עמוד 1 מתוך 2

ענידת טבעת נישואין לגבר

פורסם: ג' אוגוסט 15, 2017 8:40 pm
על ידי ארזי הלבנון
בספר 'את צנועים חכמה' להרה"ג שמואל הבר (חלק א', עמוד רטז) העלה, לאחר משא ומתן ארוך, שמבחינת 'לא ילבש' אין איסור שגבר יענוד טבעת נישואין [ואוסיף שגם מחמת חוקות הגוים ודאי שאין בזה איסור, ואכמ"ל]. אך העיר שאינו נכנס לשאלה האם ראוי לענוד טבעת.

אשמח אם מי מכם ראה התייחסות מפורשת ל'אם ראוי' (דווקא), ישתף אותנו.

Re: ענידת טבעת נישואין לגבר

פורסם: ג' אוגוסט 15, 2017 10:05 pm
על ידי הוה אמינא
פלא שלא מזכיר כלל את השאלה אם מותר מצד הליכה בחוקות הגוים.

Re: ענידת טבעת נישואין לגבר

פורסם: ג' אוגוסט 15, 2017 10:22 pm
על ידי ארזי הלבנון
הוה אמינא כתב:פלא שלא מזכיר כלל את השאלה אם מותר מצד הליכה בחוקות הגוים.


כבר כתבתי בתחילת דבריי שאין זה פלא.
ראשית, נושא הפרק הנידון בספרו של הרב הבר שליט"א הוא בדין 'לא ילבש', ללא להכנס לדיונים הצדדיים.
שנית, כללו של מהר"י קולון (שו"ת; שורש פח') הובא בב"י (סימן קעח) נקוט הוא בידינו שדווקא באחד משניים שייך חוקות הגוים. וכבר נשתברו על כך קולמוסים, כך שראוי כעת להשאיר את הדיון טהור לנושא הצניעות ולא לחוקות הגויים.

Re: ענידת טבעת נישואין לגבר

פורסם: ג' אוגוסט 15, 2017 11:39 pm
על ידי הרואה
ידוע שהרב אבינר מעודד גברים נשואים לענוד טבעת כדי למנוע מכשולות.

Re: ענידת טבעת נישואין לגבר

פורסם: ג' אוגוסט 15, 2017 11:48 pm
על ידי החתן סופר
הרואה כתב:ידוע שהרב אבינר מעודד גברים נשואים לענוד טבעת כדי למנוע מכשולות.



כך גם הרב סתיו בתחומין לה, אבל כתב לא להנהיג ככה אלא במקומות של השכלה גבוהה נניח, או מקומות עבודה שיכולים להיות מכשולים, זה מזיכרון לא טרי.

לגבי לא ילבש ראיתי פעם שגם הגרנ"ק נקט שאין משום לא ילבש בתשובות המובאות בסוף ספר פאת זקנך (עדס)

Re: ענידת טבעת נישואין לגבר

פורסם: ד' אוגוסט 16, 2017 12:03 am
על ידי יאיר
חציצה...לענ"ד לא ראוי שמא ישכח להוציאה בנט"י..

Re: ענידת טבעת נישואין לגבר

פורסם: ד' אוגוסט 16, 2017 12:26 am
על ידי לייטנר
הרואה כתב:ידוע שהרב אבינר מעודד גברים נשואים לענוד טבעת כדי למנוע מכשולות.

בספרו 'פרקי אהבה בין איש לאשתו' כתב במפורש בנוגע לשאלה האם ישנו מנהג ישראל שאיש נשוי יענוד טבעת שלא מצא שמוזכר מנהג כזה. מעבר לכך, לא התייחס לנושא שם (אמנם, ספרו זה נכתב לפני למעלה משלושים שנה).

לגבי 'לא ילבש' זה שוב תלוי בתקופה ובמקום (הרי בתקופת המשנה היתה לגבר טבעת חותם), ואכמ"ל.

Re: ענידת טבעת נישואין לגבר

פורסם: ד' אוגוסט 16, 2017 12:36 am
על ידי ארזי הלבנון
יאיר כתב:חציצה...לענ"ד לא ראוי שמא ישכח להוציאה בנט"י..

איננו גוזרים גזירות מדעתנו.

Re: ענידת טבעת נישואין לגבר

פורסם: ד' אוגוסט 16, 2017 12:37 am
על ידי יאיר
לא קשור לגזירה.

שאלו למה יכולהיות לא ראוי. ותו לא.

Re: ענידת טבעת נישואין לגבר

פורסם: ד' אוגוסט 16, 2017 12:38 am
על ידי שומר הגחלת
הרמא בסי תרנו סעיף ו כתב:ונהגו להחמיר להסיר התפילין והטבעות מידם

כבר היה לעולמים
יכין וצדיק ילבש

Re: ענידת טבעת נישואין לגבר

פורסם: ד' אוגוסט 16, 2017 1:57 am
על ידי החושב

Re: ענידת טבעת נישואין לגבר

פורסם: ד' אוגוסט 16, 2017 2:08 am
על ידי שומר הגחלת
החושב כתב:תשובה באתר 'דין'
http://din.org.il/2015/10/21/%D7%A2%D7% ... %91%D7%A8/


לא מבואר שם מי זה הפוסק.
ושמא ואולי זה בית ההוראה של הרב אבןטובה שליט"א?...

ובנימה רצינית, כדאי להביא אסמכתאות מהימנות ולפחות שנדע מי פסק, אם לא מהיכן פסק.

Re: ענידת טבעת נישואין לגבר

פורסם: ד' אוגוסט 16, 2017 2:23 am
על ידי אנושי
החתן סופר כתב:
הרואה כתב:ידוע שהרב אבינר מעודד גברים נשואים לענוד טבעת כדי למנוע מכשולות.



כך גם הרב סתיו בתחומין לה, אבל כתב לא להנהיג ככה אלא במקומות של השכלה גבוהה נניח, או מקומות עבודה שיכולים להיות מכשולים, זה מזיכרון לא טרי.

לגבי לא ילבש ראיתי פעם שגם הגרנ"ק נקט שאין משום לא ילבש בתשובות המובאות בסוף ספר פאת זקנך (עדס)

הרבאבינר???
הרב סתיו??
אין בושה??

Re: ענידת טבעת נישואין לגבר

פורסם: ד' אוגוסט 16, 2017 7:34 am
על ידי החתן סופר
.

Re: ענידת טבעת נישואין לגבר

פורסם: ד' אוגוסט 16, 2017 7:36 am
על ידי כדכד
אנושי כתב
[
b]הרב[/b]אבינר???
הרב סתיו??
אין בושה?
?[/quote]
תתבייש אתה בעצמך
זה שת"ח גדולים אחרים חולקים עליהם ועל דרכם אינו מפקיע מתלמידי חכמים את התואר ר. כמובן מותר לחלוק למי שבר הכי אבל בכבוד.

Re: ענידת טבעת נישואין לגבר

פורסם: ד' אוגוסט 16, 2017 7:57 am
על ידי אוצר החכמה
שומר הגחלת כתב:
החושב כתב:תשובה באתר 'דין'
http://din.org.il/2015/10/21/%D7%A2%D7% ... %91%D7%A8/


לא מבואר שם מי זה הפוסק.
ושמא ואולי זה בית ההוראה של הרב אבןטובה שליט"א?...

ובנימה רצינית, כדאי להביא אסמכתאות מהימנות ולפחות שנדע מי פסק, אם לא מהיכן פסק.

מהאתר הנ"ל

מי אנחנו?
אתר דין הוא ממפעליו הברוכים של מכון ירושלים לדיינות שעל ידי מוסדות וישיבת מענה שמחה ע”ר, ארגון ששם לו למטרה לחזק את שמירת ההלכה היהודית, וביחוד בדיני ממונות. פעילויות חשובות נוספות של המכון הן הקמת כולל ‘אוהל יוסף’, אחד הכוללים החשובים והידועים בירושלים ששמו הטוב הולך לפניו הודות לצורת הלימוד הייחודית – המעמיקה ויורדת עד לפסק ההלכה. הכולל מונה כ-200 תלמידי חכמים שרבים מהם נסמכו ע”י גדולי ישראל והרבנות הראשית להוראה ודיינות; הקמת בית דין לממונות ‘נתיבות חיים’ ליישוב סכסוכים עפ”י ההלכה, בית הוראה עבור המעוניינים להיוועץ בעניינים הלכתיים, מכון מחקר תורני ועוד. בראש המכון עומדים הרב יוסף פליישמן שליט”א, אב בין דין ‘נתיבות חיים’, והרב אשר פלג שליט”א, דיין בבית הדין ‘נתיבות חיים’.

Re: ענידת טבעת נישואין לגבר

פורסם: ד' אוגוסט 16, 2017 8:29 am
על ידי חוקר ודורש
ארזי הלבנון כתב:בספר 'את צנועים חכמה' להרה"ג שמואל הבר (חלק א', עמוד רטז) העלה, לאחר משא ומתן ארוך, שמבחינת 'לא ילבש' אין איסור שגבר יענוד טבעת נישואין [ואוסיף שגם מחמת חוקות הגוים ודאי שאין בזה איסור, ואכמ"ל]. אך העיר שאינו נכנס לשאלה האם ראוי לענוד טבעת.

אשמח אם מי מכם ראה התייחסות מפורשת ל'אם ראוי' (דווקא), ישתף אותנו.

מוזר מאוד הפסק הזה והאם מכנסיים לאשה אין בזה בעיה כי רגילים ללכת אצל אלו שפרקו עול?

Re: ענידת טבעת נישואין לגבר

פורסם: ד' אוגוסט 16, 2017 8:58 am
על ידי בברכה המשולשת
חוקר ודורש כתב:
ארזי הלבנון כתב:בספר 'את צנועים חכמה' להרה"ג שמואל הבר (חלק א', עמוד רטז) העלה, לאחר משא ומתן ארוך, שמבחינת 'לא ילבש' אין איסור שגבר יענוד טבעת נישואין [ואוסיף שגם מחמת חוקות הגוים ודאי שאין בזה איסור, ואכמ"ל]. אך העיר שאינו נכנס לשאלה האם ראוי לענוד טבעת.

אשמח אם מי מכם ראה התייחסות מפורשת ל'אם ראוי' (דווקא), ישתף אותנו.

מוזר מאוד הפסק הזה והאם מכנסיים לאשה אין בזה בעיה כי רגילים ללכת אצל אלו שפרקו עול?


גם בזה יש אריכות בספרו הנ"ל של הרה"ג שמואל הבר.

Re: ענידת טבעת נישואין לגבר

פורסם: ד' אוגוסט 16, 2017 9:03 am
על ידי בברכה המשולשת
ארזי הלבנון כתב:בספר 'את צנועים חכמה' להרה"ג שמואל הבר (חלק א', עמוד רטז) העלה, לאחר משא ומתן ארוך, שמבחינת 'לא ילבש' אין איסור שגבר יענוד טבעת נישואין [ואוסיף שגם מחמת חוקות הגוים ודאי שאין בזה איסור, ואכמ"ל]. אך העיר שאינו נכנס לשאלה האם ראוי לענוד טבעת.

אשמח אם מי מכם ראה התייחסות מפורשת ל'אם ראוי' (דווקא), ישתף אותנו.


לענ"ד בודאי שלא ראוי, כי זה סמל לחוסר בירא"ש (דומה קצת לאי הליכה עם כיפה בתשובת הגרע"י)
כך גם אמרתי בשיעור כשלמדנו את דבריו הנ"ל של הרה"ג שמואל הבר (אחרי שהערתי שגם לגבי לא ילבש איני מסכים עמו)

Re: ענידת טבעת נישואין לגבר

פורסם: ד' אוגוסט 16, 2017 9:04 am
על ידי קראקובער
הרב מאזוז מעיד שאביו קנה לו טבעת ביום חתונתו!
hebrewbooks_org_47316_143.pdf
(18.19 KiB) הורד 359 פעמים

Re: ענידת טבעת נישואין לגבר

פורסם: ד' אוגוסט 16, 2017 9:06 am
על ידי אוצר החכמה
חוקר ודורש כתב:
ארזי הלבנון כתב:בספר 'את צנועים חכמה' להרה"ג שמואל הבר (חלק א', עמוד רטז) העלה, לאחר משא ומתן ארוך, שמבחינת 'לא ילבש' אין איסור שגבר יענוד טבעת נישואין [ואוסיף שגם מחמת חוקות הגוים ודאי שאין בזה איסור, ואכמ"ל]. אך העיר שאינו נכנס לשאלה האם ראוי לענוד טבעת.

אשמח אם מי מכם ראה התייחסות מפורשת ל'אם ראוי' (דווקא), ישתף אותנו.

מוזר מאוד הפסק הזה והאם מכנסיים לאשה אין בזה בעיה כי רגילים ללכת אצל אלו שפרקו עול?



מה מוזר לטעון שבמכנסי אשה אין איסור לא ילבש. הבעייה היא צניעות. ולכן אם לובשת שמלה על זה אין בזה איסור מן הדין אע"פ שנמנעים מזה משום שאין מנהג החרדים בזה.

Re: ענידת טבעת נישואין לגבר

פורסם: ד' אוגוסט 16, 2017 9:12 am
על ידי בברכה המשולשת
אוצר החכמה כתב:
חוקר ודורש כתב:
ארזי הלבנון כתב:בספר 'את צנועים חכמה' להרה"ג שמואל הבר (חלק א', עמוד רטז) העלה, לאחר משא ומתן ארוך, שמבחינת 'לא ילבש' אין איסור שגבר יענוד טבעת נישואין [ואוסיף שגם מחמת חוקות הגוים ודאי שאין בזה איסור, ואכמ"ל]. אך העיר שאינו נכנס לשאלה האם ראוי לענוד טבעת.

אשמח אם מי מכם ראה התייחסות מפורשת ל'אם ראוי' (דווקא), ישתף אותנו.

מוזר מאוד הפסק הזה והאם מכנסיים לאשה אין בזה בעיה כי רגילים ללכת אצל אלו שפרקו עול?



מה מוזר לטעון שבמכנסי אשה אין איסור לא ילבש. הבעייה היא צניעות. ולכן אם לובשת שמלה על זה אין בזה איסור מן הדין אע"פ שנמנעים מזה משום שאין מנהג החרדים בזה.


בספר ואת צנועים חכמה הנ"ל בדיון על מכנסיים, כתב שאין לא ילבש גם במכנסיים לבד, אלא שיש בעייה קשה של צניעות

Re: ענידת טבעת נישואין לגבר

פורסם: ד' אוגוסט 16, 2017 9:13 am
על ידי ארזי הלבנון
בברכה המשולשת כתב:
לענ"ד בודאי שלא ראוי, כי זה סמל לחוסר בירא"ש (דומה קצת לאי הליכה עם כיפה בתשובת הגרע"י)
כך גם אמרתי בשיעור כשלמדנו את דבריו הנ"ל של הרה"ג שמואל הבר (אחרי שהערתי שגם לגבי לא ילבש איני מסכים עמו)


חוסר בירא"ש? -
האם כוונתך לחשש שמא מתוך שיחה קלה במכללה/אוניברסיטה/עבודה ייגרם מכשול מסויים?
והלא משנה ערוכה היא דאין אפוטרופוס לעריות, ומה שייך חוסר יראת שמים?
אדרבה, זהירות וענווה קא חזינא.

Re: ענידת טבעת נישואין לגבר

פורסם: ד' אוגוסט 16, 2017 9:14 am
על ידי קראקובער
אנושי כתב:הרבאבינר???
הרב סתיו??
אין בושה??

אתה צודק הרב אבינר הוא תלמיד חכם משכמו ולמעלה ואם אצלינו כל ר"מ מתחיל בסדר שלישי הוא "הרה"ג" אז בהחלט התואר רב לא מספיק, ולגבי השני מדובר בבנש"ק אז לא כדאי להתחיל אתו...

Re: ענידת טבעת נישואין לגבר

פורסם: ד' אוגוסט 16, 2017 9:18 am
על ידי בברכה המשולשת
ארזי הלבנון כתב:
בברכה המשולשת כתב:
לענ"ד בודאי שלא ראוי, כי זה סמל לחוסר בירא"ש (דומה קצת לאי הליכה עם כיפה בתשובת הגרע"י)
כך גם אמרתי בשיעור כשלמדנו את דבריו הנ"ל של הרה"ג שמואל הבר (אחרי שהערתי שגם לגבי לא ילבש איני מסכים עמו)


חוסר בירא"ש? -
האם כוונתך לחשש שמא מתוך שיחה קלה במכללה/אוניברסיטה/עבודה ייגרם מכשול מסויים?
והלא משנה ערוכה היא דאין אפוטרופוס לעריות, ומה שייך חוסר יראת שמים?
אדרבה, זהירות וענווה קא חזינא.


בפועל, הליכה עם טבעת היא בדר"כ דרכם של אנשים שירא"ש לא כ"כ חשובה להם, ה"י.
אין "חשש שמא מתוך שיחה קלה במכללה/אוניברסיטה/עבודה ייגרם מכשול מסויים" אלא סכנה גדולה למכשול גדול, רח"ל. אולם, הפתרון הוא לא טבעת אלא הקפדה על כל הלכות הרחקה בין גברים לנשים.

Re: ענידת טבעת נישואין לגבר

פורסם: ד' אוגוסט 16, 2017 9:40 am
על ידי ארזי הלבנון
חוקר ודורש כתב:מוזר מאוד הפסק הזה והאם מכנסיים לאשה אין בזה בעיה כי רגילים ללכת אצל אלו שפרקו עול?


ייש"כ שכיוונת לדעתו. כך אכן הוא פסק. מצ"ב.

הספר 'את צנועים חכמה', על כל חמשת חלקיו, כנוסים בתוכו דיונים ארוכים מאד (מאד) בכל נושא שהרב החליט לפתוח.
העליתי לכאן את מסקנותיו ההלכתיות. הרוצה לעיין, יוכל לעיין בפנים הספר. כאמור - 'את צנועים חכמה', חלק א', עמודים קעב-רטז.

Re: ענידת טבעת נישואין לגבר

פורסם: ד' אוגוסט 16, 2017 9:47 am
על ידי ארזי הלבנון
בברכה המשולשת כתב:בפועל, הליכה עם טבעת היא בדר"כ דרכם של אנשים שירא"ש לא כ"כ חשובה להם, ה"י.
אין "חשש שמא מתוך שיחה קלה במכללה/אוניברסיטה/עבודה ייגרם מכשול מסויים" אלא סכנה גדולה למכשול גדול, רח"ל. אולם, הפתרון הוא לא טבעת אלא הקפדה על כל הלכות הרחקה בין גברים לנשים.


אינני יודע מניין לך הכלל הזה. אדרבה, הוצאת לעז יש כאן על בחורי ישיבה חשובים העונדים טבעות נישואין. אני מכיר אישית ראש ישיבה חשוב שדורש זאת בתוקף מתלמידיו הנמצאים במוסדות עבודה עם נשים.

ולעניין דבריך "פתרון הוא לא טבעת אלא הקפדה על כל הלכות הרחקה בין גברים לנשים" - אין ספק שהוא הפתרון המועיל ביותר. אך כשחז"ל אמרו 'אין אפוטרופוס' וכו' אין ספק שכוונתם הייתה שמרוב שאין אפוטרופוס לעריות, עד כדי כך, שאדם עלול לא להזהר מספיק בהנהגות אלו. על כן, אדם שנמצא במקומות כאלה, במקום לסמוך על כוחו ויראת שמים הגדולה שלו *, עליו לנהוג בענווה ולקחת דבר חיצוני שבמידת-מה יכפה אותו שלא להגיע לסיטואציות בעייתיות.

----
*ולא כאן המקום להאריך בחכמים גדולים שמצאו את עצמם בבאר שחת של ניאוף, אשת איש וכו' וכו' ה' ירחם, למרות שאני בטוח ששנים על גבי שנים הם שמרו על הלכות הרחקה בין גברים לנשים, עם כל זה מאוחר יותר מצאו את עצמם לא כל כך מקפידים על ההלכות הנ"ל, בלשון המעטה...

Re: ענידת טבעת נישואין לגבר

פורסם: ד' אוגוסט 16, 2017 9:49 am
על ידי ארזי הלבנון
בברכה המשולשת כתב:כך גם אמרתי בשיעור כשלמדנו את דבריו הנ"ל של הרה"ג שמואל הבר (אחרי שהערתי שגם לגבי לא ילבש איני מסכים עמו)


דרך אגב, אשמח לדעת מה הרב ענה לך על אמירתך זו.

Re: ענידת טבעת נישואין לגבר

פורסם: ד' אוגוסט 16, 2017 9:57 am
על ידי בברכה המשולשת
ארזי הלבנון כתב:
בברכה המשולשת כתב:בפועל, הליכה עם טבעת היא בדר"כ דרכם של אנשים שירא"ש לא כ"כ חשובה להם, ה"י.
אין "חשש שמא מתוך שיחה קלה במכללה/אוניברסיטה/עבודה ייגרם מכשול מסויים" אלא סכנה גדולה למכשול גדול, רח"ל. אולם, הפתרון הוא לא טבעת אלא הקפדה על כל הלכות הרחקה בין גברים לנשים.


אינני יודע מניין לך הכלל הזה. אדרבה, הוצאת לעז יש כאן על בחורי ישיבה חשובים העונדים טבעות נישואין. אני מכיר אישית ראש ישיבה חשוב שדורש זאת בתוקף מתלמידיו הנמצאים במוסדות עבודה עם נשים.

ולעניין דבריך "פתרון הוא לא טבעת אלא הקפדה על כל הלכות הרחקה בין גברים לנשים" - אין ספק שהוא הפתרון המועיל ביותר. אך כשחז"ל אמרו 'אין אפוטרופוס' וכו' אין ספק שכוונתם הייתה שמרוב שאין אפוטרופוס לעריות, עד כדי כך, שאדם עלול לא להזהר מספיק בהנהגות אלו. על כן, אדם שנמצא במקומות כאלה, במקום לסמוך על כוחו ויראת שמים הגדולה שלו *, עליו לנהוג בענווה ולקחת דבר חיצוני שבמידת-מה יכפה אותו שלא להגיע לסיטואציות בעייתיות.

----
*ולא כאן המקום להאריך בחכמים גדולים שמצאו את עצמם בבאר שחת של ניאוף, אשת איש וכו' וכו' ה' ירחם, למרות שאני בטוח ששנים על גבי שנים הם שמרו על הלכות הרחקה בין גברים לנשים, עם כל זה מאוחר יותר מצאו את עצמם לא כל כך מקפידים על ההלכות הנ"ל, בלשון המעטה...


א. הריני מבקש את מחילת כתר"ה ברבים אם ח"ו הובן מדברי שח"ו באתי לפגוע בכת"ר או לפקפק בירא"ש שלו ח"ו.
ב. לגוף הדבר, ודאי שצריך להקפיד על הלכות ההרחקה (ככל ההלכות האחרות שבתורה הקדושה) לעולם ואין אפוט' וכו', ואכן, אם ח"ו יש התרופפות בזה יש רח"ל נפילות, ולא הטבעת תעזור בזה.
ג. אכן, אם האדם רוצה "לנהוג בענווה ולקחת דבר חיצוני שבמידת-מה יכפה אותו שלא להגיע לסיטואציות בעייתיות" (וזו אכן הצעה יפה וחשובה כשאין ברירה ויש לו היתר פרטני של רב חשוב, כי אחרת אסור בכלל להיות בחברה מעורבת) שידקדק שלא לגלח את זקנו (אפילו באופן המותר לכו"ע מצד גדרי השחתה, של משחה) וילבש כיפה גדולה בכל עת ויוציא ציציותיו (אא"כ הוא נוהג כרבותינו המקובלים) וכו'

Re: ענידת טבעת נישואין לגבר

פורסם: ד' אוגוסט 16, 2017 9:59 am
על ידי בברכה המשולשת
ארזי הלבנון כתב:
בברכה המשולשת כתב:כך גם אמרתי בשיעור כשלמדנו את דבריו הנ"ל של הרה"ג שמואל הבר (אחרי שהערתי שגם לגבי לא ילבש איני מסכים עמו)


דרך אגב, אשמח לדעת מה הרב ענה לך על אמירתך זו.


ניסוח לא ברור שלי: לא אמרתי את זה בשיעור של הרב שליט"א (לא פגשתי אותו כלל) אלא בשיעור שלי בספר שלו.

Re: ענידת טבעת נישואין לגבר

פורסם: ד' אוגוסט 16, 2017 10:30 am
על ידי החושב
בברכה המשולשת כתב:לענ"ד בודאי שלא ראוי, כי זה סמל לחוסר בירא"ש (דומה קצת לאי הליכה עם כיפה בתשובת הגרע"י)
כך גם אמרתי בשיעור כשלמדנו את דבריו הנ"ל של הרה"ג שמואל הבר (אחרי שהערתי שגם לגבי לא ילבש איני מסכים עמו)


בברכה המשולשת כתב:ג. אכן, אם האדם רוצה "לנהוג בענווה ולקחת דבר חיצוני שבמידת-מה יכפה אותו שלא להגיע לסיטואציות בעייתיות" (וזו אכן הצעה יפה וחשובה כשאין ברירה ויש לו היתר פרטני של רב חשוב, כי אחרת אסור בכלל להיות בחברה מעורבת) שידקדק שלא לגלח את זקנו (אפילו באופן המותר לכו"ע מצד גדרי השחתה, של משחה) וילבש כיפה גדולה בכל עת ויוציא ציציותיו (אא"כ הוא נוהג כרבותינו המקובלים) וכו'


איזו זווית ראייה מעניינת...
כבודו באמת אינו מבין שהעולם גדול ? אי אפשר לשבץ את כולם בשתים שלוש משבצות.
לא מדובר כאן באברך כולל בבני ברק שפתאום רוצה להתחיל לענוד טבעת.

Re: ענידת טבעת נישואין לגבר

פורסם: ד' אוגוסט 16, 2017 10:53 am
על ידי ישא ברכה
בעז"ה

באופן כללי נראים דברי הרב ברכה משולשת.

קשה לדעת אם הצדיק הזה אכן רוצה לשמור על עצמו, או שהוא מחפש יהדות שויונית ואדרבה הוא לא רוצה להרגיש זר ליד אחרים מעבודתו. לא נראה לי שהמידע על אדם שהוא נשוי קשה להגיע לסביבת העבודה שלו, וחוץ ממידע זה יש עוד תועלת בטבעת?? בכללו של דבר נראה שהנזק שלו גדול על התועלת שבו. וכמו שאמר הרב ב"מ שמירת גדרי התורה היא הערובה הטובה, אם אותו עונד טבעת עובד במקום עבודה ומתידד עם העובדות קשה להאמין שדוקא הטבעת תשמור עליו, אלא קודם כל יחשוב טוב האם בכלל מקום העבודה ראוי לו, וגם א"כ יתנהג בדרכי הצניעות, יקפיד על הלכות יחוד לא ירבה שיחה וכו' וכו' כמובן מתוך אמונה בבורא עולם שצופה על ברואיו, וזה יעזור לו יותר.

Re: ענידת טבעת נישואין לגבר

פורסם: ד' אוגוסט 16, 2017 11:53 am
על ידי שים-שלום
לגבי ר' סתיו יעויין כאן http://www.kikar.co.il/%D7%94%D7%93%D7%A2%D7%95%D7%AA-%D7%A9%D7%9C-%D7%94%D7%A8-%D7%A1%D7%AA%D7%99%D7%95-%D7%94%D7%A6%D7%92%D7%94-%D7%A2%D7%9D-%D7%A9%D7%97%D7%A7%D7%A0%D7%99.html וכן המכיר מעט את הישוב שוהם הוא מעיד היטב על רב הישוב.

לנידון דידן
כמובן שהדיון עובר מ'איסור' ל'ראוי' או לא, ולכן התשובה בהתאם לשואל.
דהנה איש יר"ש יורו לו רבותיו דלכתחילה לא ילך לעבוד/ללמוד במקום שהמכשולות מצויין בו.
ואם לא ישמע לזה, יורו לו שישתמש בסממנים יהודיים יותר כגון זקן כיפה פאו וציציות כפי שכבר כתבו פה.
וכשמדובר באדם שאינו יר"ש, ואינו חש לרבותיו בדברים הללו, יורו לו לענוד טבעת אם אכן יועיל הדבר [שכבר כתבו כאן שמוטל בספק].

יש להזכיר שאדם לא נופל לבירא עמיקתא שכזו בן רגע, ורק חוסר צניעות והקפדה על דיני הרחקות בחומרה יתירה כשהמכשול מצוי יצילו את האדם, ולא טבעות וכדו', ועל זה נאמר אין אפוטרופוס = אפילו יענוד טבעת אין אפוטרופוס, ולכן יקפיד על ההלכות ולא כפי שניסו להעמיד כאן.

גם אני מכיר ראש ישיבה שמורה לתלמידיו לענוד טבעת, אך מכיר אני גם את תלמידיו שחזותם אינה חזות יר"ש, וגם על דיני הרחקות אינם מקפידים כ"כ, וממילא מובנת הוראתו.

Re: ענידת טבעת נישואין לגבר

פורסם: ד' אוגוסט 16, 2017 12:11 pm
על ידי ארזי הלבנון
שים-שלום כתב:לגבי ר' סתיו יעויין כאן http://www.kikar.co.il/%D7%94%D7%93%D7%A2%D7%95%D7%AA-%D7%A9%D7%9C-%D7%94%D7%A8-%D7%A1%D7%AA%D7%99%D7%95-%D7%94%D7%A6%D7%92%D7%94-%D7%A2%D7%9D-%D7%A9%D7%97%D7%A7%D7%A0%D7%99.html וכן המכיר מעט את הישוב שוהם הוא מעיד היטב על רב הישוב.

לנידון דידן
כמובן שהדיון עובר מ'איסור' ל'ראוי' או לא, ולכן התשובה בהתאם לשואל.
דהנה איש יר"ש יורו לו רבותיו דלכתחילה לא ילך לעבוד/ללמוד במקום שהמכשולות מצויין בו.
ואם לא ישמע לזה, יורו לו שישתמש בסממנים יהודיים יותר כגון זקן כיפה פאו וציציות כפי שכבר כתבו פה.
וכשמדובר באדם שאינו יר"ש, ואינו חש לרבותיו בדברים הללו, יורו לו לענוד טבעת אם אכן יועיל הדבר [שכבר כתבו כאן שמוטל בספק].

יש להזכיר שאדם לא נופל לבירא עמיקתא שכזו בן רגע, ורק חוסר צניעות והקפדה על דיני הרחקות בחומרה יתירה כשהמכשול מצוי יצילו את האדם, ולא טבעות וכדו', ועל זה נאמר אין אפוטרופוס = אפילו יענוד טבעת אין אפוטרופוס, ולכן יקפיד על ההלכות ולא כפי שניסו להעמיד כאן.

גם אני מכיר ראש ישיבה שמורה לתלמידיו לענוד טבעת, אך מכיר אני גם את תלמידיו שחזותם אינה חזות יר"ש, וגם על דיני הרחקות אינם מקפידים כ"כ, וממילא מובנת הוראתו.


נראה שהכל ברור וידוע לך, ולא נצרכת אלא לבאר לקטנים ממך.
א. מי ראוי להקרא תלמיד חכם.
ב. מה יענה הרב לתלמידו הירא שמים.
ג. שלושת שלבי התשובה של הרב לתלמידו היר"ש - לא ללכת לעבוד במקום וכו', זקן, טבעת.
ד. ביאור דברי המשנה "ולא כפי שניסו להעמיד כאן".
ה. אישור לדברי ראש ישיבה.

Re: ענידת טבעת נישואין לגבר

פורסם: ד' אוגוסט 16, 2017 1:49 pm
על ידי פלוריש

Re: ענידת טבעת נישואין לגבר

פורסם: ד' אוגוסט 16, 2017 2:15 pm
על ידי הוה אמינא
במחילתך על חרון אפך על תגובתי הראשונה, הבאת ספר שדן מצד אחד (לא ילבש), וכתב שאינו נכנס לנידון אחר כלשהו (אם ראוי או לא, כשלא מפרט מפני מה לא ראוי).
ביקשת מי יכול לפרט משהו שקשור לנידון הב' (לא מה שקשור למה שמפרט, דהיינו לא ילבש).
על זה עניתי לך.
בעניי לא הבנתיך, כי אם לא כך לא יובן התגובה המזלזלת שלך בתשובתי.

החלטתי לא להתייחס יותר למה שאיני מבין.
אבל הזכירו פה פרט אחד - שמראה שאלו שמדברים הרבה על הרחקה מנידון מסויים = שהם כנראה נגועים ושקועים בו ממש מדי.
ולא ללמד על הכלל יצאו, אלא ללמד על עצמם יצאו.
איך קראת לי? "החבר'ה"....
אלו רבניכם, מה כבר אפשר לצפות.... ועיין ערך אותו רב שרשום בשמו שהמליץ לענוד טבעת משום הרחקה = שנידון בבית הדין האיזורי בירושלים על עסקיו עם נשים, ורוב ההרכב פסק עליו שהוא נפסל מלדון הלכות הקשורות לנשים לגמרי! והמיעוט סבר שאיבד חזקתו וכשרותו מלפסוק לגמרי הוראה בישראל!
נכון שבחכמה ובמנין קטנו עבה ממתני. אבל כל שאין מעשיו מרובין וגו'.
כנראה שיש כאלו שרק אם יענדו בגודל של גלגל ים יזכרו להזהר בנפשם.

ותיתי לך ארזי הלבנון שאילצתני לצאת מגדרי ולגלות מה שמפני הכבוד בדרך כלל שותקים.

Re: ענידת טבעת נישואין לגבר

פורסם: ד' אוגוסט 16, 2017 2:24 pm
על ידי ארזי הלבנון
הוה אמינא כתב:לגבי ר' אבינר והטבעת, נו נו... ערבך ערבא צריך.
[אולי היה מסכים שיש כאלו שצריכים לענוד גלגל ים כדי לזכור לא להכשל באשת איש]


הפלא הגדול שרק החבר'ה שאין להם מה לומר בגוף העניין, מחפשים להוציא לעז על חכמים.
עוד מילא היית אומרת בכל האשכול הענף הזה דבר-חכמה, נו...
אבל פתחת עם קושיא - כשאתה לא קורא את גוף הדברים ('חוקות הגויים').
וסיימת עם ביזוי תלמידי חכמים... נו נו... ערבך ערבא צריך.

כשיהיה לך דבר חכמה תשתף אותנו. עדיף מלבזות אדם שגדול ממך בחכמה ובמניין.

Re: ענידת טבעת נישואין לגבר

פורסם: ד' אוגוסט 16, 2017 3:49 pm
על ידי לייטנר
החושב כתב:
בברכה המשולשת כתב:לענ"ד בודאי שלא ראוי, כי זה סמל לחוסר בירא"ש (דומה קצת לאי הליכה עם כיפה בתשובת הגרע"י)
כך גם אמרתי בשיעור כשלמדנו את דבריו הנ"ל של הרה"ג שמואל הבר (אחרי שהערתי שגם לגבי לא ילבש איני מסכים עמו)


בברכה המשולשת כתב:ג. אכן, אם האדם רוצה "לנהוג בענווה ולקחת דבר חיצוני שבמידת-מה יכפה אותו שלא להגיע לסיטואציות בעייתיות" (וזו אכן הצעה יפה וחשובה כשאין ברירה ויש לו היתר פרטני של רב חשוב, כי אחרת אסור בכלל להיות בחברה מעורבת) שידקדק שלא לגלח את זקנו (אפילו באופן המותר לכו"ע מצד גדרי השחתה, של משחה) וילבש כיפה גדולה בכל עת ויוציא ציציותיו (אא"כ הוא נוהג כרבותינו המקובלים) וכו'


איזו זווית ראייה מעניינת...
כבודו באמת אינו מבין שהעולם גדול ? אי אפשר לשבץ את כולם בשתים שלוש משבצות.
לא מדובר כאן באברך כולל בבני ברק שפתאום רוצה להתחיל לענוד טבעת.


ידיד שלי כשלמד משפטים באוניברסיטה גידל זקן (ולא ענד טבעת!) מהטעמים שכת בברכה המשולשת. דומני שעם אירוסיו גילח את זקנו ומאז לא גידלו עוד

Re: ענידת טבעת נישואין לגבר

פורסם: ה' אוגוסט 17, 2017 6:56 am
על ידי שים-שלום
ארזי הלבנון כתב:
שים-שלום כתב:לגבי ר' סתיו יעויין כאן http://www.kikar.co.il/%D7%94%D7%93%D7%A2%D7%95%D7%AA-%D7%A9%D7%9C-%D7%94%D7%A8-%D7%A1%D7%AA%D7%99%D7%95-%D7%94%D7%A6%D7%92%D7%94-%D7%A2%D7%9D-%D7%A9%D7%97%D7%A7%D7%A0%D7%99.html וכן המכיר מעט את הישוב שוהם הוא מעיד היטב על רב הישוב.

לנידון דידן
כמובן שהדיון עובר מ'איסור' ל'ראוי' או לא, ולכן התשובה בהתאם לשואל.
דהנה איש יר"ש יורו לו רבותיו דלכתחילה לא ילך לעבוד/ללמוד במקום שהמכשולות מצויין בו.
ואם לא ישמע לזה, יורו לו שישתמש בסממנים יהודיים יותר כגון זקן כיפה פאו וציציות כפי שכבר כתבו פה.
וכשמדובר באדם שאינו יר"ש, ואינו חש לרבותיו בדברים הללו, יורו לו לענוד טבעת אם אכן יועיל הדבר [שכבר כתבו כאן שמוטל בספק].

יש להזכיר שאדם לא נופל לבירא עמיקתא שכזו בן רגע, ורק חוסר צניעות והקפדה על דיני הרחקות בחומרה יתירה כשהמכשול מצוי יצילו את האדם, ולא טבעות וכדו', ועל זה נאמר אין אפוטרופוס = אפילו יענוד טבעת אין אפוטרופוס, ולכן יקפיד על ההלכות ולא כפי שניסו להעמיד כאן.

גם אני מכיר ראש ישיבה שמורה לתלמידיו לענוד טבעת, אך מכיר אני גם את תלמידיו שחזותם אינה חזות יר"ש, וגם על דיני הרחקות אינם מקפידים כ"כ, וממילא מובנת הוראתו.


נראה שהכל ברור וידוע לך, ולא נצרכת אלא לבאר לקטנים ממך.
א. מי ראוי להקרא תלמיד חכם.
ב. מה יענה הרב לתלמידו הירא שמים.
ג. שלושת שלבי התשובה של הרב לתלמידו היר"ש - לא ללכת לעבוד במקום וכו', זקן, טבעת.
ד. ביאור דברי המשנה "ולא כפי שניסו להעמיד כאן".
ה. אישור לדברי ראש ישיבה.


במחילה
לא הבנתי מה כבודו רוצה

Re: ענידת טבעת נישואין לגבר

פורסם: ו' אוגוסט 18, 2017 11:13 am
על ידי אש משמים
ארזי הלבנון כתב:בספר 'את צנועים חכמה' להרה"ג שמואל הבר (חלק א', עמוד רטז) העלה, לאחר משא ומתן ארוך, שמבחינת 'לא ילבש' אין איסור שגבר יענוד טבעת נישואין [ואוסיף שגם מחמת חוקות הגוים ודאי שאין בזה איסור, ואכמ"ל]. אך העיר שאינו נכנס לשאלה האם ראוי לענוד טבעת.

אשמח אם מי מכם ראה התייחסות מפורשת ל'אם ראוי' (דווקא), ישתף אותנו.

פשוט שישנם דברים שאינם נעשים בציבור יראי ה' אע"פ שאין בהם בעיה אמיתית כמו הלבושים והתספורות המוזרות אך יש השתייכות של האדם עצמו לציבור מסוים ע"י לבושו ומעשיו ולכן אין בעיה אמיתית בענידת טבעת אך יש בזה אמירת השתייכות לציבור שאינו יר"ש גדול, ופשוט.