עמוד 1 מתוך 1

פנים חדשות.

פורסם: ה' אוקטובר 19, 2017 2:36 pm
על ידי נריה אור
הייתי שמח מאוד לקבל מהציבור מקורות על הסוגיא (פנים חדשות)בביאור שיטת רש"י שס"ל שצריך שלא היו שם אתמול..מה הסברא בזה ומה הטעם לפנים חדשות דבשלמא לרמב"ם והרא"ש הסברא כמש"כ הערוך השולחן והקה"י אך בדעת רש"י דברים צ"ב לכל יודעי הסוגיא ולא מצאתי ביאור להאי שיטה אשמח לשמוע חוו"ד.תודה מראש
)

Re: פנים חדשות.

פורסם: א' דצמבר 10, 2017 7:03 pm
על ידי הא לחמא עניא
מישהו שאל אותי בשבוע שעבר שאלה מעניינת:
למה אשה חשובה לא יכולה לפטור דינא דפנים חדשות??? דהיינו, באם אשה חשובה [כדוגמת רבנית או אורחת מחו"ל המביאה שמחה לבני המשפחה] באה להשתתף בשמחת השבע ברכות, למה לא נימא שתהא יכולה לשמש כפנים חדשות??
האם יש מקור להדיא שרק אנשים חשובים יכולים לשמש פנים חדשות???
הרי לכאורה יש ענין לשמח גם את החתן וגם את הכלה.
אשמח למענה הלכתי.

Re: פנים חדשות.

פורסם: א' דצמבר 10, 2017 7:06 pm
על ידי דרומי
אם אני זוכר נכון, בדיני ברכת 'שהחיינו' נפסק שאין אדם יכול לברך על אשה זרה ברכה זו, גם אם הוא שמח מאוד לפוגשה, אלא רק על בתו, אחותו ואמו.

טעם הדבר פשוט, והוא הדין בעניננו, שאשה זרה אינה יכולה להוות 'פנים חדשות' עבור החתן, גם אם בפועל הוא שמח בנוכחותה. ודו"ק בזה.

Re: פנים חדשות.

פורסם: א' דצמבר 10, 2017 8:09 pm
על ידי עזריאל ברגר
דרומי כתב:אם אני זוכר נכון, בדיני ברכת 'שהחיינו' נפסק שאין אדם יכול לברך על אשה זרה ברכה זו, גם אם הוא שמח מאוד לפוגשה, אלא רק על בתו, אחותו ואמו.

טעם הדבר פשוט, והוא הדין בעניננו, שאשה זרה אינה יכולה להוות 'פנים חדשות' עבור החתן, גם אם בפועל הוא שמח בנוכחותה. ודו"ק בזה.

ואם איננה זרה, אלא אחותו או אמו שמפני סיבה נמנע ממנה להשתתף בחתונה?

Re: פנים חדשות.

פורסם: א' דצמבר 10, 2017 8:22 pm
על ידי שומע ומשמיע
שמעתי מת"ח אחד שאינה יכולה לשמש כפנים חדשות כיוון שאינה יכולה להצטרף למניין עשרה של הברכה, אבל לא זכר מקור.

Re: פנים חדשות.

פורסם: א' דצמבר 10, 2017 9:31 pm
על ידי הבוחר בעלום
שומע ומשמיע כתב:שמעתי מת"ח אחד שאינה יכולה לשמש כפנים חדשות כיוון שאינה יכולה להצטרף למניין עשרה של הברכה, אבל לא זכר מקור.


מקו"ט בריטב"א כתובות ז: שאין פנים חדשות אלא מי שראוי להמנות בעשרה של ברכת חתנים.
וכבר הקשו ע"כ משבת שמהווה פנים חדשות, והלא אינה מצטרפת לי'.