עמוד 1 מתוך 1

זכות טבילה לטהרה של אישה היא יותר ממאה פעמים קדיש

פורסם: א' מרץ 04, 2018 8:41 pm
על ידי עבד הזמן
אשכול זה נכתב ע"ד המנהלים שאם הוא ראוי לאספקלריא אזי יעבירוהו לשכון כבוד שם

המוקדנית של אחד מארגוני הטהרה שהתקשרה לביתנו "ידעה" לצטט שזכות טבילה לטהרה של אישה אחת היא יותר מאמירת ק' פעם קדיש על נפטר.
יש לזה מקורות קדומים יותר מאשר דף המסרים אשר מפיץ הארגון הק' לעובדותיו?

Re: זכות טבילה לטהרה של אישה היא יותר ממאה פעמים קדיש

פורסם: א' מרץ 04, 2018 8:58 pm
על ידי פרנקל תאומים
מוקדנית אומרת כך בטלפון? חוסר צניעות.

Re: זכות טבילה לטהרה של אישה היא יותר ממאה פעמים קדיש

פורסם: א' מרץ 04, 2018 10:16 pm
על ידי הוה אמינא
פרנקל תאומים כתב:מוקדנית אומרת כך בטלפון? חוסר צניעות.


מסתמא ילדה שלא מבינה בדיוק מה היא שחה.

Re: זכות טבילה לטהרה של אישה היא יותר ממאה פעמים קדיש

פורסם: א' מרץ 04, 2018 11:22 pm
על ידי דרומי
לעצם הענין פשוט שהיא צודקת.

Re: זכות טבילה לטהרה של אישה היא יותר ממאה פעמים קדיש

פורסם: א' מרץ 04, 2018 11:40 pm
על ידי לענין
הטירוף שאוחז במקבצי הצדקה עבור המקואות - לעמוד ולדבר בשטיבלאך בפירוט הכי גמור שיש, הוא מזעזע ועובר כל גבול. מה עוד אפשר לעשות בשביל כסף?
(פעם תפסתי אחד כזה, והצלחתי אחרי דיון ארוך, בין מנין למנין, לעדן לו קצת את הנוסח)

Re: זכות טבילה לטהרה של אישה היא יותר ממאה פעמים קדיש

פורסם: ב' מרץ 05, 2018 12:03 am
על ידי שמר
לענין כתב:הטירוף שאוחז במקבצי הצדקה עבור המקואות - לעמוד ולדבר בשטיבלאך בפירוט הכי גמור שיש, הוא מזעזע ועובר כל גבול. מה עוד אפשר לעשות בשביל כסף?
(פעם תפסתי אחד כזה, והצלחתי אחרי דיון ארוך, בין מנין למנין, לעדן לו קצת את הנוסח)

שיעור ברבים בהל' נדה בעייתי??

Re: זכות טבילה לטהרה של אישה היא יותר ממאה פעמים קדיש

פורסם: ב' מרץ 05, 2018 1:11 am
על ידי אוהב אוצר
לענין כתב:הטירוף שאוחז במקבצי הצדקה עבור המקואות - לעמוד ולדבר בשטיבלאך בפירוט הכי גמור שיש, הוא מזעזע ועובר כל גבול. מה עוד אפשר לעשות בשביל כסף?
(פעם תפסתי אחד כזה, והצלחתי אחרי דיון ארוך, בין מנין למנין, לעדן לו קצת את הנוסח)

לא מזעזע אותך שיש יהודים שלא טובלים בגלל שאין להם מקוה בישוב שלהם???

Re: זכות טבילה לטהרה של אישה היא יותר ממאה פעמים קדיש

פורסם: ב' מרץ 05, 2018 6:25 am
על ידי קאצ'קלה
עבד הזמן כתב:אשכול זה נכתב ע"ד המנהלים שאם הוא ראוי לאספקלריא אזי יעבירוהו לשכון כבוד שם

המוקדנית של אחד מארגוני הטהרה שהתקשרה לביתנו "ידעה" לצטט שזכות טבילה לטהרה של אישה אחת היא יותר מאמירת ק' פעם קדיש על נפטר.
יש לזה מקורות קדומים יותר מאשר דף המסרים אשר מפיץ הארגון הק' לעובדותיו?

ציני או רציני? צריך לזה מקור?

Re: זכות טבילה לטהרה של אישה היא יותר ממאה פעמים קדיש

פורסם: ב' מרץ 05, 2018 6:36 am
על ידי עובדיה חן
זה קודם לישיבות,וזה קודם לכוללים,כי אם אין טהרה אין יהדות.

Re: זכות טבילה לטהרה של אישה היא יותר ממאה פעמים קדיש

פורסם: ב' מרץ 05, 2018 6:56 am
על ידי עבד הזמן
קאצ'קלה כתב:
עבד הזמן כתב:אשכול זה נכתב ע"ד המנהלים שאם הוא ראוי לאספקלריא אזי יעבירוהו לשכון כבוד שם

המוקדנית של אחד מארגוני הטהרה שהתקשרה לביתנו "ידעה" לצטט שזכות טבילה לטהרה של אישה אחת היא יותר מאמירת ק' פעם קדיש על נפטר.
יש לזה מקורות קדומים יותר מאשר דף המסרים אשר מפיץ הארגון הק' לעובדותיו?

ציני או רציני? צריך לזה מקור?

ברשות ק"ק הדין בואו ונעשה סדר בדברים.
ברור שאדם שהולך להגיד קדיש לע"נ הוריו/יקיריו וכדו' ומחמת זה אשתו נמנעת מלטבול רח"ל פושע ישראל בגופו ייחשב, ולזה אין צריך מקור.

השאלה שלי היא כזו: מקובלנו מהקדמונים וממנהגי ישראל מה הם הדברים הגורמים לעילו נשמה, וכמו שלא ראינו שאדם ביא"צ של הוריו לוקח דמי נרות הנשמה וקונה בהם ציציות לילדי ישראל שעדיין אינם לובשים ציצית אע" ששקולה מצוות ציצית כנגד כל המצוות וכו' וכו' על זה הדרך ,יוסיף כל אחד כיד הדמיון הטובה עליו.

ואחר הקדמות אלו באנו לנידון דידן האם יש משהו מיוחד בהקמת בית טבילה לנשים שמועיל לנשמות יותר מאמירת קדיש.
לי זכור מס' נוהג כצאן יוסף שכותב שקדיש נתקן למי שאינו לומד תורה, ולימוד תורה מועיל יותר מאמירת קדיש, אך דבר זה שמקווה גורם לע"נ לי ולמוקדנית לא ידוע.

Re: זכות טבילה לטהרה של אישה היא יותר ממאה פעמים קדיש

פורסם: ב' מרץ 05, 2018 2:31 pm
על ידי יהודה בן יעקב
במחיצתם - ר"ש לורנץ ח"א עמ' 42-3
במחיצתם א.png
במחיצתם א.png (91.35 KiB) נצפה 3130 פעמים
במחיצתם ב.png
במחיצתם ב.png (47.31 KiB) נצפה 3130 פעמים

אך מספרים גם החזו"א לא ידע.....

Re: זכות טבילה לטהרה של אישה היא יותר ממאה פעמים קדיש

פורסם: ב' מרץ 05, 2018 8:41 pm
על ידי עבד הזמן
יהודה בן יעקב כתב:במחיצתם - ר"ש לורנץ ח"א עמ' 42-3
במחיצתם א.png
במחיצתם ב.png

אך מספרים גם החזו"א לא ידע.....

עדיין יש מקום לדון בסיפורים אלו, שהרי ודאי שכאשר יש לאדם ביהכנ"ס שאין בו מחיצה ראוייה ועל פי דין עליוט להתפלל ביחידות אזי אם מחת כך הוא נמנע מלומר קדיש אז ודאי שזכות ההימנעות מתפילה בציבור באופן זה תהיה שווה לקדיש.
וה"ה כאשר יש מצוה שמוטלת עליו וא"א לעשותה ע"י אחרים כגון לטפל בחולנית ומחמת זה נמנע מתפילה אזי ודאי שזכות המצוה תעמוד לו כקדיש ויתץכן יותר מזה.
ויש בנותן טעם להזכיר מה שאמר פעם הגר"ש גלבר היכי דמי עם הארץ הנמצא עם בנו הקטן בבית חולים ואומר לו תשאר פה כמה דקות כי אבא הולך למנחה, ודו"ק
השאלה צריכה להיות מה היה אומר הגר"ח קמיל אם יש לפני אדם כמה אופציות או לטפל באישה חולנית (באופן שאפשר ע"י אחרים שגם הם לא התפללו מנחה) או להתפלל מנחה עם קדיש ושאחרים יטפלו בה, מה עליו לבחור לעשות יותר עילוי נשמה?