עמוד 1 מתוך 1

שאלה בהלכות שבת

פורסם: א' ספטמבר 02, 2018 11:47 pm
על ידי מאמין באמת
מעשה שהיה באחד שיש לו וילה עם חצר שמקיפה את הבית וגודלים שם פירות ויש איזה דירה במתחם שלו שהוא משכיר ליהודי של"ע אינו שומר תו"מ.
בשבת האחרונה בעת רעווה דרעווין יכול להיות שכבר היה ממש בצאת השבת מתדפק אותו יהודי בבית הנ"ל ומביא לו כלי מלא פירות שעכשיו הבשילו האם מותר לאכול את הפירות הללו?

Re: שאלה בהלכות שבת

פורסם: ב' ספטמבר 03, 2018 12:00 am
על ידי חיים סגל
למה לא?
והלא מעשה שבת בין בשוגג ובין במזיד - לאחרים מותר במוצ"ש אף קודם בכדי שיעשו, ואף מי שנעשה בשבילו נחשב כאחר

Re: שאלה בהלכות שבת

פורסם: ב' ספטמבר 03, 2018 4:16 am
על ידי בסדר
חיים סגל כתב:למה לא?
והלא מעשה שבת בין בשוגג ובין במזיד - לאחרים מותר במוצ"ש אף קודם בכדי שיעשו, ואף מי שנעשה בשבילו נחשב כאחר

ביהודי מחלל שבת לא שייך הטעם דלא ישמע לו, ודומה לעכו"ם שצריך להמתין בכדי שיעשו. עי' שו"ת ויען יוסף או"ח סי קנ"ב

Re: שאלה בהלכות שבת

פורסם: ב' ספטמבר 03, 2018 9:06 am
על ידי מאמין באמת
חיים סגל כתב:למה לא?
והלא מעשה שבת בין בשוגג ובין במזיד - לאחרים מותר במוצ"ש אף קודם בכדי שיעשו, ואף מי שנעשה בשבילו נחשב כאחר


בשוגג צריך להמתין בכדי שיעשו אבל במזיד נשאר להלכה שאסור לעולם!

Re: שאלה בהלכות שבת

פורסם: ב' ספטמבר 03, 2018 10:06 am
על ידי יח''ד
מאמין באמת כתב:
חיים סגל כתב:למה לא?
והלא מעשה שבת בין בשוגג ובין במזיד - לאחרים מותר במוצ"ש אף קודם בכדי שיעשו, ואף מי שנעשה בשבילו נחשב כאחר


בשוגג צריך להמתין בכדי שיעשו אבל במזיד נשאר להלכה שאסור לעולם!


זה למי שעשה איסור אבל לאחרים מותר למוצ"ש.
(גם בחילוני שייכת סברת הט"ז המובאת במ"ב שאין חשש שיצווה לו משא"כ בגוי)

Re: שאלה בהלכות שבת

פורסם: ב' ספטמבר 03, 2018 12:15 pm
על ידי בסדר
יח''ד כתב:
מאמין באמת כתב:
חיים סגל כתב:למה לא?
והלא מעשה שבת בין בשוגג ובין במזיד - לאחרים מותר במוצ"ש אף קודם בכדי שיעשו, ואף מי שנעשה בשבילו נחשב כאחר


בשוגג צריך להמתין בכדי שיעשו אבל במזיד נשאר להלכה שאסור לעולם!


זה למי שעשה איסור אבל לאחרים מותר למוצ"ש.
(גם בחילוני שייכת סברת הט"ז המובאת במ"ב שאין חשש שיצווה לו משא"כ בגוי)

באמת למי שנעשה בשבילו ג"כ אסור לעולם, אבל המג"א כבר חילק בזה וכן אנו פוסקים למעשה
בתשו' שציינתי בויען יוסף כותב שבחילוני הדין כמו בגוי, עי"ש. איזה פוסקים כותבים שיש להם דין יהודי? כי לכאו' לפי הטעמים שהובאו במג"א וטו"ז הדין שוה.

Re: שאלה בהלכות שבת

פורסם: ב' ספטמבר 03, 2018 1:54 pm
על ידי יח''ד
בסדר כתב:
יח''ד כתב:
מאמין באמת כתב:
חיים סגל כתב:למה לא?
והלא מעשה שבת בין בשוגג ובין במזיד - לאחרים מותר במוצ"ש אף קודם בכדי שיעשו, ואף מי שנעשה בשבילו נחשב כאחר


בשוגג צריך להמתין בכדי שיעשו אבל במזיד נשאר להלכה שאסור לעולם!


זה למי שעשה איסור אבל לאחרים מותר למוצ"ש.
(גם בחילוני שייכת סברת הט"ז המובאת במ"ב שאין חשש שיצווה לו משא"כ בגוי)

באמת למי שנעשה בשבילו ג"כ אסור לעולם, אבל המג"א כבר חילק בזה וכן אנו פוסקים למעשה
בתשו' שציינתי בויען יוסף כותב שבחילוני הדין כמו בגוי, עי"ש. איזה פוסקים כותבים שיש להם דין יהודי? כי לכאו' לפי הטעמים שהובאו במג"א וטו"ז הדין שוה.


המ"ב מביא בטעם הראשון שאין חשש שיבוא לומר לישראל וברור שלחילוני גם אין חשש שיגיד. יעויין בפמ"ג שכ"ה א"א כ"ב.
במנחת שלמה תניינא סימן ס' אות י"ד מקל בעיקר הדין וכן בציץ אליעזר.