עמוד 1 מתוך 1

כמה זמן צריך לעמוד כשהולכים פחות פחות מארבע אמות?

פורסם: ד' ינואר 23, 2019 3:33 pm
על ידי סליחות
באופנים המותרים לטלטל פחות פחות מארבע אמות, כמה זמן צריך לעמוד כשנחים?

Re: כמה זמן צריך לעמוד כשהולכים פחות פחות מארבע אמות?

פורסם: ד' ינואר 23, 2019 3:41 pm
על ידי עזריאל ברגר
זכור לי משו"ע הרב שנהגו להתיישב.

Re: כמה זמן צריך לעמוד כשהולכים פחות פחות מארבע אמות?

פורסם: ד' ינואר 23, 2019 3:57 pm
על ידי כרמי שלי
עזריאל ברגר כתב:זכור לי משו"ע הרב שנהגו להתיישב.

יעוי' בסי' רסו סי"א.

Re: כמה זמן צריך לעמוד כשהולכים פחות פחות מארבע אמות?

פורסם: ד' ינואר 23, 2019 4:31 pm
על ידי עזריאל ברגר
כרמי שלי כתב:
עזריאל ברגר כתב:זכור לי משו"ע הרב שנהגו להתיישב.

יעוי' בסי' רסו סי"א.

וזו לשונו שם:
ואם אין עמו שום אחד מכל אלו התירו לו לטלטל בשבת כיסו או מציאה שבאה לידו מבעוד יום פחות פחות מד' אמות דהיינו שלא יוליכם ד' אמות רצופים משקדש היום אלא ילך עמהם פחות מד' אמות ויעמוד מעט לנוח ויחזור וילך פחות מד' אמות ויעמוד מעט לנוח וכן יעשה עד שיגיע למקום שביתתו ואם עמד לתקן משאו אין עמידה זו מפסקת אלא צריך שיעמוד כדי לנוח.
ויש מחמירין בכל מקום שהתירו טלטול פחות פחות מד' אמות שישב בכל פחות מד' אמות אבל העמידה אינה כלום כיון שאין כוונתו בעמידתו בשביל לנוח ולהנפש אלא הוא רוצה לנוח כדי להתיר איסור טלטול ד' אמות וטוב לחוש לדבריו במקום שאפשר

Re: כמה זמן צריך לעמוד כשהולכים פחות פחות מארבע אמות?

פורסם: ה' ינואר 24, 2019 10:55 pm
על ידי איך ווייס
ז"ל הכה"ח סופר (או"ח סי' ד, סק"ב):
אם קם ממטתו ולא מצא כלי הנטילה סמוך לו, ואין יכול לומר לאדם אחר שיביאנו אליו, כתב הברכי יוסף שם דשמיע ליה מרבנן קדישי דנהיגי לילך פחות פחות מארבע אמות, כאותה שאמרו גבי שבת. וכן כתב במורה באצבע בקונטרס קשר גודל סימן א' אות ד'. ש"צ דף י"ח ע"ג. זכ"ל ח"ג בשם הנז'. רו"ח אות א'. פתח הדביר ח"א אות א', ובקונטרס אחרון חיים שניים ישלם אות ב'. וכן כתב בן איש חי שם אות ז', ודלא כמו שכתב בי"ע אות ג' וש"ת סימן א' אות ב' דאדרבא מצוה לרוץ אל המים כדי למהר להסיר מעליו כח הטומאה וכו'. ועיין שם ברו"ח שדחה דבריהם, וכן הרב פתח הדביר שם דחה דבריהם עיין שם. וסיים שם הרו"ח דהולך פחות פחות מד' אמות ויושב קצת, ושיעור הישיבה שיושב יהיה כשיעור מה שהלך, עיין שם. מיהו מן הפוסקים הנ"ל שלא הזכירו רק לעמוד, משמע דאין צריך לישב.עכ"ל.