עמוד 1 מתוך 1

יציאה מבית הכנסת כשנפתח ס"ת לקריאה או"ח קמו

פורסם: ש' דצמבר 30, 2017 6:59 pm
על ידי שייף נפיק
בביאור הלכה דן, האם משנפתח ספר תורה אף שעדיין לא קראו אסור לצאת, ומסיק להחמיר.
ונסתפקתי, האם כשסוגר הספר כשמברך אפשר לצאת, או לא.

Re: יציאה מבית הכנסת כשנפתח ס"ת לקריאה או"ח קמו

פורסם: ש' דצמבר 30, 2017 7:35 pm
על ידי יבנה
נחלקו אם האיסור לצאת מס"ת כשהוא פתוח ר"ל פתוח ממש, או שר"ל שקוראים בו. אבל כשאין שניהם פשיטא דשרי.

Re: יציאה מבית הכנסת כשנפתח ס"ת לקריאה או"ח קמו

פורסם: ה' ינואר 04, 2018 2:42 am
על ידי כח עליון
יבנה כתב:נחלקו אם האיסור לצאת מס"ת כשהוא פתוח ר"ל פתוח ממש, או שר"ל שקוראים בו. אבל כשאין שניהם פשיטא דשרי.


צ"ל באופן אחר, דנו האם אסור משעה שנפתח הס"ת אפי' קודם ברכה, מכאן יש צד לפרש שהאיסור הוא הפתיחה, ולא משום שהברכה היא חלק מהקריאה. אך באמת אפשר דלא כן, ולשון המ"ב בשם הגר"א אפשר לפרשו שהברכה חלק מהקריאה, ויש לדון.

ז"ל המ"ב ס"ק ד
כיון שהתחיל - והמ"א מצדד לומר דמשעה שנפתח הס"ת אפילו לא התחיל עדיין הקורא לקרות ג"כ אסור וכן משמע דעת הגר"א בביאורו דמשעה שפתחו הס"ת כדי לברך אסור לספר


Re: יציאה מבית הכנסת כשנפתח ס"ת לקריאה או"ח קמו

פורסם: ה' ינואר 04, 2018 11:54 pm
על ידי יבנה
כח עליון כתב:
יבנה כתב:נחלקו אם האיסור לצאת מס"ת כשהוא פתוח ר"ל פתוח ממש, או שר"ל שקוראים בו. אבל כשאין שניהם פשיטא דשרי.


צ"ל באופן אחר, דנו האם אסור משעה שנפתח הס"ת אפי' קודם ברכה, מכאן יש צד לפרש שהאיסור הוא הפתיחה, ולא משום שהברכה היא חלק מהקריאה. אך באמת אפשר דלא כן, ולשון המ"ב בשם הגר"א אפשר לפרשו שהברכה חלק מהקריאה, ויש לדון.

ז"ל המ"ב ס"ק ד
כיון שהתחיל - והמ"א מצדד לומר דמשעה שנפתח הס"ת אפילו לא התחיל עדיין הקורא לקרות ג"כ אסור וכן משמע דעת הגר"א בביאורו דמשעה שפתחו הס"ת כדי לברך אסור לספר


האחרונים לא כתבו את סברתך ושיש איסור עצמי בברכה, ורק הזכירו קריאה או פתיחה, ואין לחדש דברים בלי ראיה.