עמוד 1 מתוך 1

היש לברך על שתיית המים המאררים? - מר"י נאה שליט"א

פורסם: ה' יולי 05, 2018 10:30 pm
על ידי משה הופמן
כיצד מברכין.pdf
(76.59 KiB) הורד 274 פעמים

Re: היש לברך על שתיית המים המאררים? - מר"י נאה שליט"א

פורסם: ה' יולי 05, 2018 11:07 pm
על ידי מה שנכון נכון
נכב"ב.

Re: היש לברך על שתיית המים המאררים? - מר"י נאה שליט"א

פורסם: ה' יולי 05, 2018 11:31 pm
על ידי חד ברנש
והנתלה בצווארו, ל"ע, היש לו לברך 'שהחיינו' על הבגד החדש שהוא זכה לו?

Re: היש לברך על שתיית המים המאררים? - מר"י נאה שליט"א

פורסם: ה' יולי 05, 2018 11:38 pm
על ידי לענין
לא זכיתי להבין את דברי הגרא"פ שהביא שם, האומר שאם אין נפשה קצה במעט העפר, תברך. והלא בגמ' אמרו בהדיא שנותן דבר מר לתוך המים, והיינו חוץ מהעפר [וכדהביא הגרח"ק שליט"א בתוך דבריו], וא"כ מה לנו שאינה קצה בעפר, והלא סו"ס המים מרים הם בפועל כלענה, ולמה תברך.

Re: היש לברך על שתיית המים המאררים? - מר"י נאה שליט"א

פורסם: ב' יולי 09, 2018 10:09 pm
על ידי משה הופמן
ר''י נאה שליט"א מאנטוורפן, מוסיף מענין 'לענין' באותו ענין:

מש''כ אותו אחד כאן, ג' תגובות גם יחד ותוך כדי אכ"פ, ראויות התגובות להפנותם למרן הגאון רבי חיים קניבסקי שליט"א, שהיה הוא זה שהעלה את השאלה: 'האם הסוטה היתה צריכה לברך שנ"ב' בספרו 'טעמא דקרא'. אין שום ספק שיקבל מענה הוגן.

ופטור בלא כלום א"א:

בארכיונינו נמצא העתק מכ"י - סיפור נורא מס' אחד, ולא ידוע לנו אם זה מדרש או סתם סיפור שקרה. בזמן מן הזמנים:

דילמא לא .....ומעשה בח[כם] [אח]ד שהיה יושב ושונ[ה] לת[ל]מידיו בפרשת סוטה ובמ[ע]שה ד[שת]י [אח]יות. שהיו דומו[ת] זו ל[זו] חזייה הח[כם ב]אחד מן התלמידים דהוה קא מחייך. א"ל מאי טעמא אחי[כ]ת א"ל כל [הא]י דרש[ה] ....ר בההיא [ד]פרש[ת] סוטה לא היה ולא עת[יד] להיות. ........... קם ה[חכם] ואמר [מובטח] אני ב[ז]ה .... שיצא לת[רבות] רעה כאח[ר]?..... לא היו ימים מועטין .............. [ש]הסית והדיח ............ [לבת]ר .תר[י] שנין ....... נכנס לו אותו תלמי[ד] לתוך ביתו ות[ל]ה את החבל וחנק את עצ[מו]

Re: היש לברך על שתיית המים המאררים? - מר"י נאה שליט"א

פורסם: ב' יולי 09, 2018 10:13 pm
על ידי יאיר
כן. ברכה אחרונה