עמוד 1 מתוך 1

חמץ ברשותו לענין 'שלא כדרך'

פורסם: ד' דצמבר 06, 2017 8:50 am
על ידי עושה חדשות
קו' פשוטה שהתעוררה לי, בטח כבר עמדו עליה, אשמח אם תציינו.

הראשו' דנים למה המקדש אשה באיסוה"נ אינה מקודשת, והרי מותר לה להשתמש בזה "שלא כדרך הנאה",

ותי' בזה כמה תי', או שזה כבר פחות משו"פ, או בגלל האיסור מדרבנן, או שהקידושין עצמם הרי הם הנאה, ועוד.

אבל ק', למה אמרו ש"חמץ-בפסח" אינו ברשותו של אדם, אלא שעשאן הכתוב כאילו הוא ברשותו,

והרי יכול להשתמש בחמץ שלכ"ד הנאתו, (לפי הנקיטה הפשוטה בפוס', דאף חמץ בפסח מותר שלכ"ד),

וא"כ החמץ ברשותו ממש לענין זה, ויעבור עליו על בל ייראה.

ולכאו' כל התירוצים של הראשו', לא מיישבים קושיא זו.

Re: חמץ ברשותו לענין 'שלא כדרך'

פורסם: ד' דצמבר 06, 2017 9:17 am
על ידי סעדיה
עי' בקרואי מועד (גרנט) עמ' קט"ז

Re: חמץ ברשותו לענין 'שלא כדרך'

פורסם: ד' דצמבר 06, 2017 9:58 am
על ידי קראקובער
הערה אגבית, לפי התירוץ שאינו שווה פרוטה למה לא נחשוש שמא שווה פרוטה במדי..

Re: חמץ ברשותו לענין 'שלא כדרך'

פורסם: ד' דצמבר 06, 2017 10:32 pm
על ידי עושה חדשות
סעדיה כתב:עי' בקרואי מועד (גרנט) עמ' קט"ז

יש"כ. תירוצו מסתבר, ומהגרי"ג אדלשטיין שמעתי פעם ג"כ דברים כעין זה. ונסתלקה הקושיא.

Re: חמץ ברשותו לענין 'שלא כדרך'

פורסם: ה' דצמבר 07, 2017 8:06 pm
על ידי מבורך
עושה חדשות כתב:
סעדיה כתב:עי' בקרואי מועד (גרנט) עמ' קט"ז

יש"כ. תירוצו מסתבר, ומהגרי"ג אדלשטיין שמעתי פעם ג"כ דברים כעין זה. ונסתלקה הקושיא.

אולי אפשר בקיצור