עמוד 1 מתוך 1

ויכוין למה שכיון הרוקח

פורסם: ב' יולי 23, 2018 6:36 pm
על ידי עושה חדשות
לקט יושר - וכתב בסדרו בשם רוקח שצריך ג"כ להגביה הכוס באמרו והיא שעמדה לנו עד והקב"ה מצילנו מידם. ויראה דכיון לסוד כוס ישועות אשא וכו'. ואמר לי כל אדם צריך להגביה הכוס באמרו והיא שעמדה וכו', אף על פי שאינו יודע הסוד, ויכוין למה שכיון הרוקח.

האם מצינו עצה כזו במקרים נוספים,
דהיינו האם יש מושג שאדם יכוין במצוה/תפילה "ככל הכוונות שכיון האריז"ל"?

Re: ויכוין למה שכיון הרוקח

פורסם: ב' יולי 23, 2018 6:47 pm
על ידי עינא דשפיר חזי
בלשם יחוד הנוסח "ויעלה לפניך כאלו כונו בכל המצוות הכלולות בה" ובתקיעת שופר הנוסח יותר ארוך.

Re: ויכוין למה שכיון הרוקח

פורסם: ג' יולי 24, 2018 12:10 am
על ידי החתן סופר
עושה חדשות כתב:לקט יושר - וכתב בסדרו בשם רוקח שצריך ג"כ להגביה הכוס באמרו והיא שעמדה לנו עד והקב"ה מצילנו מידם. ויראה דכיון לסוד כוס ישועות אשא וכו'. ואמר לי כל אדם צריך להגביה הכוס באמרו והיא שעמדה וכו', אף על פי שאינו יודע הסוד, ויכוין למה שכיון הרוקח.

האם מצינו עצה כזו במקרים נוספים,
דהיינו האם יש מושג שאדם יכוין במצוה/תפילה "ככל הכוונות שכיון האריז"ל"?


בדומה לזה יש לשאול לשיטת החזו"א המפורסם (דמאי טו, ו) שאם אין לו נוסח הפרשת תרו"מ לפניו יאמר שהכל יחול כמו שכתוב בנוסח הכתוב כדת, האם לשיטתו אפשר שהרוצה להתפלל מתוך סידור הרש"ש יאמר הריני מכוון לכל הנוסח הכתוב בסידור הרש"ש?

Re: ויכוין למה שכיון הרוקח

פורסם: ג' יולי 24, 2018 12:15 am
על ידי דרומי
בלקוטי שיחות חלק לט ע' 45 הביא: "ידוע ומקובל .. אשר אלו שאין דעתם יפה לכוון מפני העדר הידיעה כו', מספיק שיכוונו כוונה כללית - להיות תפלתו נשמעת לפניו יתברך עם כל הכוונות המבוארות בספרי קבלה". ומציין שם לשל"ה מס' תמיד עניני תפלה רנא, ב בהגה"ה ד"ה על חוט.

וראה עוד בלקוטי שיחות שם לגבי כמה ענינים כגון דא.

Re: ויכוין למה שכיון הרוקח

פורסם: ג' יולי 24, 2018 12:27 am
על ידי יאיר
"רִבּוֹן כָּל הָעוֹלָמִים, יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ וֵאלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ, שֶׁבִּזְכוּת שִׁיר הַשִּׁירִים אֲשֶׁר קָרָאנוּ, שֶׁהוּא קֹדֶשׁ קָדָשִׁים, בִּזְכוּת פּסוּקָיו, וּבִזְכוּת תֵּבוֹתָיו, וּבִזְכוּת אוֹתִיּוֹתָיו, וּבִזְכוּת נְקֻדּוֹתָיו, וּבִזְכוּת טְעָמָיו וְצֵרוּפָיו וּרְמָזָיו וְסוֹדוֹתָיו הַקְּדוֹשִׁים והַטְּהוֹרִים הַנּוֹרָאִים הַיּוֹצאִים מִמֶּנּוּ, שֶׁתּהֵא שָׁעָה זוֹ שְׁעַת רַחֲמִים, שְׁעַת הַקְשָׁבָה, שְׁעַת הַאֲזָנָה, וְנִקְרָאֲךָ וְתַעֲנֵנוּ, נַעֲתִיר לְךָ וְתֵעָתֵר לָנוּ, וְתִהְיֶה עוֹלָה לְפָנֶיךָ קְרִיאַת שִׁיר הַשִּׁירִים כְּאִלּוּ הִשַּׂגְנוּ כָּל הַסּוֹדוֹת הַנִּפְלָאִים וְהַנּוֹרָאִים אֲשֶׁר הֵם חֲתוּמִים וּסְתוּמִים בּוֹ בְּכָל תְּנָאָיו, וְנִזְכֶּה לְמָקוֹם שֶׁהַנּפָשׁוֹת, הָרוּחוֹת והַנְּשָׁמוֹת, נֶחְצָבוֹת מִשָּׁם, וּכְאִלּוּ עָשִׂינוּ כָּל מַה שֶּׁמֻּטָּל עָלֵינוּ לְהַשִּׂיג בֵּין בּגִלְגּוּל זֶה, בֵּין בְּגִלְגּוּלִים אֲחֵרִים, וְלִהְיוֹת מִן הָעוֹלִים וְהַזּוֹכִים לָעוֹלָם הַבָּא, עִם שְׁאָר צַדִּיקִים וַחֲסִידִים. וּמַלֵּא כָּל מִשְׁאֲלוֹת לִבֵּנוּ לטוֹבָה, וְתִהְיֶה עִם לבָבֵנוּ וְאִמְרֵי פִינוּ בְּעֵת מַחְשְׁבוֹתֵינוּ, וְעִם יָדֵינוּ בְּעֵת מַעֲבָּדֵינוּ, וְתִשְׁלַח בְּרָכָה וְהַצְלָחָה וְהַרְוָחָה, בְּכָל מַעֲשֵׂי יָדֵינוּ, וּמֵעָפָר עָנְיֵנוּ תְּקִימֵנוּ, וּמֵאַשְׁפּוֹת דַּלּוּתֵנוּ תְּרוֹמְמֵנוּ, וְתָשִׁיב שְׁכִינָתךָ לְעִיר קָדְשׁךָ בִּמְהֵרָה בְּיָמֵינוּ, אָמֵן: "

Re: ויכוין למה שכיון הרוקח

פורסם: ג' יולי 24, 2018 10:01 am
על ידי עושה חדשות
קיבלתי בהודעה פרטית -

נוסח התפילה של בעל בני יששכר לפני הדלקת נרות חנוכה:
בְכֵן יְהִי רָצוֹן מִלְפָנֶיךָ יְיָ אֱלֹהֵינוּ וֵאלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ שֶׁתְּהֵא חֲשׁוּבָה וּמְקֻבֶּלֶת וּמְרֻצָּה לְפָנֶיךָ מִצְוַת הַדְלָקַת נֵר חֲנוּכָּה כְּאִלּוּ כִּוַּנְתִּי כָּל הַכַּוָּנוֹת שֶׁכִּוְּנוּ הַכּׂהֲנִים מְשָׁרְתֵי הַשֵׁם בְּעֵת אֲשֶׁר הֶעֱרוּ לַמָּוֶת נַפְשָׁם בִּשְׁבִיל כְּבוֹד שִׁמְךָ הַגָדוֹל הַגִּבּוֹר וְהַנּוֹרָא. וְאַתָּה בְּרַחֲמֶיךָ הָרַבִּים עוֹרַרְתָּ נִצְחֲךָ עֲלֵיהֶם לְנַצֵּחַ אֶת אוֹיְבֵיהֶם וּלְנַצֵחַ עַל מְלֶאכֶת בֵּית יְיָ, וְהִנְנִי עוֹשֶׂה עַל דַּעְתָּם וְעַל כַּוָּנָתָם וְעַל דַּעַת כָּל הַצַדִּיקִים וְהַחֲסִידִים שֶׁהָיוּ בְּאוֹתוֹ הַדּוֹר שֶׁהִשְׁפַּעְתָּ לָהֶם נִסֶּיךָ וְזָכוּ לֵאוֹר בְּאוֹר הַחַיִּים, וְעַל דַּעַת כָּל הַצַּדִּיקִים וְהַחֲסִידִים שֶׁבְּדוֹרוֹתֵינוּ, וּפִי כְּפִיהֶם וַעֲשִׂיָּתִי כַּעֲשִׂיָּתָם.

Re: ויכוין למה שכיון הרוקח

פורסם: ג' יולי 24, 2018 1:19 pm
על ידי צביב
הגרש''ד זצ''ל אמר בערב ראש השנה מודעה וגילוי דעת, על ( מעשה דיבור ומחשבה) במשך השנה
שיהיו על פי רבי יצחק לוריא אשכנזי, ועל דעת רבי שלום מז' דידיע שרעבי

Re: ויכוין למה שכיון הרוקח

פורסם: א' פברואר 23, 2020 9:51 pm
על ידי עושה חדשות
רמע מפאנו - אלהא דמאיר ענני.png
רמע מפאנו - אלהא דמאיר ענני.png (12.39 KiB) נצפה 3535 פעמים

Re: ויכוין למה שכיון הרוקח

פורסם: א' פברואר 23, 2020 10:22 pm
על ידי סופר-סתם
נחלקו הפוסקים לגבי כתיבת שם הויה בחילוק, האם יש תועלת בכך למי שאינו מבין הסוד, ויפעלו הדברים את פעולתם כמכוון ליודעי חן.

Re: ויכוין למה שכיון הרוקח

פורסם: ד' פברואר 26, 2020 11:48 pm
על ידי תם מה הוא אומר
עושה חדשות כתב:
רמע מפאנו - אלהא דמאיר ענני.png


היכן הם דברי הרמ"ע במקורם? המ"מ שצויין בספר הנ"ל ככל הנראה אינו נכון.

Re: ויכוין למה שכיון הרוקח

פורסם: ה' פברואר 27, 2020 1:12 am
על ידי בר ישראל
בקריינא דאגרתא (חלק א סי' רפא) כותב הסטייפלר על אחד שמוטרד ממחשבות ע"ז בשעת תפילותיו ר"ל (וככל הנראה סבל מכפייתיות) שימסור "לפני התפילה מודעה שהוא מתפלל על דעת האריז"ל והט"ז והש"ך והמג"א [וזה שטפלתי עמו הי' חסיד ואמר ג"כ ע"ד הבעל שם טוב והצמח צדק] ואח"כ בשעת התפילה התכוון שהוא מתפלל בהתחברות צדיק מפורסם..."

וכמובן שיש לחלק בין המקרים

Re: ויכוין למה שכיון הרוקח

פורסם: ה' פברואר 27, 2020 11:35 am
על ידי אורח
תם מה הוא אומר כתב:
עושה חדשות כתב:
רמע מפאנו - אלהא דמאיר ענני.png


היכן הם דברי הרמ"ע במקורם? המ"מ שצויין בספר הנ"ל ככל הנראה אינו נכון.


היטב עיין שם בדברי הרמ"ע ותבין.

Re: ויכוין למה שכיון הרוקח

פורסם: ה' פברואר 27, 2020 11:50 am
על ידי תם מה הוא אומר
אורח כתב:
תם מה הוא אומר כתב:
עושה חדשות כתב:
רמע מפאנו - אלהא דמאיר ענני.png


היכן הם דברי הרמ"ע במקורם? המ"מ שצויין בספר הנ"ל ככל הנראה אינו נכון.


היטב עיין שם בדברי הרמ"ע ותבין.


היכן? במהדורה של איזה דפוס, איזה שנה?
אני בדקתי במהדורות שיש במאגר של אוצה"ח ולא הצלחתי למצוא.
אשמח מאד להפניה מדוייקת.