עמוד 1 מתוך 1

אוכל מחומם בטיסה

פורסם: ג' אוגוסט 22, 2017 12:46 am
על ידי צרורהמור
הייתי לאחרונה בטיסה והגישו אוכל בהכשר ראוי, המנה שחוממה במטוס היתה עטופה יפה, אך דא עקא, כשהמנה הגיע לשולחני הבחנתי בחור קטן שנפער בשתי העטיפות, והסתפקתי אם מותר לי לאוכלה.

לכאורה יש לדון:
א. האם ריחא אוסר בדיעבד בכה"ג
ב. מה גדרם של התנורים במטוס (דינם כתנור קטן שלהם או תנור שלנו)
ג. האם יש לאסור מדין זיעה שהחמירו בה יותר מבריחא
ד. יש לצרף לכהנל הספק שמא החור נפער אחרי הבישול. ויש לדון אם נזיל בתר חזקה דמעיקרא שהיה חתום או דהשתא.

כל זה כתבתי בלי עיון ואשמח לשמוע דעתכם.

Re: אוכל מחומם בטיסה

פורסם: ג' אוגוסט 22, 2017 1:54 am
על ידי פרי יהושע
איך מחממים בתנור באמת או במיקרו גל?, שאז פשיטא שיש יותר להתיר..

Re: אוכל מחומם בטיסה

פורסם: ג' אוגוסט 22, 2017 6:25 pm
על ידי צרורהמור
כמדומני שמחממים בתנור ולא במיקרוגל.

Re: אוכל מחומם בטיסה

פורסם: ג' אוגוסט 22, 2017 9:39 pm
על ידי שערי חכמה
פרי יהושע כתב:איך מחממים בתנור באמת או במיקרו גל?, שאז פשיטא שיש יותר להתיר..

אם מחממים את המגשיות יחד מיקרוגל חמור יותר, כיון שהזיעה נשארת בתוכו ואינה נשרפת.

Re: אוכל מחומם בטיסה

פורסם: ד' אוגוסט 23, 2017 2:41 pm
על ידי פרי יהושע
לא הבנתי הלא לא נכנסת הזיעה אם סגור?

Re: אוכל מחומם בטיסה

פורסם: ד' אוגוסט 23, 2017 6:57 pm
על ידי שערי חכמה
פרי יהושע כתב:לא הבנתי הלא לא נכנסת הזיעה אם סגור?

אם זה סגור הרמטי באמת מותר גם בתנור, אך אם זה לא הרמטי מיקרוגל חמור יותר מתנור.

Re: אוכל מחומם בטיסה

פורסם: ד' אוגוסט 23, 2017 7:29 pm
על ידי צרורהמור
על כל פנים במטוס מחממים בתנור. וא"כ הדרנא לבעיין האם מותר לאכול כשהמנה הגיעה פתוחה במקצת. ולכאורה זהו דבר שאיני בלתי מצוי ונוגע למעשה לכו"כ יהודים כשרים ורעבים.

Re: אוכל מחומם בטיסה

פורסם: ד' אוגוסט 23, 2017 9:59 pm
על ידי פרי יהושע
מסתמא התנור קטן, אבל כמדומה בלא העיון כה"צ יש להתיר מאחת מהסברות שכתבת.

Re: אוכל מחומם בטיסה

פורסם: ה' אוגוסט 24, 2017 1:12 am
על ידי איטשע טבריאנער
באותו ענין יש להעיר שלפעמים מתקשים לפתוח האריזה הסגורה הידק היטב, ונעזרים בשיניים, או בסכו"ם!

Re: אוכל מחומם בטיסה

פורסם: ה' אוגוסט 24, 2017 7:43 am
על ידי נשר
אולי זה דומה למה שהביא הב"י סימן צז

והמרדכי והגה"מ פ' ט"ו מהמ"א כתבו וז"ל נהגו נקיי הדעת דמגנצ"א לתקן כיסוי לפשטיד"א או לפלדון כשאופים אותם עם הפת אבל בלא כיסוי לא דהוי כפת חמה וחבית פתוחה ואסור לאכול הפת עם חלב ועל פי הנקב שבכיסוי נהגו לכוף שפופרת שלא יצא הריח ואם שוב נבקע הכיסוי או השפופרת מותר דהוי דיעבד ובלבד שלא יגע הפת לשומן עכ"ל