עמוד 1 מתוך 1

האם מותר לגוי לשתות יין נסך?

פורסם: א' אוגוסט 05, 2018 12:30 pm
על ידי דלי דלות
בס"ד

הא לא קא מבעיא לי שגוי המנסך יין לע"ז חייב מיתה, שהרי המנסך הוא אחד מד' עבודות לע"ז שישראל חייב עליהן מיתה (ע"ז ס:).
שאלתי היא, האם הגוי מוזהר מלשתות יין שנתנסך לעבודה זרה?

Re: האם מותא לגוי לשתות יין נסך?

פורסם: א' אוגוסט 05, 2018 12:34 pm
על ידי עזריאל ברגר
מותר.
שהרי מותר לפעמים למכור יין נסך לגוי.

Re: האם מותא לגוי לשתות יין נסך?

פורסם: א' אוגוסט 05, 2018 12:37 pm
על ידי קראקובער
עזריאל ברגר כתב:מותר.
שהרי מותר לפעמים למכור יין נסך לגוי.

יין נסך או סתם יינם?

Re: האם מותא לגוי לשתות יין נסך?

פורסם: א' אוגוסט 05, 2018 12:52 pm
על ידי דלי דלות
-

Re: האם מותא לגוי לשתות יין נסך?

פורסם: א' אוגוסט 05, 2018 12:52 pm
על ידי דלי דלות
קראקובער כתב:
עזריאל ברגר כתב:מותר.
שהרי מותר לפעמים למכור יין נסך לגוי.

יין נסך או סתם יינם?


יין נסך ממש, כלומר יין שנתנסך לע"ז.

Re: האם מותא לגוי לשתות יין נסך?

פורסם: א' אוגוסט 05, 2018 12:55 pm
על ידי דלי דלות
עזריאל ברגר כתב:מותר.
שהרי מותר לפעמים למכור יין נסך לגוי.


האם מצאנו שמותר למכור יין נסך בעין לגוי? במס' ע"ז מוזכר שמותר למכור יין נסך שנתערב ביין היתר לגוי חוץ מדמי יין נסך שבו (משנה ע"ז עד.).

Re: האם מותא לגוי לשתות יין נסך?

פורסם: א' אוגוסט 05, 2018 12:57 pm
על ידי קראקובער
אינו ראיה לגבי הגוי כי פה המוכר היהודי נהנה והשאלה שלך היתה אם לגוי עצמו מותר.

Re: האם מותא לגוי לשתות יין נסך?

פורסם: א' אוגוסט 05, 2018 1:04 pm
על ידי דלי דלות
קראקובער כתב:אינו ראיה לגבי הגוי כי פה המוכר היהודי נהנה והשאלה שלך היתה אם לגוי עצמו מותר.


כמובן, ואת זה אכן מצאתי בפוסקים שאסור ליהודי לתת מתנה לגוי יין נסך משום שהיהודי נהנה. השאלה כמובן היתה אם לגוי עצמו מותר לגוי לשתות יין נסך.

Re: האם מותר לגוי לשתות יין נסך?

פורסם: א' אוגוסט 05, 2018 1:07 pm
על ידי קראקובער
שלחתי לך באישי מ"מ על זה, מחלוקת בין הר"ן והמנ"ח.

Re: האם מותר לגוי לשתות יין נסך?

פורסם: א' אוגוסט 05, 2018 1:26 pm
על ידי דלי דלות
קראקובער כתב:שלחתי לך באישי מ"מ על זה, מחלוקת בין הר"ן והמנ"ח.

ייש"כ להרב קראקובער
לסיכום:
דעת הר"ן בחידושיו (ע"ז נט: סוד"ה אמר רב אשי) שאסור לגוי לשתות יין נסך.
ובטורי אבן (חגיגה יג: ד"ה אין מוסרין) כתב שמותר ["נהי דעל ע"ז מצווין, על הנאות ע"ז ומשמשיה ותקרובתה ל"מ שיהי' מצווין"], וכן נקט בפשטות במנחת חינוך (סוף מצוה תכ"ח ותכ"ט).
אשמח לקבל מראי מקומות נוספים בענין זה.