עשיית אוהל עראי בשבת
פורסם: ב' נובמבר 20, 2017 9:49 pm
כתב השו"ע או"ח שט"ו ב: עצים שתוקעין ראשן האחד בדופן הספינה וכופפין ראשן השני בדופן השני של הספינה ופורסין מחצלת עליהם לצל אם יש ברחבן טפח או אפילו אין ברחבן טפח אם אין בין זה לזה ג' טפחים חשיבי כאהל ומותר לפרוס עליהם בשבת מחצלת דהוי ליה תוספת אהל עראי.
וברע"א: חשיבי כאהל. היינו לענין דמותר לפרוס עליה מחצלת ולקרותו תוספת אהל, אבל לא מקרי אהל לענין דליתסר לעשותו כן, דאטו מי אסור לעלות ב׳ חוטין כשאין בין זה לזה ג טפחים, תוס' עירובין ק"ג.
האם מותר לפי"ז לעשות בשבת סוכה ע"י לבוד (סוכות ירושלים)?
הגם שזה מחיצה המתרת, עכ"פ לכאו' לא יותר חמור מעשיית גג שבזה דיבר הגרע"א.
וברע"א: חשיבי כאהל. היינו לענין דמותר לפרוס עליה מחצלת ולקרותו תוספת אהל, אבל לא מקרי אהל לענין דליתסר לעשותו כן, דאטו מי אסור לעלות ב׳ חוטין כשאין בין זה לזה ג טפחים, תוס' עירובין ק"ג.
האם מותר לפי"ז לעשות בשבת סוכה ע"י לבוד (סוכות ירושלים)?
הגם שזה מחיצה המתרת, עכ"פ לכאו' לא יותר חמור מעשיית גג שבזה דיבר הגרע"א.