עושה חדשות כתב: איש נשוא פנים ונכבד, לבוש באיצטלא דרבנן אצילית, ו...שכינו הלבוש בבגדי עבודה פשוטים
א. האם לדעתך כוונת חז"ל היא שהאינסטלטור והחשמלאי בשכונה שלך יותר 'גדולים' מהרב/אדמו"ר/מג"ש וכו' שלך, מכל הבחינות?עזריאל ברגר כתב:אכן צ"ע מי מהם יותר חשוב, ע"פ מארז"ל גדול הנהנה מיגיעו יותר מיר"ש...עושה חדשות כתב: איש נשוא פנים ונכבד, לבוש באיצטלא דרבנן אצילית, ו...שכינו הלבוש בבגדי עבודה פשוטים
עושה חדשות כתב:א. האם לדעתך כוונת חז"ל היא שהאינסטלטור והחשמלאי בשכונה שלך יותר 'גדולים' מהרב/אדמו"ר/מג"ש וכו' שלך, מכל הבחינות?עזריאל ברגר כתב:אכן צ"ע מי מהם יותר חשוב, ע"פ מארז"ל גדול הנהנה מיגיעו יותר מיר"ש...עושה חדשות כתב: איש נשוא פנים ונכבד, לבוש באיצטלא דרבנן אצילית, ו...שכינו הלבוש בבגדי עבודה פשוטים
ב. ולגופו של ענין, גם מי שלובש איצטלית בת מאה מנה הוא לא יותר חשוב באמת ממי שלובש הסמרטוטין, ואעפ"כ נאמרה ההלכה הנ"ל.
... אי אפשר לקיים הלבישהו כמותך וכו' כשקיבלו כבר את בעל הפראק ביחידות לפני הדיון וד"ל ... מצד הדין המפורש בשולחן ערוך, אסור לשמוע צד אחד לפני הדיון. רובא דרובא של הדיינים מחקו את זה מהשו"ע שלהם ...
עושה חדשות כתב:אחד החברים, טו"ר במקצועו, שיגר לי הודעה פרטית ארוכה, ואצטט קטעים ממנה:... אי אפשר לקיים הלבישהו כמותך וכו' כשקיבלו כבר את בעל הפראק ביחידות לפני הדיון וד"ל ... מצד הדין המפורש בשולחן ערוך, אסור לשמוע צד אחד לפני הדיון. רובא דרובא של הדיינים מחקו את זה מהשו"ע שלהם ...
האם כך הם פני הדברים? ואת"ל הן, האם יש לימוד זכות?
עושה חדשות כתב:עכ"פ התעוררתי, כאשר יש דין תורה בין איש נשוא פנים ונכבד, לבוש באיצטלא דרבנן אצילית, ובין שכינו הלבוש בבגדי עבודה פשוטים, ומראהו כאסופי מן הרחוב, כיצד ייעשה כאן צדק המשפט.
מיכאל1 כתב:לצערנו אכן כך הם פני הדברים בהרבה מקרים כואבים.
ומה יעשה הדיין ולא יחטא אם מולו עומד אדם מבוגר בעל בעמיו כולו אומר כבוד, ומולו צעיר מחוצף אך נעבעך מה לעשות הדין עימו.
עושה חדשות כתב:אחד החברים, טו"ר במקצועו, שיגר לי הודעה פרטית ארוכה, ואצטט קטעים ממנה:... אי אפשר לקיים הלבישהו כמותך וכו' כשקיבלו כבר את בעל הפראק ביחידות לפני הדיון וד"ל ... מצד הדין המפורש בשולחן ערוך, אסור לשמוע צד אחד לפני הדיון. רובא דרובא של הדיינים מחקו את זה מהשו"ע שלהם ...
האם כך הם פני הדברים? ואת"ל הן, האם יש לימוד זכות?
עזריאל ברגר כתב:לא דיברתי על לומדי תורה, שלבושיהם אינם צריכים להיות כמלבושי הפחות והסגנים (רמב"ם), אלא על הפחות והסגנים עצמם, דהיינו הפוליטיקאים - ה' יצילנו מהם ומשכמותם.
שערי חכמה כתב:מיכאל1 כתב:לצערנו אכן כך הם פני הדברים בהרבה מקרים כואבים.
ומה יעשה הדיין ולא יחטא אם מולו עומד אדם מבוגר בעל בעמיו כולו אומר כבוד, ומולו צעיר מחוצף אך נעבעך מה לעשות הדין עימו.
מה זאת אומרת מה יעשה ? ידון דין אמת וצדק ויזכה את החצוף בדינו !
מי שמושפע ממעמדם של בעלי הדין אינו יכול לעשות דין צדק ואינו ראוי להיות דיין.
שערי חכמה כתב:עושה חדשות כתב:אחד החברים, טו"ר במקצועו, שיגר לי הודעה פרטית ארוכה, ואצטט קטעים ממנה:... אי אפשר לקיים הלבישהו כמותך וכו' כשקיבלו כבר את בעל הפראק ביחידות לפני הדיון וד"ל ... מצד הדין המפורש בשולחן ערוך, אסור לשמוע צד אחד לפני הדיון. רובא דרובא של הדיינים מחקו את זה מהשו"ע שלהם ...
האם כך הם פני הדברים? ואת"ל הן, האם יש לימוד זכות?
יש מקרים רבים ששני בעלי הדין באים ביחידות לדיין, ובאים על דעת זה שישמע את דבריהם גם זה שלא בפני זה, ובכה"ג ברור שאחד יהיה לפני השני. זה מצוי בעיקר בבוררויות, אך גם בד"ת כאשר יש בי"ד מסויים שמתנהל כך במוצהר ועל דעת זה באים לדון שם וחותמים על כתב בוררות.
ובד"ת רגיל הדבר פשוט לאיסור ואין לימוד זכות על מי שעושה כן, אבל רוב הדיינים נזהרים בזה מאד.
עושה חדשות כתב:בשו"ע חו"מ סי' טו נפסק "צריך להקדים דין של תלמיד חכם אפילו בא לבסוף וכן מצוה עליו להפך בזכותו מה שיכול". ודו"ק.
אוהב עמו כתב:עושה חדשות כתב:בשו"ע חו"מ סי' טו נפסק "צריך להקדים דין של תלמיד חכם אפילו בא לבסוף וכן מצוה עליו להפך בזכותו מה שיכול". ודו"ק.
מצינו הרבה דינים בזמן הזה שקיי"ל שאין תלמיד חכם בזמן הזה
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 88 אורחים