עמוד 1 מתוך 1

מה הנושא בתשובת הגרי"ח?

פורסם: ה' נובמבר 09, 2017 10:23 am
על ידי איש_ספר
כתב הגרי"ח בר"פ ח"ד סו"ס לח
----
ואשר שאלת על גבינה הכבושה במים עם מלח, אם יש הפרש בין מי מלח חדש ובין מי מלח ישן שכבשו בו גבינה מקודם, הנה כבר אמרתי דבר זה בפני הקהל הי"ו שאין הפרש בזה בין מי מלח חדש ובין מי מלח ישן, והכל דין אחד להם, ואין צורך להאריך בזה עתה. והשי"ת יאיר עינינו בתורתו אכי"ר.
כ"ד הצעיר יוסף חיים יצ"ו
----

מה הנושא?

Re: מה הנושא בתשובת הגרי"ח?

פורסם: ה' נובמבר 09, 2017 10:39 am
על ידי מה שנכון נכון
כנראה בגלל שבלועים ממימי חלב, ויש אוסרים בסי' פא ס"ה.

Re: מה הנושא בתשובת הגרי"ח?

פורסם: ה' נובמבר 09, 2017 11:11 am
על ידי חיי נר
אפשר שהוא מדבר שם מענייני פסח, ובפסח יש נידון גבי בשר מליח ישן או גבינה או דגים מלוחים שלא נבדק המלח מן החמץ, ויש הבדל אם נמלח מקודם פסח או בתוך הפסח

Re: מה הנושא בתשובת הגרי"ח?

פורסם: ה' נובמבר 09, 2017 12:29 pm
על ידי זילברשלג
לגבי בשר נחלקו הראשונים אם מלח שמלחו בו פסק כח רתיחתו, וע"ז כותב הבא"ח שלא פסק כוחו וגם מי מלח "משומשים" דינם כציר ולא כסתם מים. בסתם מים, כבישה היא מעת לעת, במי מלח כבישה היא כעשר דקות.

למאי נפק"מ? יתכן שבמהלך העיבוד השתמשו בכלים שרצו להשאירם פרווה, או שהשתמשו בתערובות הכוללות איסור, או חלקי קיבה, וחשבו שמים משומשים יפתרו את הבעיה.

Re: מה הנושא בתשובת הגרי"ח?

פורסם: ה' נובמבר 09, 2017 2:23 pm
על ידי נשר
איש_ספר כתב:כתב הגרי"ח בר"פ ח"ד סו"ס לח
----
ואשר שאלת על גבינה הכבושה במים עם מלח, אם יש הפרש בין מי מלח חדש ובין מי מלח ישן שכבשו בו גבינה מקודם, הנה כבר אמרתי דבר זה בפני הקהל הי"ו שאין הפרש בזה בין מי מלח חדש ובין מי מלח ישן, והכל דין אחד להם, ואין צורך להאריך בזה עתה. והשי"ת יאיר עינינו בתורתו אכי"ר.
כ"ד הצעיר יוסף חיים יצ"ו
----

מה הנושא?


יעויין ברמ"א יו"ד צא סעיף ה' ובש"ך ס"ק י.

Re: מה הנושא בתשובת הגרי"ח?

פורסם: ה' נובמבר 09, 2017 2:32 pm
על ידי מה שנכון נכון
איש_ספר כתב:כתב הגרי"ח בר"פ ח"ד סו"ס לח
ואשר שאלת על גבינה הכבושה במים עם מלח, אם יש הפרש בין מי מלח חדש ובין מי מלח ישן שכבשו בו גבינה מקודם,

התיבה המודגשת אינה בר"פ. (אמנם למה שהצעתי לעיל זו הכונה).

Re: מה הנושא בתשובת הגרי"ח?

פורסם: ה' נובמבר 09, 2017 2:50 pm
על ידי איש_ספר
תודה לכולם. אעיין בדברים.

מה שנכון נכון כתב:
איש_ספר כתב:כתב הגרי"ח בר"פ ח"ד סו"ס לח
ואשר שאלת על גבינה הכבושה במים עם מלח, אם יש הפרש בין מי מלח חדש ובין מי מלח ישן שכבשו בו גבינה מקודם,

התיבה המודגשת אינה בר"פ. (אמנם למה שהצעתי לעיל זו הכונה).


אין ד"נ ממך...

הנוסח שבא כאן הוא מכת"י מגנזי אהב"ש