הודעהעל ידי מיכאל1 » ש' אוקטובר 14, 2017 9:46 pm
אם טעמם של ב"ש וב"ה הוא כנגד ימים היוצאים והנכנסים זה לכאורה ודאי לא תלוי בגברא.
רק ימצא הספק מקום לנוח להאי לישנא דטעמם של ב"ש הוא כנגד פרי החג ואילו לב"ה מעלין בקודש.
ובעיקר הספק לא הבנתי למה מסתפק מר רק לענין ב"ש, ובכה"ג יש להסתפק לב"ה אדם שהדליק ביום הראשון והשני נר איש וביתו וכעת רוצה להדר ולהוסיף בהידור האם יכול להדליק שני נרות ביום השלישי וכן הלאה?
ולכאורה ספק זה יש לפשוט מדברי הבית הלוי והמשנ"ב בשם הכתב סופר (ולא כמו שנדפס בהרבה הוצאות הח"ס, כידוע) והאבי עזרי האם ביום השלישי ידליק ב' נרות או נר אחד, ואם טעמם של בית הלל הוא משום מעלין בקודש ואין מורידין לכאורה כדי להרוויח את האין מורידין יש לו להדליק ב'.