עמוד 1 מתוך 1

האם הכלל שיש בקושר שייך גם בכל המלאכות ?

פורסם: ג' פברואר 05, 2019 2:58 pm
על ידי אליהו עזריאל
יודע שבמלאכת קושר ישנם שלוש דרגות: 1)קשר של קיימא לעולם שזה אסור מדאורייתא, 2) קשר של קיימא ליום אחד שזה אסור מדרבנן, 3) קשר שאינו של קיימא בכלל שזה מותר.
אשמח לדעת האם יש למישהו מקורות האם שלוש השלבים האלו שייכים בכל המלאכות או רק במלאכת קושר??????

שהמעיין במגיד משנה פרק ט הי"ג מהלכות שבת משמע שיש את דין זה בכל המלאכות ככלל, דכן משמע מגמ' שבת דף קב ע"ב ?????

Re: האם הכלל שיש בקושר שייך גם בכל המלאכות ?

פורסם: ג' פברואר 05, 2019 10:10 pm
על ידי ידידיה
אליהו עזריאל כתב:יודע שבמלאכת קושר ישנם שלוש דרגות: 1)קשר של קיימא לעולם שזה אסור מדאורייתא, 2) קשר של קיימא ליום אחד שזה אסור מדרבנן, 3) קשר שאינו של קיימא בכלל שזה מותר.
אשמח לדעת האם יש למישהו מקורות האם שלוש השלבים האלו שייכים בכל המלאכות או רק במלאכת קושר??????

שהמעיין במגיד משנה פרק ט הי"ג מהלכות שבת משמע שיש את דין זה בכל המלאכות ככלל, דכן משמע מגמ' שבת דף קב ע"ב ?????

הערה צדדית.
מן הסתם כוונתכם ב2 לקשר ליותר מיום אחד .

Re: האם הכלל שיש בקושר שייך גם בכל המלאכות ?

פורסם: ג' פברואר 05, 2019 10:57 pm
על ידי זרע הארץ
אליהו עזריאל כתב:שהמעיין במגיד משנה פרק ט הי"ג מהלכות שבת משמע שיש את דין זה בכל המלאכות ככלל, דכן משמע מגמ' שבת דף קב ע"ב ?????


זה הכלל כל העושה מלאכה ומלאכתו מתקיימת בשבת.
דהיינו -
א. מלאכתו מתקיימת, 'בשבת' - קאי אעושה.
ב. 'מלאכתו מתקיימת בשבת', קאי אמתקיימת.
ג. אינה מתקיימת.

Re: האם הכלל שיש בקושר שייך גם בכל המלאכות ?

פורסם: ג' פברואר 05, 2019 11:00 pm
על ידי באג2000
בשער הציון סימן שג ס"ק סח כותב שלרמבם (ט, יג) בכל המלאכות בעינן מתקיים רק ליום השבת לחוד, ולרש"י (דף קב) בעינן מתקיים לעולם.