עמוד 1 מתוך 1

חילול שבת אחד ולא שניים

פורסם: א' יולי 23, 2017 2:49 pm
על ידי אש משמים
במשנ"ב שלא-ו כתב "טוב יותר להביא את האזמל" וכו' עי"ש.
יוצא מדבריו שעדיף שבעל יקח את אשתו (יולדת/חולה) באוטו בשבת ולא יזמין אמבולנס משום שבכך יעשה רק חילול שבת אחד של נסיעה אחת ולא שתי נסיעות ע"י אמבולנס.
אולי יש לחלק בין שבות דשבות שבו נאמר דוקא למעט חילולי שבת ולא בפקוח נפש, ויל"ע.
(מה הגדר של 'טוב' שכתב המשנ"ב?)

Re: חילול שבת אחד ולא שניים

פורסם: ב' יולי 24, 2017 8:35 pm
על ידי מיכאל1
לכאורה גם הנסיעה השנייה של האמבולנס מוגדרת כפיקוח נפש כמו הראשונה וא"כ יש כאן שתי סיבות של פיקו"נ לשתי הנסיעות, משא"כ התם.
עוד יש מקום לכאורה לומר שבנסיעה של הבעל באוטו שלו יעשה הרבה יותר חילולי שבת מאשר נהג שומתומ"צ היודע להזהר בהרבה דברים כמפורט בשש"כ ותורת היולדת ועוד ספרים שדנו בזה בארוכה.

Re: חילול שבת אחד ולא שניים

פורסם: ב' יולי 24, 2017 8:41 pm
על ידי אש משמים
מיכאל1 כתב:לכאורה גם הנסיעה השנייה של האמבולנס מוגדרת כפיקוח נפש כמו הראשונה וא"כ יש כאן שתי סיבות של פיקו"נ לשתי הנסיעות, משא"כ התם.

הנסיעה השניה (מבית היולדת לביה"ח) היא ודאי פיקוח נפש אך אפשר לחסוך את הנסיעה הראשונה (לבית היולדת) שהיא בדר"כ לא פיקוח נפש.

Re: חילול שבת אחד ולא שניים

פורסם: ב' יולי 24, 2017 9:07 pm
על ידי מיכאל1
אני חישבתי את הנסיעה בחזור מבית החולים לשכונת המוצא וכדו'.
באמת נשמטה ממני הנסיעה לבית היולדת, וצודק כת"ר.
אך הטענה השנייה במקומה עומדת.

Re: חילול שבת אחד ולא שניים

פורסם: ב' יולי 24, 2017 9:16 pm
על ידי אש משמים
הטענה השניה תלויה בכל אחד לפי ענינו.

Re: חילול שבת אחד ולא שניים

פורסם: ג' יולי 25, 2017 10:00 am
על ידי כדכד
יש להוסזיף שבאמבולנס הרבה פעמים הנהג גוי
חוץ מזה, תלוי באיזה שלב בלידה היא נמצאת כי אם יש סיכוי שהיא תלד בדרך עדיף שזה יהיה באמבולנס עם נהג שיש לו איזה הכשרה מקצועית ולא באוטו עם הבעל ויתכן שזה נכון גם במקרה שלא תלד בדרך אלא יתפתחו דברים אחרים.
אחד מרבותי היה מורה ובא להעדיף תמיד אמבולנס בשבת ואיני זוכר טעמו בזה

Re: חילול שבת אחד ולא שניים

פורסם: ג' יולי 25, 2017 10:08 am
על ידי אש משמים
כדכד כתב:יש להוסזיף שבאמבולנס הרבה פעמים הנהג גוי
חוץ מזה, תלוי באיזה שלב בלידה היא נמצאת כי אם יש סיכוי שהיא תלד בדרך עדיף שזה יהיה באמבולנס עם נהג שיש לו איזה הכשרה מקצועית ולא באוטו עם הבעל ויתכן שזה נכון גם במקרה שלא תלד בדרך אלא יתפתחו דברים אחרים.
אחד מרבותי היה מורה ובא להעדיף תמיד אמבולנס בשבת ואיני זוכר טעמו בזה

ודאי שאם יש לו גוי בהשיג יד עדיף. (ישנו אחד שרצה דוקא גוי ולכן התקשר שלוש פעמים בשבת כדי למצוא גוי פעם ל'הצלה' ופעם ל'מד"א' וחזר ל'הצלה'!)

ודאי שאם נמצאת בשלב מתקדם עדיף אמבולנס.

איזה 'דברים אחרים' ?

Re: חילול שבת אחד ולא שניים

פורסם: ג' יולי 25, 2017 11:19 am
על ידי כדכד
איני זוכר בדיוק אבל מאז שמחליטים שצריך לצאת ללדת ועד הלידה בפועל יכולות להיות כל מיני התפתחויות שלפעמים עדיף שאיש מקצוע יבדוק את זה

Re: חילול שבת אחד ולא שניים

פורסם: ג' יולי 25, 2017 3:00 pm
על ידי מיכאל1
גם ר' אשר וויס אמר להזמין אמבולנס, אם זכרוני אינו מטעני.
רק להוסיף 2 נקודות מעשיות:
1. בדרך כלל בכל שכונה חרדית אכשר דרא ויש אמבולנס עם נהג גוי.
2. במעשה שהיה בכביש רמות לפני מספר שנים נהג בעלה של יולדת בליל שבת עם אשתו וחמותו וכדי למעט בחילול שבת נסע ללא אורות, והנסיעה הסתיימה עם מיתת חמותו ופציעה שלו ושל אשתו (שמעתי מחבר שעובד במד"א)

Re: חילול שבת אחד ולא שניים

פורסם: ג' יולי 25, 2017 3:31 pm
על ידי אש משמים
מיכאל1 כתב:2. במעשה שהיה בכביש רמות לפני מספר שנים נהג בעלה של יולדת בליל שבת עם אשתו וחמותו וכדי למעט בחילול שבת נסע ללא אורות, והנסיעה הסתיימה עם מיתת חמותו ופציעה שלו ושל אשתו (שמעתי מחבר שעובד במד"א)

ע"ז נאמר 'חסיד שוטה'.