עמוד 1 מתוך 1

האם מותר לנשק הציצית אחרי ברוך שאמר

פורסם: א' מרץ 04, 2018 4:19 pm
על ידי תוכן
הבית אפרים (נדמה לי) אומר, שאסור להפסיק בין ברוך שאמר להודו אפילו לומר אמן, כיון שברוך שאמר הוא ברכות השבח, וא"כ יש לומר מיד אחריו את השבח. מאידך, הגר"א אומר שאין לנשק את הציצית בקריאת שמע משום הפסק. ובצירוף דברי שניהם יוצא שאין לנשק את הציצית אחרי ברוך שאמר.

Re: האם מותר לנשק הציצית אחרי ברוך שאמר

פורסם: ב' מרץ 05, 2018 1:17 am
על ידי אוהב אוצר
לפני שנדון, הרי יש שחולקים על הגר"א אאל"ט

Re: האם מותר לנשק הציצית אחרי ברוך שאמר

פורסם: ב' מרץ 05, 2018 8:41 am
על ידי עזריאל ברגר
ויש גם חולקים על הבית אפרים.
ויש גם שאמרו במפורש שצריך לנשק את הציצית בסיום ברוך שאמר.

בקיצור: אי אפשר לצאת ידי כולם. ובבואנו מימי הפורים: אי אפשר "לעשות כרצון איש ואיש" וכו'.

Re: האם מותר לנשק הציצית אחרי ברוך שאמר

פורסם: ב' מרץ 05, 2018 4:14 pm
על ידי תוכן
מכיון שלנשק את הציצית אחרי ברוך שאמר, זה לא עקרוני בשום צורה, על כן נראה שעדיף לחשוש לדעות אלו שהם מעיקר הדין.

Re: האם מותר לנשק הציצית אחרי ברוך שאמר

פורסם: ב' מרץ 05, 2018 4:26 pm
על ידי ספרים וועלט
אכן מנהג הגר"א והנמשכים אחריו לא לנשק אחר ב"ש.

Re: האם מותר לנשק הציצית אחרי ברוך שאמר

פורסם: ב' מרץ 05, 2018 9:44 pm
על ידי ביליצר
תוכן כתב:מכיון שלנשק את הציצית אחרי ברוך שאמר, זה לא עקרוני בשום צורה, על כן נראה שעדיף לחשוש לדעות אלו שהם מעיקר הדין.


במחילת כבוד תורתו ,זהו מנהג רווח בכלל ישראל וכך נפסק במשנה ברורה ,
העניין מתחיל מאחיזתם של הציצית ,ואם הינך נוהג לאחוז בם בברוך שאמר עקרון הנשיקה שוה בשניהם והם מדברי הרמ"א לנשקם בשעה שרואה את הציצית,

Re: האם מותר לנשק הציצית אחרי ברוך שאמר

פורסם: ג' מרץ 06, 2018 9:28 am
על ידי עזריאל ברגר
תוכן כתב:מכיון שלנשק את הציצית אחרי ברוך שאמר, זה לא עקרוני בשום צורה, על כן נראה שעדיף לחשוש לדעות אלו שהם מעיקר הדין.

מעיקר הדין חובה להקפיד על מנהגי ישראל.
ומעיקר הדין לא צריך לחפש חומרות מתחת האדמה.
וד"ל ואכמ"ל.

Re: האם מותר לנשק הציצית אחרי ברוך שאמר

פורסם: ב' אוגוסט 01, 2022 12:21 am
על ידי איקטורין
ברוך שאמר.pdf
(1.06 MiB) הורד 99 פעמים

Re: האם מותר לנשק הציצית אחרי ברוך שאמר

פורסם: ד' אוגוסט 17, 2022 5:08 pm
על ידי חיים שאול
ביליצר כתב:
תוכן כתב:מכיון שלנשק את הציצית אחרי ברוך שאמר, זה לא עקרוני בשום צורה, על כן נראה שעדיף לחשוש לדעות אלו שהם מעיקר הדין.


במחילת כבוד תורתו ,זהו מנהג רווח בכלל ישראל וכך נפסק במשנה ברורה ,
העניין מתחיל מאחיזתם של הציצית ,ואם הינך נוהג לאחוז בם בברוך שאמר עקרון הנשיקה שוה בשניהם והם מדברי הרמ"א לנשקם בשעה שרואה את הציצית,

המצב גם אומר לנשק בק"ש