עמוד 1 מתוך 1

איסור אכילה קודם שיתן לבהמתו

פורסם: ב' ינואר 28, 2019 8:48 pm
על ידי דרך ישרה
מדוע השמיטו השו"ע? ואין לומר דלא ס"ל, דהרי לענין הפסק בין ברכה לאכילה כן הכשיר משום גביל לתורא, וכן בסי' של"ג גבי מצילין מזון ג' סעודות התיר גם לבהמה ג' סעודות והוא מטעם איסור אכילה קודם בהמתו כמ"ש בביאור הלכה שם.

Re: איסור אכילה קודם שיתן לבהמתו

פורסם: ב' ינואר 28, 2019 9:51 pm
על ידי בקרו טלה
-

Re: איסור אכילה קודם שיתן לבהמתו

פורסם: ב' ינואר 28, 2019 11:06 pm
על ידי חיים סגל
דרך ישרה כתב:מדוע השמיטו השו"ע? ואין לומר דלא ס"ל, דהרי לענין הפסק בין ברכה לאכילה כן הכשיר משום גביל לתורא, וכן בסי' של"ג גבי מצילין מזון ג' סעודות התיר גם לבהמה ג' סעודות והוא מטעם איסור אכילה קודם בהמתו כמ"ש בביאור הלכה שם.

צ"ל של"ד
ואגב, ללא קשר לתמיהתך שבמקומה עומדת - כבר תמהו שאין צריך להגיע לזה, אלא ההיתר הוא שצרכי היום הוא עבורו, ויש שפירשו שכוונת התו"ש שהביא הביה"ל היא רק להסביר מדוע צריך להציל עבורה 'ג' סעודות' ולא כדרכה בכל יום, שהוא מפני שלפני כל סעודה שלו צריך ליתן לה.
[וכן מוכח מתוך דברי הביה"ל עצמו בקטע הקודם, שכתב שמסתבר שכשם שמותר להציל לבהמתו מותר גם להציל לצורך בני ביתו, ואם הטעם משום איסור אכילה קודם לבהמתו, וכי בבני ביתו גם קיימת הלכה זו?]
וגם זה תמוה (עיין כף החיים ושולחן שלמה) שמסתבר שההלכה ליתן לבהמתו קודם הוא רק לפי דרך אכילתה, ולא מפני שמרבה בסעודות צריך להרבות גם לה

Re: איסור אכילה קודם שיתן לבהמתו

פורסם: ג' ינואר 29, 2019 10:17 am
על ידי דרך ישרה
חיים סגל כתב:
דרך ישרה כתב:מדוע השמיטו השו"ע? ואין לומר דלא ס"ל, דהרי לענין הפסק בין ברכה לאכילה כן הכשיר משום גביל לתורא, וכן בסי' של"ג גבי מצילין מזון ג' סעודות התיר גם לבהמה ג' סעודות והוא מטעם איסור אכילה קודם בהמתו כמ"ש בביאור הלכה שם.


[וכן מוכח מתוך דברי הביה"ל עצמו בקטע הקודם, שכתב שמסתבר שכשם שמותר להציל לבהמתו מותר גם להציל לצורך בני ביתו, ואם הטעם משום איסור אכילה קודם לבהמתו, וכי בבני ביתו גם קיימת הלכה זו?]

ראה פלא יועץ ערך בעלי חיים ואג"מ או"ח ח"ב סי' נ"ב שאכן כן, גם בני ביתו מוטל עליו להקדימם מדין הנ"ל