עמוד 1 מתוך 1

קריאת ספרי חול בשבת

פורסם: ה' מאי 10, 2018 11:22 pm
על ידי אהוביון
הנה נאסר קריאת שטרי הדיוטות בשבת ומבואר בשו''ע שזה אף קריאת ספרי חולין וברמ''א במקום איתא (ס' ש''ז) שבלה''ק מותר ובמשנ''ב במקום בס''ק ס''ג מבואר שהיתר הרמ''א לקרוא ספרי חולין בלה''ק הוא כדי לדעת את שפת לה''ק ולכאורה היום שהננו בקיאים בלה''ק אף לרמ''א אסור והאם המיקל יש לו על מי לסמוך?

Re: קריאת ספרי חול בשבת

פורסם: ה' מאי 10, 2018 11:36 pm
על ידי אוצר החכמה
היתר הרמ"א אולי לא שייך כדבריך.
יש עוד שני היתרים שדנים עליהם.

היתר העיון שמה שנאסר הוא קריאה ולא עיון והקריאה שלא בפה שלנו מיקרי עיון.
ההיתר למי שנהנה ע"פ המג"א שאמנם לא כל כך מובן אבל הוא כתוב.

Re: קריאת ספרי חול בשבת

פורסם: ו' מאי 11, 2018 12:17 am
על ידי אהוביון
אוצר החכמה כתב:והקריאה שלא בפה שלנו מיקרי עיון.

מניין לך חידוש זה?

Re: קריאת ספרי חול בשבת

פורסם: ו' מאי 11, 2018 12:21 am
על ידי אוצר החכמה
היה זכור מהאחרונים אבל מצאתי בשש"כ שמביא סברא זו מהגהות מיימוניות פכ"ג הלכה י"ט אבל בשו"ע לכאורה לא פסק כן.

Re: קריאת ספרי חול בשבת

פורסם: ו' מאי 11, 2018 6:39 am
על ידי אהוביון
המג''א מובא להלכה?

Re: קריאת ספרי חול בשבת

פורסם: ו' מאי 11, 2018 7:00 am
על ידי אוצר החכמה
השעה"צ כותב שהאחרונים דחוהו והפמ"ג נדחק מאד בישובו.

Re: קריאת ספרי חול בשבת

פורסם: ו' מאי 11, 2018 12:58 pm
על ידי אהוביון
יש''כ

Re: קריאת ספרי חול בשבת

פורסם: ש' מאי 12, 2018 10:46 pm
על ידי הרע במיעוטו
יש לדון גם בספרי קומיקס הנפוצים כיום ביותר מצד כתב שתחת הצורה ומסתמא כבר כתבו בזה

Re: קריאת ספרי חול בשבת

פורסם: ש' מאי 12, 2018 10:52 pm
על ידי אש משמים
הגריש"א מתיר לקרוא כתב שתחת הצורה בספרים.

Re: קריאת ספרי חול בשבת

פורסם: ש' מאי 12, 2018 11:53 pm
על ידי יורד ומתעה
לגבי היתר הקריאה בעיון ע"י בעיניים בלבד. עיין ברא"ש פרק כ"ב בשבת שמביא דעה זו בשם יש אומרים ודוחה אותה.

Re: קריאת ספרי חול בשבת

פורסם: ה' מאי 17, 2018 2:18 pm
על ידי אהוביון
מי שמיקל בזה האם יש צד להחמיר יותר בקריאת אנגלית?

Re: קריאת ספרי חול בשבת

פורסם: ה' מאי 17, 2018 2:43 pm
על ידי אבק פורח
למען הדיוק, המג"א כתב בר"ס ש"א שאע"פ שאסור לראות דיוקנאות אם הוא לענג לו שרי. הפמ"ג פירש שכוונת המג"א לא לדיוקנאות אלא לכתב שתחת הצורה וכתב שכללא הוא דכל איסורים אלו מותרים במקום שמתענג ובשעה"צ כתב שהאחרונים דחו את המג"א והפמ"ג נדחק מאד בישובו.
פשטות לשון השעה"צ אינה שהוא חולק על דינו של הפמ"ג אלא שלהסביר כך את המג"א זה דוחק.