דרך ישרה כתב:מדוע השמיטו השו"ע? ואין לומר דלא ס"ל, דהרי לענין הפסק בין ברכה לאכילה כן הכשיר משום גביל לתורא, וכן בסי' של"ג גבי מצילין מזון ג' סעודות התיר גם לבהמה ג' סעודות והוא מטעם איסור אכילה קודם בהמתו כמ"ש בביאור הלכה שם.
צ"ל של"ד
ואגב, ללא קשר לתמיהתך שבמקומה עומדת - כבר תמהו שאין צריך להגיע לזה, אלא ההיתר הוא שצרכי היום הוא עבורו, ויש שפירשו שכוונת התו"ש שהביא הביה"ל היא רק להסביר מדוע צריך להציל עבורה 'ג' סעודות' ולא כדרכה בכל יום, שהוא מפני שלפני כל סעודה שלו צריך ליתן לה.
[וכן מוכח מתוך דברי הביה"ל עצמו בקטע הקודם, שכתב שמסתבר שכשם שמותר להציל לבהמתו מותר גם להציל לצורך בני ביתו, ואם הטעם משום איסור אכילה קודם לבהמתו, וכי בבני ביתו גם קיימת הלכה זו?]
וגם זה תמוה (עיין כף החיים ושולחן שלמה) שמסתבר שההלכה ליתן לבהמתו קודם הוא רק לפי דרך אכילתה, ולא מפני שמרבה בסעודות צריך להרבות גם לה