עמוד 1 מתוך 1

יצחק רוצה ילדים דווקא מרבקה וכן להיפך

פורסם: ה' נובמבר 16, 2017 8:34 am
על ידי יאיר1
מלמד שהיה יצחק שטוח כאן והיא שטוחה כאן ואומר רבש"ע כל בנים שאתה נותן לי יהיו מן הצדקת הזו אף היא אמרה כן כל בנים שאת עתיד ליתן לי יהיו מן הצדיק הזה.
והדבר טעון ביאור, ואם יש אפשרות שיוולדו לו ילדים רק מאשה אחרת, האם מעדיף שלא יוולדו, וכן לגבי רבקה.
ואם מעדיף מפני מה?

אשמח לכל תוספת ביאור או מדרשים מקבילים שישפכו אור על הענין.
בברכה.
יאיר.

Re: יצחק רוצה ילדים דווקא מרבקה וכן להיפך

פורסם: ה' נובמבר 16, 2017 9:00 am
על ידי עדיאל ברויאר
המדרש לא מתייחס לאפשרות שלא יהיו ילדים, אלא רק לבקשה שהילדים יבואו רק עם בן הזוג הזה.
לאחרונה שמעתי מהרב טל דבר תורה בשבע ברכות בנוגע לאברהם אבינו שקשור לכך - אברהם התבשר פעמיים על הזרע, ואילו רק בפעם השנייה כתוב שהוא השתחווה ושמח (צחק, ואונקלוס מתרגם חדי). מדוע הוא לא שמח כך גם בפעם הראשונה? בפעם הראשונה ה' רק אומר לו הבט נא השמימה וספור הכוכבים... כה יהיה זרעך. אבל הוא לא ידע ממי יהיה הזרע הזה. ולכן, כשבפעם השנייה ה' מבשר אותו על הזרע, וה' אומר לו שהזרע יהיה משרה, אז הוא שמח שמחה שלימה. כי מילא אני, הסתדרתי. אבל היא מה יהיה עליה? את כל הדרך הזאת עברנו יחד, ומה איתה? רק כשהוא התבשר שהזרע יהיה ממנה רווח לו.

Re: יצחק רוצה ילדים דווקא מרבקה וכן להיפך

פורסם: ה' נובמבר 16, 2017 10:43 pm
על ידי יאיר1
יישר

Re: יצחק רוצה ילדים דווקא מרבקה וכן להיפך

פורסם: ה' נובמבר 16, 2017 10:50 pm
על ידי צופר הנעמתי
עדיאל ברויאר כתב:המדרש לא מתייחס לאפשרות שלא יהיו ילדים, אלא רק לבקשה שהילדים יבואו רק עם בן הזוג הזה.
לאחרונה שמעתי מהרב טל דבר תורה בשבע ברכות בנוגע לאברהם אבינו שקשור לכך - אברהם התבשר פעמיים על הזרע, ואילו רק בפעם השנייה כתוב שהוא השתחווה ושמח (צחק, ואונקלוס מתרגם חדי). מדוע הוא לא שמח כך גם בפעם הראשונה? בפעם הראשונה ה' רק אומר לו הבט נא השמימה וספור הכוכבים... כה יהיה זרעך. אבל הוא לא ידע ממי יהיה הזרע הזה. ולכן, כשבפעם השנייה ה' מבשר אותו על הזרע, וה' אומר לו שהזרע יהיה משרה, אז הוא שמח שמחה שלימה. כי מילא אני, הסתדרתי. אבל היא מה יהיה עליה? את כל הדרך הזאת עברנו יחד, ומה איתה? רק כשהוא התבשר שהזרע יהיה ממנה רווח לו.

ביאור נאה מאד. ומדוקדק מאד לפי זה ויצחק ויאמר בלבו הלבן מאה שנה יולד ואם שרה הבת תשעים שנה תלד.

Re: יצחק רוצה ילדים דווקא מרבקה וכן להיפך

פורסם: ו' נובמבר 17, 2017 1:19 am
על ידי ממרומי היער
המשך לווארט היפה של הרב טל: יצחק ורבקה ידעו שעתיד להוולד לו בן רשע ובן צדיק, כמו שהיה אצל אברהם, ולכן כשהבנים התרוצצו היא הלכה לדרוש את ה' (עיין במשך חכמה) וזה מסביר את כמיהתם של יצחק ורבקה שהבן הצדיק יהיה מרבקה כפי שזכתה שרה ושרבקה לא תהא זו שמולידה את הרשע.

Re: יצחק רוצה ילדים דווקא מרבקה וכן להיפך

פורסם: ו' נובמבר 17, 2017 1:50 pm
על ידי ברמן
ממרומי היער כתב:יצחק ורבקה ידעו שעתיד להוולד לו בן רשע ובן צדיק, כמו שהיה אצל אברהם, ולכן כשהבנים התרוצצו היא הלכה לדרוש את ה' (עיין במשך חכמה) וזה מסביר את כמיהתם של יצחק ורבקה שהבן הצדיק יהיה מרבקה כפי שזכתה שרה ושרבקה לא תהא זו שמולידה את הרשע.


כן כתב בספר "חרדים" על התורה, שנדפס מכת"י ספר דרשותיו. יעו"ש דברים נפלאים בביאור ארוך בענין הגרים שיצאו מזרע עשיו בזכות רבקה אמנו, והוא כותב שם בתוך דבריו דבר פלאי:
"...ועינינו הרואות כמה מתגיירים מזרע עשיו במשך כל הדורות, לא כן מישמעאל, ואילו נולד עשיו משִפחה גם מזרעו לא היו באים גרים".

Re: יצחק רוצה ילדים דווקא מרבקה וכן להיפך

פורסם: ו' נובמבר 17, 2017 2:55 pm
על ידי גם זו לטובה
עדיאל ברויאר כתב:המדרש לא מתייחס לאפשרות שלא יהיו ילדים, אלא רק לבקשה שהילדים יבואו רק עם בן הזוג הזה.
לאחרונה שמעתי מהרב טל דבר תורה בשבע ברכות בנוגע לאברהם אבינו שקשור לכך - אברהם התבשר פעמיים על הזרע, ואילו רק בפעם השנייה כתוב שהוא השתחווה ושמח (צחק, ואונקלוס מתרגם חדי). מדוע הוא לא שמח כך גם בפעם הראשונה? בפעם הראשונה ה' רק אומר לו הבט נא השמימה וספור הכוכבים... כה יהיה זרעך. אבל הוא לא ידע ממי יהיה הזרע הזה. ולכן, כשבפעם השנייה ה' מבשר אותו על הזרע, וה' אומר לו שהזרע יהיה משרה, אז הוא שמח שמחה שלימה. כי מילא אני, הסתדרתי. אבל היא מה יהיה עליה? את כל הדרך הזאת עברנו יחד, ומה איתה? רק כשהוא התבשר שהזרע יהיה ממנה רווח לו.

על הדרך הזו, אפ"ל שרצה זרע מעיקרו של בית מהצדקת וכו, ולא סתם שדאג לה.