קאצ'קלה כתב:זכורני שיש אומרים שברכת 'עושה מעשה בראשית' היא ברכה כוללת לברכות הראייה, כמו 'שהכל נהיה בדברו' לברכות הנהנין. [דומני שראיתי דבר זה פעם בשו"ת מנחת יצחק, ואין הפנאי כעת לחפש].
יבנה כתב:עושה מעשה בראשית ניתן לברך או בדבר שמראה את כוחו של ה' או על דברים שקיימים מתחלת הבריאה, אך בקשת אין שניהם.
ראה ברכות נט. ושו"ע סי' רכז-רכט.
עבד הזמן כתב:קאצ'קלה כתב:זכורני שיש אומרים שברכת 'עושה מעשה בראשית' היא ברכה כוללת לברכות הראייה, כמו 'שהכל נהיה בדברו' לברכות הנהנין. [דומני שראיתי דבר זה פעם בשו"ת מנחת יצחק, ואין הפנאי כעת לחפש].
נ"ל שבשלמי ניסן על כיצד מברכין מדבר בזה, ולעת הפנאי.
מה שנכון נכון כתב:הברכה שנתקנה על הקשת היא על זכירת הברית לנח שלא יהיה עוד מבול, וד"ז לא שייך כלל לברכת עושה מעשה בראשית.
אם יש מקום לברך על הקשת מצד עצם בריאתה עושה מע"ב היה צריך להיות הדין שכל הרואה קשת מברך ב' ברכות.
כך שלא מובן מה הספק, ומהכ"ת שעושה מע"ב תפטור את ברכת זוכר הברית, כשם שאינה פוטרת את ברכת משנה הבריות וכו'.
יבנה כתב:הקשת שאתה רואה כעת אינו קיים מששת ימי בראשית, אף אם נסבור שבבריאת העולם היו קשתות.
ושוב, תעיין במה שציינתי.
כח עליון כתב:מה שנכון נכון כתב:הברכה שנתקנה על הקשת היא על זכירת הברית לנח שלא יהיה עוד מבול, וד"ז לא שייך כלל לברכת עושה מעשה בראשית.
אם יש מקום לברך על הקשת מצד עצם בריאתה עושה מע"ב היה צריך להיות הדין שכל הרואה קשת מברך ב' ברכות.
כך שלא מובן מה הספק, ומהכ"ת שעושה מע"ב תפטור את ברכת זוכר הברית, כשם שאינה פוטרת את ברכת משנה הבריות וכו'.
צודק!!!
השאלה היא אם זה ברכה לבטלה
כח עליון כתב:יבנה כתב:הקשת שאתה רואה כעת אינו קיים מששת ימי בראשית, אף אם נסבור שבבריאת העולם היו קשתות.
ושוב, תעיין במה שציינתי.
אולי תסביר
כי עיינתי, ואם כבר כתוב שם להיפך
קאצ'קלה כתב:זכורני שיש אומרים שברכת 'עושה מעשה בראשית' היא ברכה כוללת לברכות הראייה, כמו 'שהכל נהיה בדברו' לברכות הנהנין. ועל כולם אם אמר 'עושה מעשה בראשית' יצא.
[דומני שראיתי דבר זה פעם בשו"ת מנחת יצחק, ואין הפנאי כעת לחפש].
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 319 אורחים