צריכה להיות רצופה הרי שאם לא יחכה את כל זמן המלאכה כולל מה שנעשה בערב שבת אז הוא נהנה מחילול שבת והמטרה של לחכות כדי שייעשו הוא כדי שלא ייהנה מחילול שבת

אך מאידך גיסא יש לומר שהיה פה חילול שבת של מספר השעות שנעשתה בהם בפועל מלאכה בשבת, לא כן?

Re: שיעור כדי שיעשו במעשה שבת

פורסם: ב' יולי 17, 2017 6:50 pm
על ידי כדכד
אבל אם הוא נהנה 5 שעות אחרי צאת שבת הוא נהנה מחילול שבת שהרי למלאכה של ה5 שעות הראשונות לא היתה כל תועלת לולא ה חילול שבת ב5 השניות